Sitat:
Opprinnelig postet av morgentrollet
Har forløpig full kontroll over nettbruken ja. Vi har imidlertid aktivert foreldrestyringa igjen fordi eldste har nå skjønnt hvordan man skriver inn forskjelligen nettadresser. Fort gjort å skrive litt feil og komme inn på sider som ikke 8 åringer bør være.
Tror det er mange foreldre rundt omkring som er veldig uvitende om hva barna holder på med ved PC`n.
tror ikke det nødvendigvis handler om at de ikke bryr seg, men tror det er en blanding av uvitenhet/lite datakunnskap og naivitet.
Nå har ikke datteren min MSN og jeg håper det er mange år til ennå. Har heller ikke oppdaget Chattesider og jeg har heller ikke tenkt til å innvie henne i den nettverdenen ennå. Der tror jeg kanskje det foregår llitt av hvert som forldrene burde ta litt tak i.
Nei takke meg til Disney-sider, Bratz og andre uskyldige spillsider.
|
Enig med deg.
Nå har jeg litt større barn. Mine to eldste er 12 og 14 år. Etter at skolen slapp ungene til på internett eksploderte interessen her hjemme. På skolen utveksler de både mailadresser til msn og internettadresser. Så langt ser det ut til at det er intet farlig....
Nå skal barna introduseres for data enda tidligere etter Kunnskapsløftet så da kan vi nok merke at våre små enda tidligere får interessen for nettet.
Jeg har skrevet brev til Foreldreutvalget på mine barns skole. Jeg ba om at de kunne arrangere et foreldremøte og evnt. møte med barna der en person fra
www.barnevakten.no holder foredrag om internettbruk hos barn og hvordan vi foreldre kan ta våre forholdsregler. Dette syns jeg er viktig for barna og. Viktig at de får det fra andre enn bare oss foreldre. Foreldreutvalget var ikke helt interessert i dette, men nå var det visst noen som ville ta tak i det. Brevet sendte jeg i april i år.
Jeg tror at både barn og voksne må bevisstgjøres. Jeg mener at når skolen skal introdusere dette til barna så har de også et ansvar i forhold til nettvett....