Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-10-2006, 19:25   #1
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,943
MP Rating: 0% (0)
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.
Bil- Hva er best?

Bensin eller diesel? Og hvorfor?

Selv har jeg best erfaringer med bensinbiler.
Alle bensinbiler. Hvertfall vinterstid.
Kjøpte dieselbil for ett par år siden, å mer plaget
har jeg aldri vært. Unntatt den ene gangen da min
gamle bensinbil måtte vrakes.

Hver gang det er minusgrader får jeg problemer
med å få start på bilen. Å når jeg har prøvd lenge nok,
filt og filt til det begynner å minke med strøm,
da begynner det å spøke i bilen min.

Da begynner dører å låse seg, å låse seg opp,
helt av seg selv. Så plutselig er den fri for strøm også.

Så selv ønsker jeg meg bensinbil igjen.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2006, 09:01   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,542
Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.Vila har en strålende fremtid.
Sv: Bil- Hva er best?

Jeg har kjørt dieselbil i maaange år.Blir mye mindre i drivstoff utgifter.disel er billigere og diesel bilene bruker mindre drivstoff. Har aldri hatt startvansker på vinteren. Dette kommer an på hvor gammel bilen er selvfølgelig. Kjøper du en forholdsvis ny bil skal dette gå uten problemer..fra 97 og oppover...

Skal aldri ha bensin igjen jeg ihvertfall.

Min oppussingstråd
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=534567
Vila er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2006, 13:56   #3
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,943
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Har -00 modell da. Hjelper ikke særlig det.
Mulig det er de store svingningene i tempraturen her oppe da?
Ene dagen 0 grader, neste dag -10, så 0 igjen, så -25.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-10-2006, 14:14   #4
mrc
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 43
mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.mrc er et navn alle kjenner.

At bilen ikke starter om vinteren har nok trolig ikke noe å gjøre med at det er diesel. Man kan merke seg at det i Norge er et tilsetningsstoff i dieselen om vinteren for at bilene skal starte lettere, men for en såpass ny bil bør selv ikke -25 være noe problem. Hvis det er store variasjoner i temperatur kan det kanskje heller være kondens som på noen måter skaper problemer, eller at batterien kan være litt dårlig når det blir kaldt slik at spenningen blir for lav. Et tips for å unngå kondens i drivstofftank er å passe på at man fyller litt jevnere.

Hvilken type bil er det snakk om? Har dere snakket med verkstedet om problemet? Egentlig trenger ikke problemet være større enn en defekt sensor av et slag, kanskje i forbindelse med "gløding" av motoren -- noe man bør være påpasselig å gjøre når det er kaldt (kanskje problemer med selve gløderen). Trolig har du en inidikator for gløding i instrumentpanelet -- gjerne blir det slik at man må holde nøkkelen i posisjonen før motorstart i noen sekunder før man vrir videre.

Diesel har etter min mening en rekke fordeler. Det nevnes ogås i annet innlegg her lavere drivstoffutgifter. Et annet element er motorens "reelle" ytelse. Sammenligner man en normal bensinmotor på 100hk og en dieselmotor på 100hk vil normalt bilen med dieselmotoren føles langt kraftigere. Spesielt vil man merke dette ved forbikjøringer og i lengre stigninger. Selv kjører jeg en VW Touran 1.9TDI med 105 hk -- dette føles som en ok motor til bilen, mens modellen med 105hk bensinmotor blir alt for liten. Sett i forhold til avgifter på effekt når bilen kjøpes, får man "mer motor for pengene" (selv om dieselversjonen ble dyrere -- måtte evt. sammenlignes med en modell med større bensinmotor). For meg var dette mer relevant enn at bilen brukte mindre drivstoff.

Så; Jeg tror nok ikke problemet er relatert til det overordnende "bensin vs. diesel", men at det er noe feil med bilen.
mrc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2006, 12:22   #5
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 3,038
Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.Smukkline har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har en 2003 volswagen passat stasjonsvogn TDI (dvs diesel), og er kjempefornøyde

Smukkeline
Gammel 31-10-2006, 09:23   #6
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 677
Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.Edine er fantastisk mot andre.

Har virkelig ikke peiling på bil! Vi har noen få men viktige krav når det gjelder valg bil.....den må være sikker, det må være god baggarsjeplass og den må starte HVER gang!!
"Attpåklatten" 11.08
Edine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2006, 22:08   #7
Seniormedlem

livit sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Rivieraen - Vestfold
Meldinger: 2,701
livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.livit har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Smukkline
Vi har en 2003 volswagen passat stasjonsvogn TDI (dvs diesel), og er kjempefornøyde

Smukkeline
Det er samme som vi har. Har kupe og motorvarmer og det hjelper mhp morra-startinga ihvertfall.

Kos fra
Gammel 29-11-2006, 08:12   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Vila
Jeg har kjørt dieselbil i maaange år.Blir mye mindre i drivstoff utgifter.disel er billigere og diesel bilene bruker mindre drivstoff. Har aldri hatt startvansker på vinteren. Dette kommer an på hvor gammel bilen er selvfølgelig. Kjøper du en forholdsvis ny bil skal dette gå uten problemer..fra 97 og oppover...

Skal aldri ha bensin igjen jeg ihvertfall.
Da tror jeg du har vært ekstremt uheldig altså.
Vi har også hatt dieselbil de siste årene, og er storfornøyd med det. Julenissen i år kommer med en ny Skoda Roomster - også diesel - så gleder meg til å kunne bli kvitt den gamle rønna vi kjører i i dag. Det er også diesel - gammel Caravelle - som har gått snart 300000 men starter gjør den uten problemer. Dieselmotorer er stort sett mye mer slitesterke, og tåler mye høyere kilometerstand.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2007, 09:40   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg tror også du bare har vært uheldig med den bilen. Vi har brukt dieselbil i et par år, og jeg er kjempefornøyd med den. Den trekker seg godt opp bakkene om vinteren, fordi du kan bruke lavere gir på den enn på bensinbiler. Motoren sies å skulle vare lengre, og drivstoffet er litt billigere både pga pris og forbruk.

Det med startvanskene og dørlåsene har vel neppe noe med dieselmotoren å gjøre.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2007, 09:48   #10
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,890
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi kjører diesel nå, og det av rent økonomiske grunner. Diesel er billigere, samt at dieseldrevne biler som oftest har et lavere forbruk enn tilsvarende bil på bensin.

De problemer du nevner, Maylen, går neppe på hvilket drifstoff bilen bruker, men på biltypen og hvilken forfattning den er i.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:48.