Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-04-2007, 15:37   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 8
MP Rating: 0% (0)
Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.Lisett er bare skikkelig grei.
Regntøy

Jeg har en datter på 9 år som skal ha seg nytt regntøy, derfor var vi nede i butikken for å se på det før hun drar på tur med skolen. Når vi hadde gått rundt i butikken å sett på en del typer så spurte jeg hun hva hun ville ha, og det hun ville ha var et sett av den barnslige typen (høy bukse m/seler og strikk under føttene. osv) Dette syntes jo jeg er/var veldig rart for det er hun vel altfor gammel for? Jeg trodde dette var noe bare ungene i barnehagen bruke, eller tar jeg feil? Skal jeg evt. kjøpe det regntøyet til hun? Jeg frykter at hun kan bli mobbet for det. Hva tror dere?
Lisett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2007, 10:03   #2
Seniormedlem
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Sv: Regntøy

Da mine døtre var på den alderen, så gikk jeg på sportsforetningene og kjøpte det der. Der har de ordentlige,og ikke fullt så barnslige. Men hva vil datteren din da? Vil hun ha et "voksent" eller et mer barnslig? Jeg hadde gått etter hennes ømske, hun vet hva som er vanlig på skolen.
__________________
- my get up and go has done got up and went
Hannamoren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-04-2007, 09:52   #3
Supermedlem
 
dior sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
Sv: Regntøy

sønnen min ville nok ikke gått med det... men barn er nå så forskjellige

Jeg ville nok først vist henne ett par varianter med bukse - uten strikk under føttene for at hun skal vite at de også finnes. Men på den annen side, dersom de andre settene selges i hennes str så tyder vel det på at de blir solgt.... så.....

Min vil helst ikke ha på seg regntøy eller slagstøvler for den sags skyld... Han synes ikke det er tøft nok.

Når det gjelder mobbing - jeg har inntrykk av at barn ikke mobber for slike ting. Tror det er litt slik at hvis hun liker det hun har på seg og ikke er usikker på hva de andre vil synes, så tror jeg nesten ikke de andre vil legge merke til det engang... men det er hva jeg tror.

Jeg ville nok ha vurdert det før jeg kjøpte det iallefall - for jeg tenker som deg. Man vil jo ikke at barna skal bli ertet/mobbet
__________________
klem fra DIOR

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-04-2007, 09:59   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
MP Rating: 0% (0)
Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.
Sv: Regntøy

Smaken er som baken.

Jeg synes at hun kan få det, dersom det virkelig er det hun vil ha. Men du kan jo høre med henne om hva venninene bruker.

Jeg har en gutt på 7 som sterkt misliker å måtte ha på seg yttertøy i det store og hele. Derfor "tvang" jeg han til å bruke heldress i vinter, for når han fikk ha det todelte settet på seg, så brukte han ikke buksen, og jakken lukket han ikke igjen.

Han har forøvrig fått nytt regntøy nettopp, kjøpt gjennom sportsmann, og det er bare stikk i livet der, ikke seler. Men det er jo litt bortkastede penger, når han allikevel kommer hjem klissvåt og med tørt regntøy
__________________


Fimbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2007, 09:41   #5
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Regntøy

Min sønn hadde regnbukse med seler i førsteklasse. Etter det ville han ha en litt mer "voksen" modell med strikk i midja. Men vinterbukse med seler og strikk under føttene brukte han helt til fjerdeklasse. Nå er ikke min sønn spesielt observant på hva som er moderne og ikke, men han har begynt å få litt mer meninger om klær nå etter hvert.

Jeg synes det er riktig å høre på barnets synspunkter om klær de skal bruke, så lenge det ikke er helt urimelige meniger (ala "jeg bare ha den levisbuksa til 700 kr, ellers blir jeg mobba). Jeg vil ikke tro at datteren din blir mobbet på skolen selv om hun har seler på regnbuksene.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com