|
|
15-09-2006, 19:00
|
|
Gjest
|
Hvor er dere selv forsikret?
Jeg og sambo har hver vår livsforsikring. Forsikringen jeg har er veldig bra, men dyr, og vurderer av den grunn bytte.
Har dere none tips, så kom med de.
Den må dekke både for død, medisinsk uførhet og ulykke.
|
|
|
15-09-2006, 19:15
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,518
|
Både jeg og samboern jobber for et forsikringsselskap, og vi har meget gode kollektive ordninger gjennom jobben. Derfor har vi ikke ordninger i tillegg.
Dessverre er en del av de skattegunstige spareordningene forsvunnet. Ta kontakt med en (og gjerne flere !) rådgivere og få en orientering. Disse folka er provisjonsbetalte selgere, så vær ops!
|
15-09-2006, 19:52
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,483
|
Er forsikret gjennom Gjensidige..
Har alle forsikringer: Sønnen, meg, leilighet, bil osv.. gjennom der.. og alle kontoer+ lån i DnbNor.. da ble det billigere enn å spre forsikring, bankkonto og lån i forskjellige banker
|
15-09-2006, 20:17
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,822
|
Vi er forsikret gjennom Sparebank 1 som en del av totalkundeforholdet vårt. I tillegg er JUnior forsikret i Storebrand.
Jeg har en bra ordning gjennom jobben, men mannen som nettopp har sluttet i et stort konsulentselskap og jobber "nesten" for seg selv er foreløpig uten ordninger. Hvis han skulle ha opprettholdt den forsikringen han hadde, hadde det kostet nærmere 100 000 i året (inkl pensjonssparing)
|
|
15-09-2006, 20:36
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Sola
Meldinger: 2,999
|
Får nesten frysninger av order forsikringer. Tror det må være noe av det verste som finnes, men fjørten sider med omattehvisatteblablabla.
Men vi har iallefall noe som sies å være en ganske god syke-ulykkesforsikring og pensjonsforsikring på jobb. Mannen har vel også noe sånt. I tillegg har vi en forsikring der hvor vi ha lånet. Tror den gjelder ved død.
De to eldste har den beste barneforsikringen til Storebrand, men minsten får kun ulykkesfors.
Så har vi Europeiske reisefors. Resten av de vi eier og har er forsikret i Vesta.
|
|
|
16-09-2006, 11:47
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
|
Sitat:
Opprinnelig postet av morgentrollet
Hvor er dere selv forsikret?
Jeg og sambo har hver vår livsforsikring. Forsikringen jeg har er veldig bra, men dyr, og vurderer av den grunn bytte.
Har dere none tips, så kom med de.
Den må dekke både for død, medisinsk uførhet og ulykke.
|
Vi er forsikret i Gjensidige, d.v.s. alt materielt samt ungene. Vi voksne har forsikringer gjennom jobbene våre, men vurderer en tilleggsforsikring som skal erstatte gjeldsforsikringen vår. Vi får svært gode avtaler gjennom fagforeningen vår. Har du sjekket om du eller mannen din har slike muligheter?
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
16-09-2006, 12:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 1,772
|
Vi er forsikret gjennom Vesta. Villa, innbo, bil og reise. Jeg har ganske gode avtaler gjennom fagforeningen og mannen har også en del forsikring gjennom de.
16-09-2006, 19:17
|
|
Gjest
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Nennemor
Vi er forsikret i Gjensidige, d.v.s. alt materielt samt ungene. Vi voksne har forsikringer gjennom jobbene våre, men vurderer en tilleggsforsikring som skal erstatte gjeldsforsikringen vår. Vi får svært gode avtaler gjennom fagforeningen vår. Har du sjekket om du eller mannen din har slike muligheter?
|
Vi har livsforsikring i forbundet jeg er organisert i, men de har ikke spesiellt god dekning.
Mannen er foreløpig vikar.
Vi har gode forsikringer på reise-, ungene, innbo.
Får sjekke litt rundt.
Takk for svar
|
|
|
18-09-2006, 02:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Telemark
Meldinger: 4,454
|
Vi har det meste i Terra. Barne-, hus-, 2 bil-, 2 verdigjenstand- og reiseforsikring.
I tillegg har vi livsforsikring i Nordea. (gamle Vesta Liv)
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:46.
|