Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Reagerer du på at barneklærne til jenter er upraktiske og dollete?
JA 40 71.43%
NEI 3 5.36%
HAR IKKE TENKT OVER DET 13 23.21%
Velgere: 56. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2006, 22:00   #1
Supermedlem

Jessica sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 746
MP Rating: 0% (0)
Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.
Barnemoten

http://www.aftenposten.no/livet/article1457267.ece

Jeg handlet klær i går til min lille prinsesse på 6 år. Jeg kommenterte overfor min venninne, som var med, hvordan barnemoten er nå.
Til min glede ser jeg at det er andre som også reagerer.

Jeg vil ha klær som er praktiske å leke i, men til jenter er det masse dill og dall. De skal da ikke i bursdag hver dag heller da?

Jeg syns det er ille. Klærne de har på butikkene er tro kopier av de klærne som mammaene går i med utrigninger osv. Er det bare jeg som reagerer?

Hva syns dere?
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2006, 22:15   #2
Veteranmedlem

gullet og alle barna sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Solkysten i Vestfold
Meldinger: 3,409
gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.gullet og alle barna har en strålende fremtid.
Sv: Barnemoten

Jeg liker ikke at lille E skal være en kopi av de voksne. Bukser med lavt liv og gensere som viser magen er ikke fint på en treåring!!
Gammel 16-09-2006, 22:20   #3
Supermedlem

Jessica sin avatar

Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av gullet og alle barna
Jeg liker ikke at lille E skal være en kopi av de voksne. Bukser med lavt liv og gensere som viser magen er ikke fint på en treåring!!
Helt enig.

Dette bidrar til større kroppsfokusering til stadig yngre barn. Hva slags signaler sender vi til barna.

Jeg har sett program på tv fra USA der de har moteshow for barn og babyer. Det er helt sykt....... Disse barn lærer at det er kropp og smil som teller.....
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2006, 22:21   #4
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,520
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg svarte "har ikke tenkt over det".

Min snuppe begynner å nærme seg 2 år, men har akkurat vokst inn i størrelse 80, så vi handler fremdeles på babyavdelingen. Der er det meste ganske praktisk fremdeles.

Derfor var jeg nok egentlig ikke kvalifisert til å svare i undersøkelsen.
Gammel 16-09-2006, 22:37   #5
Veteranmedlem

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,530
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, mye er upraktisk, "dollete" og noe hadde passet bedre på en 14 åring enn en 2 åring. Men nå er det så mye forskjellig fine jenteklær og velge i at jeg synes egentlig ikke det er noe problem. Eneste jeg har funnet ut nå er at det er omtreng ingenting av jenteklær som kan brukes til gutt etterpå. Selv på vanlige olabukser er det bestandig masse mønster og jentete detaljer, eller minst en rosa blomst.
Gammel 16-09-2006, 23:44   #6
Supermedlem

Jessica sin avatar

Jeg var på Cubus og der fant jeg truser med overdeler nede i 2-3 år.... Hva er vitsen med at en 2-3 åring skal ha en overdel som ligner en bh ? Tullete!
Gammel 17-09-2006, 00:39   #7
Veteranmedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Classified
Meldinger: 4,793
safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.safran har et ubeskrivelig bra rykte.

Mye av dette kan man unngå ved å være bevisst på hva man kjøper til barna. Jeg kjøper aldri topper som viser magen. Jeg velger "gammeldagse" truser, ikke g-streng. Det går fint an å finne klær som ikke er lolitapreget.
Gammel 17-09-2006, 00:40   #8
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er mye tåpelige og ubrukelige jenteklær å få kjøpt, men heldigvis er det fullt mulig å styre klar av det og velge noe annet.

Det er verre med gutteklærne. 90% av det som selges ville jeg ikke hatt om jeg fikk det gratis.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2006, 01:17   #9
Seniormedlem

Sander's mamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Sørum
Meldinger: 2,069
Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.

Nå er jeg hel blank på hva de har av jenteklær, for jeg har 3 gutter.

Men jeg har mine tvil om at utvalget er så dårlig at man ikke kan styre unna voksenmoten til ungene. I allefall med tanke på at 2/3 av barneavdelingen i butikken er for jentetøy, men resten er fordelt mellom guttetøy og babytøy.

For når det gjelder utvalget på guttetøy er det i flere butikker så dårlig at man burde anmeldt de for diskriminering.
Utrolig men sant, men på Oslo City fant jeg en butikk som det kun var gutteklær i, var nesten så jeg svimte av pga sjokket.
Gammel 17-09-2006, 08:27   #10
Medlem

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 360
Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.Muad'Dib er fantastisk mot andre.

Jeg har 2 gutter, og kan signere Sander's mamma. Bestiller klær over internettet og kjøper når jeg er i utlandet for å få tak i annet enn mørkeblåt/khaki med store oppskrifter.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:57.