Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-06-2009, 19:53   #1
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,528
MP Rating: 0% (0)
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.
Hindre røde prikker ved barbering.

Barberer leggene mine med 2-3 dagers mellomrom nå om sommeren.
Jeg får bestandig slike røde prikker som svir tiltross for barbering i dusjen,olje som smøres inn på leggene og innsmøring med fuktighetskrem etterpå.

Ser ut som det prikkemonsteret på leggene,og har ikke spesielt lyst å gå med kortbukser f.eks.

What to do?

Noen tips?
Gammel 30-06-2009, 20:15   #2
Supermedlem

Lime sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 802
Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hindre røde prikker ved barbering.

Jeg er og desverre sånn.. Men det hjelper ofte å prøve et annet type barberskum og barebere med hårene isteden for mot. Ellers kan du prøve å vaske over med dildorens (sprit) men det svir som fyttikatta Sørg for at høvelen er ren for hver gang. Sett bladet i litt rødsprit eller lignende. Evt bytt blad hver gang du skal barbere deg, men det blir jo fort dyrt.. Men det er ofte veldig mye bakterier som ligger på bladet fra forrige gang, og da når du skjærer inntil neste gang blir det slik.. Så det er vel det sammen med å bytte skum det første jeg ville prøved!

Lykke til!

Det er bedre å være liten og tøff enn en stor bløff!!

Lime er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2009, 20:29   #3
Supermedlem

Mamae sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 963
Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.

Noen er bare slik at de får lett iritert hud
men det er noe som er verd å prøve:
Bruk peeling 1-2 ganger i uken slik at du fjerner døde hudceller og annet ulumskheter som kan iritere huden...
Engangshøvler er Fy,fy
Gammel 30-06-2009, 21:02   #4
Seniormedlem

stratos73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,755
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.

Jeg smører med aloe vera etterpå å det funker bra, merker det godt de gangene jeg glemmer det
Gammel 01-07-2009, 20:53   #5
Medlem

Krista sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 182
Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av stratos73 Vis post
Jeg smører med aloe vera etterpå å det funker bra, merker det godt de gangene jeg glemmer det
Bruk intimsåpe i stedet for skum og alovera etterpå.
Gammel 03-07-2009, 13:51   #6
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 20
Caramba er en ukjent størrelse akkurat nå.

Bruk ladyshave i stedet for høvel. Det funker her.
Caramba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2009, 17:20   #7
Medlem

mamzen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 450
mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.

Dropp olje og smør med aloevera gel etterpå
Gammel 05-07-2009, 18:11   #8
Seniormedlem

M&C sin mamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 2,094
MP Rating: 100% (2)
M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Hos meg funka det å gå over til mannens barberskum rett og slett
Gammel 05-07-2009, 19:54   #9
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,304
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har barbert leggene med høvel én gang i mitt liv, og det skal aldri gjenta seg. Fikk masse røde prikker som ble mye verre av soling, så jeg tilbrakte ei uke i Hellas med håndklær over leggene. Med barbermaskin (ladyshave, som nevnt over her) har jeg ikke hatt dette problemet. Mer lettvint er det også, synes jeg.

Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:57.