Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2008, 22:48   #1
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 857
MP Rating: 0% (0)
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.
Snickerskake glasur..

Hele heimen elsker snickerskake så jeg lager denne ganske ofte.. har hatt problemer med å dele den opp, glasuer sprekker opp og faller av i biter.. ser ikke pent ut... Glasuren består av 6 eggeplommer, 100 g smør, 100 g melis og to plater kokesjokolade.. Jeg lager i langpanne så da må den deles opp..
Problemet nå er at jeg har blitt bedt om å lage den til et bryllup og da må jeg jo skjære den pent opp.. Noen som har erfaring med dette?? Kan jeg evt lage den i rund form så slipper jeg å dele den opp? Men må den steke lenger da tro??
Gammel 05-08-2008, 10:06   #2
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 908
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake glasur..

Jeg bruker den samme oppskriften som deg.
Viss jeg lager den i rund form, halverer jeg oppskriften. Steketiden ble jeg litt usikker på nå, men tror det er ca det samme.
Når jeg lager den i langpanna pleier jeg å sette glasuren inn i kjøleskapet en stund så den blir tykk og enkel å smøre utover. Når glasuren er på kaken setter jeg hele kaken ned i fryseren en liten stund. Da blir den mye enklere å dele opp uten at glasuren blir stygg og dratt utover.
Lykke til med bakst!
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 15:05   #3
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Sted: nordnorge
Meldinger: 33
sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.

jeg skal i bryllup senere i dag har akkurat laget en ferdig, glasuren er 4 eggeplommer piskes stive med 3 ss sukker, ta i vannbad 100gr sjokelade , 60 gr smør 2 ts sterk kaffe blandes med hverandre og haes på kaka
sunshinegirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 15:11   #4
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,700
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Rart, jeg bruker samme oppskrift som deg, og slik blir mine biter:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Ikke akkurat verdens fineste, men glasuren sprekker i hvertfall ikke. Jeg avkjøler kaken helt på benken først, og så skjærer jeg forsiktig med en SKARP kniv.
Gammel 08-08-2008, 16:38   #5
Supermedlem

Shipui sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Harstad
Meldinger: 716
Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.

Yummie!

Har noen lyst til å dele oppskrift? Denne så fantastisk god ut!
Gammel 08-08-2008, 16:48   #6
Medlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 463
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Shipui Vis post
Yummie!

Har noen lyst til å dele oppskrift? Denne så fantastisk god ut!
Enig!
Har også lyst på oppskrift...
Gammel 08-08-2008, 16:54   #7
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,407
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

skulle hatt oppskrift ja
Gammel 08-08-2008, 16:56   #8
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Sted: nordnorge
Meldinger: 33
sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.

Denne oppskriften har jeg.

bunn:
4 eggehviter
3 dl sukker piskes stiv.

2.5 dl peanøtter
24 ritz kjeks , hakk peanøttene først , ha kjeksen oppi hakk litt til. blandes forsiktig. stekes 30-40 min. 175 grader.

inni:
1 pk pisket krem.

oppå:
4 eggeplommer
3 ss sukker. piskes stiv.

60 gram margarin
100 gr sjokelade
2 ts kaffe smeltes i vann bad ha i eggerøren rør om . ha dette opp kremen.
sunshinegirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 17:24   #9
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 908
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.

Den oppskriften som Sunshinegirl har er nok ikke den samme som Iset viser bilde av tror jeg..
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 19:24   #10
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,700
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Oj, idiot-Iset, jeg kunne jo lagt ut oppskrift også ja.

SNICKERS-KAKE (også kalt Ritz-kake)

Bunn:
6 eggehviter
5 dl sukker
300-350 gram hakkede peanøtter
1 pakke knuste Ritz-kjeks
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

Sjokoladeglasur:
100 gram smør
200 gram melkesjokolade (eller 2 plater kokesjokolade)
6 eggeplommer
100 gram melis

Pisk eggehvitene stive sammen med sukkeret. Bland sammen kjekssmuler, peanøtter, bakepulver og vaniljesukker. Rør eggehvittene inn i kjeks- og nøtteblandingen og ha massen i en papirkledd langpanne. Stek kaken ved 180 grader på nederste rille i ovnen, 20-25 minutter. Avkjøl kaken HELT i formen før du tar den ut, den sprekker lett.

Smelt smør og sjokolade. Pisk eggeplommer og melis stivt og bland med avkjølt sjokolademasse. Fordel glasuren over den kalde kaken og pynt med salte peanøtter eller det du vil. Skjær kaken i pene ruter og server.
Blir best når den oppbevares i kjøleskapet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:49.