Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-09-2004, 23:37   #1
anja
Gjest

Meldinger: n/a
Saftig og kjempeenkel sjokoladekake, her:

Ville bare legge inn en oppskrift på sjokoladekake somer utrolig enkel, og kjempegod. I tillegg blir det en stor langpanne, så den varer lenge, selv med kakemonser i huset!

1 l kulturmelk
800 g sukker
800 g hvetemel
8 ts kakao
225 g smeltet smør eller margarin
4 ts natron

Alt røres sammen med sleiv, og helles i langpanne. Stekes i ovn ved 200 grader i 40-45 min.

Den blir høy og luftig, og er utrolig holdbar. Ha på din favorittglasur, og mums i vei!
Super til barneselskap! Har bakt i dag jeg......
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2004, 00:06   #2
Seniormedlem

MatiR sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,946
MP Rating: 0% (0)
MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Saftig og kjempeenkel sjokoladekake, her:

mmm... hørtes kjempegod ut
Den må prøves!
MatiR er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2004, 11:36   #3
Seniormedlem

siljemor sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 2,506
siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.siljemor har en strålende fremtid.

Denne bruker jeg og bake også, og den er jammen meg snadder god! passer perfekt for oss siden det ikke er egg i, for det tåler ikke storebror. Superenkel er den og lage også!
Gammel 03-09-2004, 14:56   #4
Veteranmedlem

fluffy sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: østfold
Meldinger: 3,113
fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.

takk foir tips! Den skal jeg jammen prøve i bursdagen til KIa!
Gammel 03-09-2004, 22:46   #5
anja
Gjest

I tillegg kan du enkelt forandre den til en krydderkake ved å bytte ut kakao med kanel!
Med melisglasur på er det snadder!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2004, 00:24   #6
Supermedlem

*Leeds* sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Midt i planeten..
Meldinger: 1,119
*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av anja
Ville bare legge inn en oppskrift på sjokoladekake somer utrolig enkel, og kjempegod. I tillegg blir det en stor langpanne, så den varer lenge, selv med kakemonser i huset!

1 l kulturmelk
800 g sukker
800 g hvetemel
8 ts kakao
225 g smeltet smør eller margarin
4 ts natron

Alt røres sammen med sleiv, og helles i langpanne. Stekes i ovn ved 200 grader i 40-45 min.

Den blir høy og luftig, og er utrolig holdbar. Ha på din favorittglasur, og mums i vei!
Super til barneselskap! Har bakt i dag jeg......
Hørtes knallgod ut!! Passer den til stor langpanne, eller bruker du en 30 x 40 cm langpanne?
Hittil i dag har jeg vært snill jente.
Jeg har ikke mistet besinnelsen eller skjelt ut noen.
Jeg har ikke vært irritert, sur eller selvopptatt.
Jeg har heller ikke furtet, bannet eller spist sjokolade.
Jeg har ikke drukket meg full, klådd på deilige menn eller overtrukket kredittkortet mitt.
Men snart skal jeg stå opp og da kommer jeg til å trenge mer hjelp..
*Leeds* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2004, 09:24   #7
anja
Gjest

Denne passer til den store langpannen som følger med ovnen! Altså blir det en stor og drøy kake!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:10.