Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-04-2008, 10:52   #1
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva hjelper mot kløe ved neller?

Har fått en sjikkelig kraftig allergisk reaksojn på et eller annet, enten penicillinkuren som jeg ble ferdig med i går eller frokostjuicen jeg drakk en halv liter av i går kveld..

Har klødd i hele natt og i dag.. var hos legen og det eneste allergimedisinen han kunne gi meg når jeg ammer var vallergan og det er jo sovemedisin i tillegg.. og jeg kan ikke ta det når jeg har 2 unger å ta meg av...

har smørt på mildison hydrokortison men det hjelper ikke så lenge og det er så veldig mange prikker på hele kroppen..

noen andre ting som kna hjelpe?

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 12:04   #2
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva hjelper mot kløe ved neller?

Hvitvask kan lindre kløe (slik man bruker ved vannkopper etc). Eller dypp kluter i avkjølt kamillete og legg omslag på - det kan roe ned utslettet litt. Hvis det er elveblest går slike utbrudd vanligvis relativt fort over, det er jo en trøst i det minste.. God bedring
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 15:16   #3
Seniormedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,551
Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.

Her har aloe vera hjulpet pga fuktigheten, men jeg har ikke hatt samme type kløe som deg.
Gammel 20-04-2008, 16:26   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,657
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

A-Derma Cytelium (hvitvask):

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Kjempegod på kløende utslett av så og si alle slag. Den lindrer virkelig og virker raskt. Lett å spraye på, og tørker fort på huden.
Reinhold Niebuhr

Sist endret av Niobe; 20-04-2008 kl 22:29.
Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 20:23   #5
Æresmedlem

Happy sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 10,070
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Kunne du ikke ta Phenamin? Mener bestemt at jeg fikk den både da jeg var gravid og da jeg amma...
Gammel 20-04-2008, 22:20   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,418
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvitvask...?
Gammel 20-04-2008, 22:26   #7
dBy
Supermedlem

dBy sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 1,112
dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy Vis post
Kunne du ikke ta Phenamin? Mener bestemt at jeg fikk den både da jeg var gravid og da jeg amma...
Phenamin er også søvndyssende.

Men om Vallerganen har så stor virkning er jo ikke sikkert da. Det er jo ganske individuelt hvordan det virker.

dBy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2008, 22:29   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,657
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy Vis post
Phenamin skal iflg. Felleskatalogen kun brukes under graviditet dersom fordelene oppveier en mulig risiko for at fosteret påvirkes, og bør unngås under amming...
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2008, 10:55   #9
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for svar!! skal prøve den aderma greiene også

Nå har jeg tatt Cetirizin

etter jeg kom over dette svaret fra en barnelege:
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=344140

og ringt å førhørt meg med barsel...

Så lenge det skal brukes maks en uke så var det ikke så farlig

Jeg har sjikkelig opphovnede hender og fingrer og elveblest på 80% av kroppen

Det hjelper litt på kløen men ikke på hevelsen i hendene.. håper det blir bedre etterhvert

Vallergan ble jeg helt dopa av og våkna ikke av snuppa når hun skulle ha mat engang

Sist endret av Dolly; 21-04-2008 kl 10:58.
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2008, 13:00   #10
dBy
Supermedlem

dBy sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 1,112
dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dolly Vis post
Tusen takk for svar!! skal prøve den aderma greiene også

Nå har jeg tatt Cetirizin

etter jeg kom over dette svaret fra en barnelege:
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=344140

og ringt å førhørt meg med barsel...

Så lenge det skal brukes maks en uke så var det ikke så farlig

Jeg har sjikkelig opphovnede hender og fingrer og elveblest på 80% av kroppen

Det hjelper litt på kløen men ikke på hevelsen i hendene.. håper det blir bedre etterhvert

Vallergan ble jeg helt dopa av og våkna ikke av snuppa når hun skulle ha mat engang
Godt du har fått noe som hjelper litt. Håper resten går seg til snart også.

Skremmende med vallergan. Tenk at det er leger som skriver ut dette til små barn.....

dBy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:12.