Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-09-2006, 19:22   #1
Supermedlem
 
Jessica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 746
MP Rating: 0% (0)
Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.
Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

http://www.smp.no/default.asp?page=1...21183,1&lang=1

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?SIDE=24152

Jeg syns dette er veldig vanskelig. Jeg tror at det er kjempeviktig at både foreldre og skole står sammen om å lære barna nettvett.
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 09:16   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Har forløpig full kontroll over nettbruken ja. Vi har imidlertid aktivert foreldrestyringa igjen fordi eldste har nå skjønnt hvordan man skriver inn forskjelligen nettadresser. Fort gjort å skrive litt feil og komme inn på sider som ikke 8 åringer bør være.

Tror det er mange foreldre rundt omkring som er veldig uvitende om hva barna holder på med ved PC`n.
tror ikke det nødvendigvis handler om at de ikke bryr seg, men tror det er en blanding av uvitenhet/lite datakunnskap og naivitet.

Nå har ikke datteren min MSN og jeg håper det er mange år til ennå. Har heller ikke oppdaget Chattesider og jeg har heller ikke tenkt til å innvie henne i den nettverdenen ennå. Der tror jeg kanskje det foregår llitt av hvert som forldrene burde ta litt tak i.

Nei takke meg til Disney-sider, Bratz og andre uskyldige spillsider.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 09:22   #3
Supermedlem
 
Jessica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 746
MP Rating: 0% (0)
Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Sitat:
Opprinnelig postet av morgentrollet
Har forløpig full kontroll over nettbruken ja. Vi har imidlertid aktivert foreldrestyringa igjen fordi eldste har nå skjønnt hvordan man skriver inn forskjelligen nettadresser. Fort gjort å skrive litt feil og komme inn på sider som ikke 8 åringer bør være.

Tror det er mange foreldre rundt omkring som er veldig uvitende om hva barna holder på med ved PC`n.
tror ikke det nødvendigvis handler om at de ikke bryr seg, men tror det er en blanding av uvitenhet/lite datakunnskap og naivitet.

Nå har ikke datteren min MSN og jeg håper det er mange år til ennå. Har heller ikke oppdaget Chattesider og jeg har heller ikke tenkt til å innvie henne i den nettverdenen ennå. Der tror jeg kanskje det foregår llitt av hvert som forldrene burde ta litt tak i.

Nei takke meg til Disney-sider, Bratz og andre uskyldige spillsider.
Enig med deg.

Nå har jeg litt større barn. Mine to eldste er 12 og 14 år. Etter at skolen slapp ungene til på internett eksploderte interessen her hjemme. På skolen utveksler de både mailadresser til msn og internettadresser. Så langt ser det ut til at det er intet farlig....

Nå skal barna introduseres for data enda tidligere etter Kunnskapsløftet så da kan vi nok merke at våre små enda tidligere får interessen for nettet.
Jeg har skrevet brev til Foreldreutvalget på mine barns skole. Jeg ba om at de kunne arrangere et foreldremøte og evnt. møte med barna der en person fra www.barnevakten.no holder foredrag om internettbruk hos barn og hvordan vi foreldre kan ta våre forholdsregler. Dette syns jeg er viktig for barna og. Viktig at de får det fra andre enn bare oss foreldre. Foreldreutvalget var ikke helt interessert i dette, men nå var det visst noen som ville ta tak i det. Brevet sendte jeg i april i år.

Jeg tror at både barn og voksne må bevisstgjøres. Jeg mener at når skolen skal introdusere dette til barna så har de også et ansvar i forhold til nettvett....
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 09:35   #4
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Barnevakten.no er en fin siden. Skulle tro at skolen burde være interessert i et foredrag fra noen derifra.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 10:58   #5
Seniormedlem
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,772
MP Rating: 0% (0)
Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Sitat:
Opprinnelig postet av morgentrollet
Barnevakten.no er en fin siden. Skulle tro at skolen burde være interessert i et foredrag fra noen derifra.
På både den skolen jeg jobber og den jeg har eldste på har det vært arrangert foreldrekvelder med nettvett som tema. Dvs. på skolen der jeg jobber er det temakveld denne uken. Foreløpig er det uaktuelt da storebror knapt nok kan skrive enda og trenger hjelp for å surfe. Men det er noe jeg tenker på, ja!
__________________
Blånn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 10:59   #6
Seniormedlem
 
cronina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Telemark
Meldinger: 1,610
MP Rating: 0% (0)
cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.cronina har en strålende fremtid.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Jeg kan IKKE påstå at jeg har full kontroll på hva 15 åringen gjør på nett, nei. Langt i fra.
Men jeg bekymrer meg egentlig ikke. Hun forteller en del selv.

Å ha full kontroll på sånt, tror jeg ikke er mulig. Man kan kun gjøre det man kan gjennom å tegne og forklare om nettvett, etc.
Men det gjorde jeg for tre-fire år siden. Hun er en dreven msnbruker/forumist.
__________________
- det er i motbakke det går oppover -
cronina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 16:32   #7
Veteranmedlem
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 3,092
MP Rating: 0% (0)
Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Foreløpig er han ikke inne på internett.
__________________
1998 og 10.10.02-13.12.04 (krybbedød)
Estrella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 16:44   #8
Supermedlem
 
Berglijot sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 866
MP Rating: 0% (0)
Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Foreløpig har ikke ungene forstått at vi kan sjekke loggen. Tiåringen har msn, og jeg er så streng at hun må få hver eneste nye kontakt godkjent av meg. Jeg har flere ganger vært på speideren bare for å hilse på nye kontakter slik at jeg vet hvem de er. I tillegg må hun skrive bokmål. Jeg har sett nok av tenåringer som skriver msn og dialekt på innleveringer, og som egentlig ikke har full kontroll på hovedmålet før de raser ut i nettverdenen.
Berglijot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 16:51   #9
amo
Seniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,915
MP Rating: 0% (0)
amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.amo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Signerer cronia i . Hun eldste fikk egen pc på rommet rundt 14 års alderen. Hun fortalte også en del selv, og hun visste at vi kunne gå inn og sjekke loggen hennes. (Hun fikk ikke fjerne den). Men vi hadde aldri noen grunn til å gjøre det, så hos oss har det ikke vært noe problem,så langt. Har to til, og han eldste sitter å spiller litt på desse gratis spill sidene for barn, men han sitter i stuen og ikke på rommet sitt!
__________________
19/7-04 19971987
amo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2006, 18:10   #10
Supermedlem
 
Cinaen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,403
MP Rating: 0% (0)
Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.
Sv: Har dere oversikt over hva barna driver med på internett?

Her bruker vi barneinternett, sån at hun ikke har tilgang på alt på nettet.
__________________

Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:47.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com