|
![Svar](http://forum.nybaktmamma.com/images/buttons/reply.gif) |
|
18-01-2009, 16:14
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 157
|
Hva har dere gitt i dåpsgave til egne barn (for de av dere som har gitt noe utenom festen)? Vi er litt i stuss på hva vi skal gi da vi ønsker at gaven skal være noe de kan bruke livet ut. Har tenkt på hvert sitt bilde (kunst), eller finne et fint smykkeskrin og en sparebøsse, men trenger tips til noe spesielt (trenger ikke plent være kjøpte ting heller, men det må være noe håndfast som de kan ta frem senere).
Noen som sitter på noen gode forslag?
|
|
|
18-01-2009, 16:35
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 738
|
Sv: Dåpsgave til egne barn
|
|
Da jeg ble døpt fikk jeg en sang skrevet av min farmor til meg og om meg, og det er det fineste jeg eier i dag..
Så hva med å skrive et brev til hvert av barna og legge det i en pen "rull" eller ramme det inn?
Deres kjærlighet til barnet
Ønsker for fremtiden
Egenskaper
Livserfaring fra dere
Lykke til på veien osv.
|
|
18-01-2009, 16:48
|
|
Medlem
Sted: Oslo
Meldinger: 322
|
|
|
Vi ga X kr i fondsandelere. Og så kjøper vi litt flere andeler (varierende mengde) en gan gi året fremover.
Vet at mange ikke gir noe utenom festen. Men vi syntes det var hyggelig å bidra med noe som kunne komme til nytte i fremtiden, og skrev et langt kort med en tekst om våre tanker og ønsker for vårt lille mirakel. Og med fondsandelere kan du spare mere penger til barna enn selve grensen før overformynderiet bryter inn.
|
|
18-01-2009, 16:56
|
|
Seniormedlem
Meldinger: 2,842
|
|
|
Vi samler på sølvtøy til ungene, så i dåpsgave fik de en gaffel i sitt mønster, som vi graverte navn og dato bakpå.
|
|
|
18-01-2009, 16:59
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 154
|
|
|
Jeg fikk et vakket gullhjerte med mine initialer gravert inn, sammen med fødselsdato. Dette er ikke noe "simpelt" gullsmykke, men virkelig pent og passe tyngde. Det ble brukt mye da jeg var liten - og jeg kan like fint bruke det i dag.
Det er tradisjon vi vil videreføre til våre ![jupp](http://forum.nybaktmamma.com/images/smilies/jupp2.gif)
Ellers synes jeg Karette sine forslag var gode
|
18-01-2009, 17:17
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 7,016
|
|
|
Vi ga tinntallerken med gravert navn, fødtdato, vekt, tidspunkt, dåpdato til begge to
|
|
|
18-01-2009, 17:22
|
|
Æresmedlem - Moderator
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,793
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels
Vi ga tinntallerken med gravert navn, fødtdato, vekt, tidspunkt, dåpdato
|
Vi også - med dåpsbilde av snuppa inni.
En sånn tallerken med meg inni henger også på veggen hjemme hos pappa, ved siden av søskene mine på. Syns det er fin tradisjon, så det var lett å finne ut hva mitt barn skulle få.
|
|
|
18-01-2009, 18:05
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 346
|
|
|
Til Kråka ga vi et smykke som ikke er spesielt "barnlig", altså som vi tenker at hun også kan bruke når hun blir voksen. I tillegg lagde vi en hjemmeside til henne, med navnet hennes som domenenavn. Til slutt skrev jeg et dikt til henne og laget et fotomontasje av det som vi rammet inn.
og tørke tårer
natt og dag.
|
|
|
18-01-2009, 18:38
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,075
|
|
|
Minneskrin fra Lifestone fra oss og en liten grafikk(mor og barn/kjærlighet- tema) av Bjørg Torhallsdottir fra meg.
|
|
|
18-01-2009, 18:44
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 1,348
|
|
|
Ikke så spennede kanskje, men vi har gitt alle et gullhjerte som de har gått med til rundt 3 års alderen - da har det blitt tygget flatt og søtt og da har jeg rammet det inn i en liten ramme til stor stas for dem alle
93, 96, 99 og 08
|
|
|
![Svar](http://forum.nybaktmamma.com/images/buttons/reply.gif) |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:49.
|