Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-09-2006, 14:52   #1
Medlem

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 467
MP Rating: 0% (0)
nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.
bilsikring av andres barn...........

tullerdu:

Sist endret av nettie; 07-12-2006 kl 12:15.
nettie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2006, 14:59   #2
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,891
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: bilsikring av andres barn...........

Akkurat det med mangelen av selebruk ville jeg tatt opp med mora ja. Det er jo både livsfarlig og ulovlig å kjøre med barna usikret i bilen.

Det at barna får sitte på hjem, synes jeg er ok, så fremt barnet kjøres hjem. Er koselig for ungene å få skyss en gang i mellom.
Gammel 27-09-2006, 15:40   #3
Medlem

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 453
Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.Thinkerbell har en strålende fremtid.

Jeg ville tatt kontakt og takket for omtanken for sønnen din i regnværet, men gjort det klart at du forsøker å lære ham å ikke bli med noen hvis det ikke er avtalt, og at du heller vil at han skal gå enn å sitte usikret i bilen.
Thinkerbell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2006, 16:23   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 467
nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.nettie er et navn alle kjenner.

jupp:

Sist endret av nettie; 07-12-2006 kl 12:16.
nettie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2006, 17:32   #5
Seniormedlem

Sander's mamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Sørum
Meldinger: 2,069
Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.

Kn ikke helt forstå at det er så stort problem at han fikk sitte på med noen hjem. Men derimot at han satt uten sele reagerer jeg på.
Det ville jeg tatt opp med moren, men ville også tatt en samtale med min sønn.
For når han har blitt 6,5 år så er han stor nok til å vite at man skal ha på belte i bilen.............
Gammel 27-09-2006, 17:43   #6
Seniormedlem

mowa sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,646
mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.mowa har en strålende fremtid.

Sjokkert over dårlig bilsikring
Dette bør du ta opp med henne ja

At han får skyss- det får du ta opp dersom du ønsker det, veit ikkje helt ka ej synst om det er jo både fordeler og bakdeler. Og kommer helt ann på situasjonen og forholdet mellom barna og mye annet...

Okt-04 Mai-08
mowa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2006, 18:30   #7
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er livsfarlig og rett og slett ulovlig det hun har gjort. Jeg hadde sagt veldig klart fra. Rettere sagt så har jeg sagt fra den ene gangen Elise havnet i en liknende situasjon.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2006, 19:44   #8
Seniormedlem

lykkeliten02 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 2,102
lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette med bilsikringen må du jo selvfølgelig ta opp, men at hun tilbød ham skyss hjem var vel både omtenksomt og hyggelig. 3 km er jo langt for en liten kropp å gå.
Gammel 28-09-2006, 08:16   #9
Medlem

Kanutte sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 386
Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.Kanutte har en strålende fremtid.

Jeg signerer Thinkerbell her.
Gammel 28-09-2006, 10:11   #10
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,637
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Må sitere nabodama der vi bodde da jeg var liten, hun sa det så bra da mamma ikke gadd å ta på selen fordi de "bare" skulle bortpå butikken: "Nei, bilbelte, det trenger man jo bare når man skal ut i ulykke, og det skal jo ikke vi nå"

Men helt seriøst hadde jeg også blitt forbannet hvis noen hadde kjørt jenta mi i bil uten å sikre henne. Mamma kan fortsatt finne på å foreslå at vi skal ta bilen (uten barnesete) i stedet for å gå hjem, ha jenta på fanget og kjøre veeeeeldig forsiktig. Det blir aldri noe annet en helt uaktuelt. Om noen andre hadde gjort det uten å spørre hadde jeg blitt sjokkert og sint.

Mye kan skje på 3 km, en annen sjåfør kan miste kontrollen og smelle inn i sida på bilen, eller det kan løpe et barn uti veien så hun må bråbremse. Lurer på hvordan dama hadde følt seg etterpå hvis noe slik hadde skjedd?

Synes ellers at Thinkerbell sier det fornuftig.

Sist endret av Lille*My; 28-09-2006 kl 10:14.
Lille*My er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:35.