Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-10-2004, 09:49   #1
Seniormedlem

Idefix sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,502
MP Rating: 0% (0)
Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.Idefix er som en lysfontene.
Trenger råd om familiemiddag

Jenta mi er ett år neste helg. Da kommer svigerfamilien reisene langveisfra og skal bo hos oss i nesten 2 uker. (Gleder meg til det; de er kjempekoselige). Min familie kommer også på dagen; dvs. besteforeldre til Lillefix, samt tante, onkel og søskenbarn som er ganske store nå (skolealder). De blir hos oss hele dagen (bor ikke her i byen).

Det blir altså en bursdagsfeiring der gjestene blir hele dagen, samt at alle er ganske store....

Vi skal selvsagt ha bursdagskake (som min mor tar med) og jeg skal bake muffins (noe som Lillefix og barna liker). Så tenkte jeg at jeg burde nå ha noe mat tidligere på dagen? Ikke sånn i anledning bursdagen, men fordi hele familien er samlet.

Problemet mitt er: Det må være greit å lage. Jeg kan lage det meste av mat; er ganske flink på kjøkkenet, men jeg orker ikke noe komplisert som tar lang tid.
Neste problem: foreldrene mine liker IKKE sterk mat eller mat med løk i De spiser egentlig bare norsk tradisjonsmat. Svigerforeldrene mine derimot elsker sterk mat, og liker ikke f.eks. grøt. Nevøen og niesen min liker ikke mat de ikke kan se hva er. Dvs. de spiser ikke lasagne, pizza eller gryteretter, men derimot gjerne koteletter o.l. Min bror og svigerinne liker ikke det de kaller "avansert" mat, uten at jeg er helt sikker på hva det er. De bruker mye Toro-poser (det gjør jeg også for å ha sagt det altså), og er ganske tradisjonelle i matveien.

Jeg har tenkt på rømmegrøt, men min svigerfar ville antagelig sagt sin hjertens mening om det (svigerforeldrene mine er forresten ikke norske). Min bror liker det heller ikke, og jeg kan ikke tenke meg ungene liker det heller.
Jeg har tenkt på lasagne, pasta og denslags, men det var det med ungene da. Samt min far som hater løk noe så inderlig, og sitter og pirker i tallerken og må alltid kommentere "det var nå en spesiell smak her ja..."
Så har jeg tenkt på reker, noe min svigerfamilie elsker, og mine foreldre er glad i også, men kan ikke tenke meg at ungene i familien vil ha det.
Koldbord har jeg også tenkt på, men jeg vil jo da helst lage salater med hvitløksdressinger, parmaskinke, paier med grønsaker, noe mine foreldre, samt min bror og familie antagelig ikke ville røre. Mat uten kjøtt er ikke mat.

Hvorfor må folk være så vanskelige i matveien??? Jeg liker omtrent ALT jeg!

Hmm....kanskje kjøttkaker hadde vært noe... men det er noe av det jeg ikke får til å lage. Blir så harde og tørre!

Hjelp!!! noen som har en løsning her? Eller skal jeg bare gi blaffen??

Idefix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:08.