Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-04-2002, 16:12   #1
Seniormedlem

hegecesi sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 1,579
MP Rating: 0% (0)
hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.hegecesi er som en lysfontene.
dette har jeg gått å lurt på lenge...(bekkenløsning)

De siste 2 mnd. av svangerskapet var ganske tunge for min del. Selv om alt stod bare bra til, og vekta ikke gikk opp noe særlig på slutten, hadde jeg store problemer med å gå.

Jeg hadde veldig vondt midt foran, der bekkenet går sammen. Dessuten hadde jeg vondt bak i ryggen, veldig langt nede, på høyre side. Dette var bare når jeg gikk, eller satt i en spesiell stilling. Å gå ti meter var noe jeg gruet meg til rett og slett. Det forsvant delvid etter fødselen, men jeg hadde problemer med å gå uten å merke noe til dette flere uker etter fødselen.

Kan dette ha vært bekkenløsning?
I såfall, vil det bli verre og verre for vært svangerskap?

Må kanskje få med at jeg ikke hadde antydning til dette første svangerskap.
Gammel 05-04-2002, 19:15   #2
Veteranmedlem

Shanti sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 3,129
Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.

Høres veldig ut som bekkenløsning. Har hørt litt både og om hvordan det blir i senere svangerskap. Men kanskje du ville hatt godt av litt fysioterapi el.l.?
Gammel 06-04-2002, 10:30   #3
Veteranmedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Dette høres ut som symptomer på bekkenløsning ja.
Og jeg må nok skuffe deg med å si at sjansene for å få bekkenløsning i neste svangerskap er store.
Jeg hadde bekkenløsning i begge mine svangerskap.
Det var ille nok første gang så jeg var forberedt på en tøff tid også da vi ventet synne, men det ble så mye værre.
Det er først nå at jeg kan sove noen timer i strekk. Jeg ser sprek ut men smerter har jeg omtrent hele tiden. Derfor har vi tatt det valget at det dessværre ikke blir noen flere barn på oss
Det er bedre at jeg prøver å bli bra igjen enn at jeg sitter med 3 barn som jeg ikke kan ta vare på.
Nå kommer det også ann på om du fikk bekkenløsning sent eller tidlig i svangerskapet. Hvor plaget du var også videre.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:31.