Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-10-2008, 15:03   #1
Seniormedlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,874
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Etterrier...

Jeg sliter noe veldig med etterrier etter at jeg fødte på onsdag og har det mange ganger i døgnet.
Nå nettene blir jeg vekket av kraftige etterrier flere ganger i timen så søvnen blir så elendig enda gullet sover mange timer i strekk.
Har dere noen tips på hva som er mest effektiv og trygt å ta av medikamenter for å holde dette litt i sjakk?
Nå føler jeg at jeg spiser Paracet som pastiller...

Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.

Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 15:10   #2
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 828
MP Rating: 0% (0)
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.
Sv: Etterrier...

Jeg fikk sterkere smertestillende enn paracet jeg.
Ta kontakt med føden og hør med de!

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 15:27   #3
Supermedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,074
MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Klemmen Vis post
Jeg fikk sterkere smertestillende enn paracet jeg.
Ta kontakt med føden og hør med de!
me too! husker ikke hva...noe dritt det der
du kan jo prøve å kombinere ibux og paracet? ibux virker muskelavslappende i tilegg.

Emil ble født 16.07.08
MariaB er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 17:25   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Paracet hadde liten effekt hos meg, og jeg brukte stort sett Ibux eller Naproxen i kombinasjon med Paracet. Kombinasjonen Ibux og Paracet er veldig god og effektiv på bla smerter som etterrier. Paracet alene har gjerne liten effekt på dette og en bør bruke noe som er samme typen medisin som feks Ibux. Dette skal ikke brukes av gravide, men både Naproxen og Ibux kan brukes av ammende.

Jeg hadde det nokså mye i en uke, andre uka var det absolutt levelig og minimalt smertestillende, og så var de så og si borte etter to uker.
Gammel 03-10-2008, 17:38   #5
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,143
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg fikk kombinasjon ibux og paracet på sykehuset. grattulerer forresten

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 18:06   #6
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,003
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Først og fremst; gratulerer så mye!

Selv måtte jeg få paralgin forte for å ta smertene fra etterriene.. Under ammingen så var det helt forferdelig..og det ødela søvnen også dessverre. Så i begynnelsen fikk jeg paralgin forte, og så paracet i kombinasjon med ibux (det er egentlig en gyllen kombinasjon for andre smerter også det altså..). Det står visst at man skal snakke med lege angående bruk av ibux når man ammer, men jeg hadde nok bare tatt en telefon til føden/barselavdelingen du hører til. De kan dette..

Og det er bare å ringe altså, de er tilgjengelig i 2 uker etter fødsel de altså!

Håper du blir kvitt etterriene i en fei!

Forøvrig gruer jeg meg til neste gang..siden etterrier ofte blir verre med antall fødsler..
Gammel 03-10-2008, 18:11   #7
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,377
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, stakkars deg. Etterrier er fæle
Fikk også noe sterkere enn paracet, og henger meg på de som sier at du burde ringe føden å høre.

(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 18:25   #8
Seniormedlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,874
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg kjøpt Ibux også så nå får jeg håpe det går seg til snart...

Hadde en del etterrier med storebror og, men ikke på langt nær så ille...

Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.

Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 19:22   #9
Seniormedlem

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 2,164
Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.

Jeg har hatt etterrier av en annen verden etter alle fødsler, og på meg hjalp ikke smertestillende. (De ville til slutt gi meg Ketogan på sykehuset, men det ville jeg ikke ha pga ammingen, kunne ikke amme med dette innabords).

Det som faktisk hjalp meg til å komme gjennom første uka, var en god, gammeldags varmeflaske med kokende vann (legg et håndkle rundt så du ikke brenner deg). Varmeflaska la jeg på magen hver gang jeg fikk etterrier, om natta hadde jeg den nesten hele tiden på magen.

Når det gjelder smertestillende, hjelper ofte Paracet og Ibux eller Napren sammen best.

Lykke til, vet hvordan du har det

Sitat:
Opprinnelig postet av Tyrimor
Synnemor, du er en vis dame!
Synnemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 19:30   #10
Veteranmedlem

LineN sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,144
Blogginnlegg: 4
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.

GRATULERER!

Jeg slet veldig med etterrier og fikk noen Voltaren med hjem..
De skulle taes med paracet (tror jeg)
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:42.