|
|
|
21-09-2006, 18:49
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 3,611
|
Vaskehjelper og skrittellere!
|
|
Ja det er det det handler om i dag...
Hadde vaskehjelp her i dag. Et ektepar ta 250,- timen for å vaske her. De har vært flinke og det har vært rent her.
I dag fikk de 300,- altså en jobb på 1 time og 15 min. og jeg ba dem om å ta gulvene + bad/do. Det de rakk etterpå av støvtørk var bare en bonus.
Jeg gikk meg en tur med Håvard. Etter en stund hørte jeg noen som satte bilen i revers og begynte å rygge, jeg snudde meg og tror dere ikke det var de som kom. Da de så at jeg så dem, kom de allikevel. Da var det 55 min siden de begynte å vaske. Det vil si at de brukte ca 50 min på vaskingen!
Jeg sendte melding til de etter en stund, men da ble de sure og skulle ikke komme tilbake noe mer! Greit nok, forbanna juksere.
Og så var det den skrittelleren; Jeg festa'n på Sigurd, kanskje den kommer opp i litt mer da!
|
|
|
21-09-2006, 19:48
|
|
Seniormedlem
Sted: Bergen
Meldinger: 2,646
|
Sv: Vaskehjelper og skrittellere!
|
|
Kjipt med vaskehjelpen da- håper du finner noen som er litt flinkere
Har tenkt på å sette den på TI for å se hvor langt han faktsik løper i barnehagen
|
|
21-09-2006, 22:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: oslo
Meldinger: 804
|
|
|
hvis de hadde gjort det du ba dem om så synes jeg ikke det er noe å lage et nummer ut av.
Men det sier du jo ikke noe om... vaskehjelpene våre har fast betaling satt ut fra mengden som skal vaskes ikke etter hvor lang tid de skal bruke. Dette ble vi enige om, og jeg har ingen problem om de skulle bli ferdige i hvertfall.
|
21-09-2006, 22:24
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,518
|
|
|
Så kjipt med upålitelige vaskehjelper.
Min tar bare 125 kroner timen, så du klarer kanskje å finne noen som gjør skikkelig rent til den prisen du betalte de som nå har sluttet.
Jeg blir også sur på skrittelleren min. Jeg går skikkelig mye, men er langt unna 10 000.
|
21-09-2006, 23:19
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av MKJ
hvis de hadde gjort det du ba dem om så synes jeg ikke det er noe å lage et nummer ut av.
.
|
De gjorde vel i grunnen ikke det, siden jeg ba dem om å tørke støv o.l. på den tiden som var igjen etter gulvvasken. 2 stykker får gjort ganske mye på 15 min.
Men det jeg syntes var værst, var at de prøvde å rygge når de så meg. Altså snike seg unna. Hadde de bare sagt at de ble ferdig før, så hadde det vært greit!
|
|
|
21-09-2006, 23:20
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tjorven75
Min tar bare 125 kroner timen, så du klarer kanskje å finne noen som gjør skikkelig rent til den prisen du betalte de som nå har sluttet.
.
|
Jeg betalte jo 125,.- pr. time, men siden de var 2 stykker blir det 250,-.
|
|
|
21-09-2006, 23:50
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 6,233
|
|
|
Vaskehjelp har jeg drømt om mange ganger og når jeg kommer ut i jobb så blir det nok noe slikt .
Jeg skulle kjøpe skritt teller for en uke siden men da viser det seg at det er tomt overalt for de billige som var nå i kampanje . Funnet en jeg skal kjøpe tenker jeg til 250 ca . Hva ga dere for den dere har ?
|
|
|
22-09-2006, 00:13
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,593
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Mimosa
Ja det er det det handler om i dag...
Hadde vaskehjelp her i dag. Et ektepar ta 250,- timen for å vaske her. De har vært flinke og det har vært rent her.
I dag fikk de 300,- altså en jobb på 1 time og 15 min. og jeg ba dem om å ta gulvene + bad/do. Det de rakk etterpå av støvtørk var bare en bonus.
Jeg gikk meg en tur med Håvard. Etter en stund hørte jeg noen som satte bilen i revers og begynte å rygge, jeg snudde meg og tror dere ikke det var de som kom. Da de så at jeg så dem, kom de allikevel. Da var det 55 min siden de begynte å vaske. Det vil si at de brukte ca 50 min på vaskingen!
Jeg sendte melding til de etter en stund, men da ble de sure og skulle ikke komme tilbake noe mer! Greit nok, forbanna juksere.
Og så var det den skrittelleren; Jeg festa'n på Sigurd, kanskje den kommer opp i litt mer da!
|
Kjenner igjen meg i juksingen... Vår vaskehjelp er verdens søteste og snille, men lat til de grader.... Hun får GODT betalt for 8 timer (4 timer 2 ganger pr.uke) men i det siste gjør hun jobben på ca. 1 time hver gang. Dvs. hun får betalt for 8 men går etter 2, og tar aldri initiativ til å gjøre noe ekstra med all tiden hun har. Hun ser f.eks. at kurven med stryketøy er full, men stryker ikke... hun ser at vinduene er skitne, men vasker de ikke før jeg sier i fra at det er på tide med vindusvask.
Skal tillegge at for vår del er det ene og alene "støtte til en god sak" at vi i det hele tatt gidder å ha vaskehjelp. Vi gjør det altså for den gode gjerningens skyld. Dvs hun har en jobb hos oss som gjør at hun brødfør to barn og en lat mann. Men allikevel blir jeg litt skuffet, for tross alt får hun jo godt betalt, og jeg føler kanskje at hun har oppdaget snillismen vår, og bruker den for det det er verdt.
|
|
|
22-09-2006, 07:15
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,884
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tjorven75
Så kjipt med upålitelige vaskehjelper.
Jeg blir også sur på skrittelleren min. Jeg går skikkelig mye, men er langt unna 10 000.
|
Det er VRIENT å komme opp i 10 000.... Helt håpløst for en kontorrotte som meg hvis man vil gjøre noe annet enn å trene på kvelden.
Kjedelig med upålitelige vaskehjelper, Mimosa, og jeg er enig med deg, aller verst at de prøvde stikke av...
Tjorven, dersom du har en bra vaskehjelp og hun ønsker flere kunder, har jeg et desperat skittent hus. Har vært på utkikk lenge, kan du sende meg en pm hvis du tror det er interessant for henne?
|
|
|
|
22-09-2006, 10:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,585
|
|
|
Kjedelig med juksevaskere!
Hadde vaskehjelp en periode og det begynte bra, men det ble mer og mer slurv. Holdt meg somregel i nærheten slik at jeg hadde litt kontroll over hva vedkommende foretok seg. Og denne snikingen rundt hjørnene hadde funkert veldig dårlig nå som jeg er i full jobb.
De fikk bestandig betalingen etterat jobben var gjort.
Skritteller? Sykler egentlig mer enn jeg går. Registrerer'n pedaltråkk og?
Hvor har dere kjøpt denne nyttige dingsen hen, da? :dings-elsker:
Sist endret av doxa; 22-09-2006 kl 11:07.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:14.
|