Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-09-2006, 20:11   #1
Veteranmedlem
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.
Ekkel opplevelse

I dag når Junior og jeg kom hjem fra jobb slo vi ikke på radio/tv og vi slengte heller ikke bare fra oss vesker og slikt og dro ut igjen. Så det var stille og rolig i leiligheten og vi lekte med brio togbanen.

Men det var noen rare lyder som jeg ikke greide å plassere. Var på badet å sjekket, ute i gangen og på soverommene uten å finne kilden. Men det forsvant jo ikke, så jeg gikk ut på verandan og da hørte jeg at det var naboen som ropte hjelp, hjelp, hjelp. Så jeg tok med meg Junior og mobilen og gikk ut på svalgangen for å se om døren hans var åpen, men det var den ikke. Men jeg skjønte at han måtte være på soverommet siden jeg hørte han mye bedre på den siden. Jeg prøvde å varsle han at jeg hadde hørt han, men jeg tror han var så omtumlet at han ikke skjønte det, for han forsatte bare å rope hjelp hjelp hjelp. Jeg kjente at jeg bel kjempefortvilet av å ikke komme meg inn til han, han er 75 og nyoperert for slag og bor alene.

Endte med å ringe 113 og de lovte å sende brannvesen, politi og ambulanse og sa jeg måtte vente hjemme slik at jeg kunne slippe dem inn. Men de brukte jo så himla lang tid! Og stakkars X bare ropte og ropte. Fikk til slutt tak i en i styret og han ringte vaktmesteren som er låsesmed
Imens måtte jeg bare stå utenfor vinduet til X og prøve å forklare han at hjelpen var underveis.

Det tok over 20 min før de var på plass, og enden på visen var at vaktmesterne "åpnet" døren for dem, for de brukte så lang tid.

Jeg er så utrolig glad for at jeg hørte han, for hvis vi hadde slått på tv/radio eller kommet hjem alle mann samtidig så tror jeg ikke vi hadde hørt at han ropte på hjelp og vi er de eneste naboene vegg i vegg.

I tillegg så vet jeg at han egentlig ønsker seg en sykehjemsplass og er kjempemisfornøyd med hjemmehjelpen sin (hvis han har den ennå da...) Heldigvis så tok de han med seg i ambulansen!

Dette ble veldig langt og rotet Takk for at du leste.
__________________
Junior 05 og Småen 06.06.08


Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 20:33   #2
Supermedlem
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,187
MP Rating: 100% (2)
Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.Jålebeinet har en strålende fremtid.
Sv: Ekkel opplevelse

Da var det bra at det var i dag det var en rolig hjemkomst for dere, slik at dere hørte han. Håper at naboen din har slektninger som kjemper med nebb og klør for ham, og han at i det minste får en trygghetsalarm.
__________________
Der hvor latteren mangler begynner sinnssykdommen.
Jålebeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 20:42   #3
Veteranmedlem
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ekkel opplevelse

Sitat:
Opprinnelig postet av Jålebeinet
Da var det bra at det var i dag det var en rolig hjemkomst for dere, slik at dere hørte han. Håper at naboen din har slektninger som kjemper med nebb og klør for ham, og han at i det minste får en trygghetsalarm.
Håper det jeg og. Jeg har 2 naboer, hun er 85 år og knakk lårhalsen inne i leiligheten i sommer og bor alene. Og så han i dag

Jeg må bare si det, jeg følger med på avisene deres ....
__________________
Junior 05 og Småen 06.06.08


Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 20:42   #4
Tik
Veteranmedlem
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,540
MP Rating: 0% (0)
Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ekkel opplevelse

Godt at du hørte ham.
Stakkars mann,håper han får sykehjemsplass.
__________________

Guttaboys 98 02 & feb.05
Tik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 20:45   #5
VIP-Medlem
 
Stikka74 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 5,548
MP Rating: 0% (0)
Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.Stikka74 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ekkel opplevelse

Ja ekkelt med slike opplevelser. Godt dere hadde en rolig ettermiddag da, så dere hørte han. Leser jo stadig om eldre som blir funnet alene synes jeg. Etter en slik episode så får han forhåpentligvis en trygghetsalarm, som jålebeinet nevnte. Hvis de ikke da finner en sykehjemsplass.
__________________
03 07
Stikka74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 21:53   #6
Medlem
 
mamma&kleintje sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Nederland
Meldinger: 218
MP Rating: 0% (0)
mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.mamma&kleintje har mye å være stolt av.
Sv: Ekkel opplevelse

Stakkars mann! Tenk så fortvilende det må være å ligge å rope på hjelp uten å vite om noen hører en eller ikke.

Godt dere hadde en litt anderledes ettermiddag så han fikk hjelp - og så får vi håpe det finnes en sykehjemsplass til han nå i alle fall.
__________________
mamma&kleintje er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2006, 07:41   #7
Veteranmedlem
 
Tjorven75 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,520
MP Rating: 0% (0)
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ekkel opplevelse

Fy fillern. Det var virkelig en ekkel opplevelse.

Je ghar også hatt en sånn gammel nabo som har falt flere ganger, men hun har i de minste hatt trygghetsalarm. Så hvis jeg hørte rop om hjelp fra leiligheten hennes så var de der på minutter.

Håper naboene dine også får seg trygghetsalarm.
__________________
Tjorven
stolt mor til snuppa (januar 2005) og knerten (oktober 2007)
Tjorven75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2006, 09:09   #8
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ekkel opplevelse

Uff da. Godt du hørte han da.

Lurt å følge med på aviser til eldre mennesker. Alle over 65 år burde fått gratis avis på døra. Nettopp for at andre kan følge litt med på om det er liv i leiligheten/huset.

Håper han får sykehjemsplass, mendet å finne en ledig plass i Oslo, er som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Desverre.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2006, 10:00   #9
Veteranmedlem
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
MP Rating: 0% (0)
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.
Sv: Ekkel opplevelse

Uff, sånt er ekkelt, men jaggu flott at du hørte han - godt jobbet!!!!
__________________
Ida160306 Hege-00 , Marte-02 og maribo
maribo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2006, 10:13   #10
Medlem
 
Mani sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Norge
Meldinger: 139
MP Rating: 0% (0)
Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.Mani er som en lysfontene.
Sv: Ekkel opplevelse

Uff da, må være ille og bli gammel og føle seg så hjelpeløs, bra at du tok affære
__________________
Hilsen Mani og vesla
Mani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:18.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com