Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-07-2009, 22:14   #1
Juniormedlem

klinkekula sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 35
MP Rating: 0% (0)
klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.klinkekula er fantastisk mot andre.
Hvilken faktor bruker du?

Jeg lurer bare på hva dere nybaktmammaer bruker av merke og faktor i solkrem???

Jeg ble "prakket på" dermalogica sin spray faktor 30, og likte den faktisk svært godt, føler jeg blir jevnere brun og ikke så tørr etter å ha vært i sola. Føler i tillegg det er tryggere å smøre med høy faktor pga graviditet og pigmenflekker (men den var jo ikke akkurat billig).
Gammel 02-07-2009, 16:55   #2
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 294
RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.RosaPanter er fantastisk mot andre.
Sv: Hvilken faktor bruker du?

Minst 25. Akkurat nå bruker jeg sønnen min sin vichyspray med faktor 50. Ellers får jeg soleksem og blir skikkelig brent.. fordi når jeg skulle kjøpe nye solkrem til meg selv (cliniderm) så hadde de ikke faktor 25, bare 15. Og det mente damen var mer enn nok. Selv om jeg blir brent og får soleksem. Men det holder altså ikke
RosaPanter er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 17:03   #3
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,796
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Decleor faktor 20

*star* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 17:16   #4
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 1,038
MP Rating: 100% (1)
Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.Haci har et ubeskrivelig bra rykte.

Faktor 15 i ansiktet og to lag med klær ellers...
Gammel 02-07-2009, 19:54   #5
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,752
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.

20 på overkroppen, 15 på beina.
Gammel 02-07-2009, 20:26   #6
VIP-Medlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,035
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Haci Vis post
Faktor 15 i ansiktet og to lag med klær ellers...
I 30 varmegrader?

Jeg bruker eucerin eller vichy sin. Faktor avhenger av hvor lenge jeg skal være ute og når på døgnet. 25 og 50 på dagen og skal være mye ute. 15-20 tidlig og sent eller skal være lite ute. Lavere faktor på beina enn overarmer, rygg og bryst.
Gammel 02-07-2009, 21:01   #7
Supermedlem

findethei!i sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 926
findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.

faktor 15, når jeg husker å smøre meg...(får lett soleksem tidlig på våren, deretter blir jeg ikke solbrent resten av sommeren, heldig sånn)
Gammel 02-07-2009, 21:17   #8
Seniormedlem

Sjöstjerna sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,559
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.

Piz buin faktor 4.
Brukt Cosmica faktor 15 frem til nå.

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 21:26   #9
Medlem

mamzen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 450
mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.mamzen har mye å være stolt av.

Bruker faktor 15 på kroppen og 25 i ansiktet
Gammel 02-07-2009, 21:33   #10
Supermedlem

Mamae sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 924
Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.

Her i Norge bruker jeg ingen faktor smører meg med kun fuktighetsgivende kremmer.
Er jeg i syden bruker jeg faktor 10 (faktor 12-15 juli-august)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:46.