Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Merkedager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2006, 13:45   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Bursdagsleker

(legger den ut her også jeg)

Hei.

Jeg har ei datter som fyller 8 år om et par uker. Hun skal ha bursdagsselskap for jentene i klassen. I tillegg til bespisning så tenkte jeg at vi må jo ha noen selskapsleker. Problemet er at jeg ikke husker særlig mange fra da jeg var liten annet enn flasketuten peker på, hviskeleken og tegn halen på grisen.

Er det noen som kan noen andre leker, som ikke krever mye forarbeide?
Tips tas imot med takk!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 14:46   #2
Seniormedlem

minni sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tysvær
Meldinger: 2,376
MP Rating: 0% (0)
minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.minni har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagsleker

Den var ikke enkel...

men sjekk her, der får du noen tips.

http://lysesider.no/festogmoro/leker/

Tiden flyr, i går var jeg nybakt mamma.
minni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 15:30   #3
Tidl. bruker
Gjest

Takk for tips, Minni.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 15:42   #4
M
Supermedlem

M sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,453
M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.M har mye å være stolt av.

• Hvis du har plass: Stolleken er kjempemorsom!
  • Knyt lakrislisser på en snor, barna deles inn i stafettlag, barna har hendene på ryggen og det er førstemann til å spise opp snørene, en på hvert lag av gangen
  • Sett et bord i et rom dere ellers ikke skal bruke i selskapet. Sett et stort speil under bordet, og heng en duk ned slik at en og en kommer inn i rommet og må krabbe under bordet uten å vite hva som venter dem..... Husker vi gjorde det i en bursdag da jeg var liten, alle var redd det skulle være noe skummelt, og holdt på å le seg bort når de bare fikk se seg selv
  • Putt forskjellige ting i tette bokser/glass og lag spørrekonkurranse på hva som er inni (bomull, erter, steiner, ris osv.)
  • Bind en blyant i en snor, knyt snoren rundt livet på barnet så blyanten henger ned, og det er om å gjøre å klare å få blyanten oppi en flaske. Kjempevanskelig.
  • Kle seg ut (og kanskje få lov til å sminke seg litt )
  • Og favoritten her i huset - krever litt forarbeid da: Blås opp ballonger før selskapet. Hvert barn får knytt en ballong bak hver ankel. Om å gjøre å tråkke istykker hverandres ballonger men behold sine egne hele. Utrolig bråkete, men ustyrtelig morsomt, barna elsker det!

Live the life you love - love the life you live
M er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 17:26   #5
Tidl. bruker
Gjest

Takk, 3bm.
Gammel 10-09-2006, 06:24   #6
Veteranmedlem

saki78 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,013
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde to leker som alltid gikk igjen, og som var en suksess når jeg var liten! Den ene var Kims lek som gikk ut på at mamma tok med et brett med feks 10 ting på. Det var hva som helst, og så fikk vi se på det i 1 minutt. Så dekket hun over det og vi måtte huske så mange ting som mulig. Den som husket flest ting vant.
Den andre leken var terningleken. Det var kanskje 10 hauger med godteri på bordet (alt innpakket, små tyggiser, kjærligheter osv), og haugene inneholdt like ting, dvs det var en haug med feks 8 kjærligheter (hvis vi var 8 i besøket). Og så trilte vi en terning, hvis du fikk feks 5 eller 2 så kunne du ta en ting. Men du fikk bare ta en av hver ting, så til slutt fikk jo alle likt antall godter , det tok det mange år før vi skjønte

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:37.