Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-09-2008, 21:00   #1
Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 74
MP Rating: 0% (0)
Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.Slafsa har mye å være stolt av.
ketolyse.

Lurer litt på om jeg skal prøve den ketolysekuren Har lest litt om erfaringer til forskjellige og syns nesten den virker for godt til å være sant! Noen som vil dele erfaringer på godt og vondt? Trenger å ta av meg mellom 5- 10 kg og har ikke allverden med god tid
Gammel 19-09-2008, 22:01   #2
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,841
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: ketolyse.

http://forum.lavkarbo.no/

Anbefaler dette forumet, her finner du mange gode råd og erfaringer.
Har prøvd selv, funket kjempefint, men jeg syns det var veldig vanskelig å gå på ketolyse og kombinere den maten med resten av familien.
For min del ble det for dyrt å lage ketolysemat til meg, og vanlig mat til de andre så jeg kuttet ut.
Gammel 19-09-2008, 22:07   #3
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 11,064
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har gått ned over 25 kg på under et år, men jeg hadde sikkert mye mer å ta av i utgangspunktet da. Anbefaler forumet som nevnt over, og dersom du velger dette, les boka!!
Gammel 19-09-2008, 23:05   #4
VIP-Medlem

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,328
MP Rating: 100% (2)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg digger ketolyse, gikk ned med hjelp av det etter forrige svangerskap og driver med det nå. Jeg synes ikke det er noe som helst problem å kombinere i forhold til resten av familiens mat.
Gammel 19-09-2008, 23:09   #5
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 11,064
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Babe Vis post
Jeg synes ikke det er noe som helst problem å kombinere i forhold til resten av familiens mat.

Det synes ikke jeg heller. Men, det krever jo mer planlegging enn før, ikke like lett å kjøpe seg noe lettvindt når man er sulten f.eks.
Gammel 19-09-2008, 23:15   #6
VIP-Medlem

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,328
MP Rating: 100% (2)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jada, det er jeg enig i... men jeg har en datter med cøliaki så jeg har allerede lagt om det meste av halvferdig-lettvindt-kjøpemat fra før av og lager det meste fra bunnen av... så da er det i hvertfall ikke såå stor jobb.

I tillegg liker jeg godt å lage mat, å "stulle" rundt på kjøkkenet. Vi spiser stort sett det samme bortsett fra at jeg skipper de store karbohydratkildene. Funker bra, jeg vet sånn ca akkurat hvor grensen for å gå ut av ketose ligger for meg.
Gammel 19-09-2008, 23:25   #7
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,758
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har gått ned 17 kg på den ketolyse, synes ikke det var vanskelig å kombinere med resten av familien, de fikk ris/pasta i tillegg til det jeg også spiste (f.eks kyllingwok, stekt kylling etc)
Gammel 08-10-2008, 19:43   #8
Medlem

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 276
Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.Ping1 har en strålende fremtid.

Jeg har bare positiv erfaring med ketolysekuren, har nå holdt på i 13 uker og har gått ned 10,5 kg (vekta sto stille i noen uker, noe som er helt normalt). Og jeg har tatt av på de riktige plassene, vises godt at det er fett som forsvinner Har fremdeles 9,5 kg igjen til jeg når målet mitt, men fortsetter med godt mot. Synes ikke at det er vanskelig å kombinere med resten av familiens mat; frokosten har bestått av egg og bacon + litt salat, eller omelett el l., resten av fam liker også dette men spiser brød i tillegg, etter en stund går faktisk sulthetsfølelesen over, så nå spiser jeg ikke frokost på hverdager (blir for tidlig på morgenen). Lunsjen har stortsett bestått av div salater, med rømmedressing eller oljedressing. Middag; her kan man jo spise fisk, kjøtt, kylling, kjøttdeig og grønnsaker og resten av fam spiser potet, pasta eller ris i tillegg.
Fett og vann er viktig på denne kuren, så til å begynne med syntes jeg det var veldig vanskelig å skulle spise så mye fett, var jo livredd for at det ikke skulle funke og heller går gal veg på vekta, men vekt tapet kom fort og både jeg og andre så reslutater fort. Anbefaler å lese boka, og der står det jo at dette er en kur for de som har litt å ta av, de som skal ned 5kg er ikke akkurat målgruppen til denne dietten...
Ellers vil jeg tilføye at en kollega av meg, bare kutta ut brød, potet, pasta og ris i 3 uker uten å følge kuren ellers (dvs med alt fettet),og gikk ned 5 kg og fikk både løsere bukser og mindre pupper... Og dette har ikke kommet på igjen, nå 2mnd etter

Mamma'n til
Edvard-04 & Augusta-06
Ping1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 20:46   #9
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,376
Blogginnlegg: 39
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei. Jeg gikk ned 10 kg på 10 uker i fjor høst på ketolyse. Jeg syns det ble litt kludrete å lage mat. Måtte ha soyaprotein for å lage disse gode pannekakene. Men ikke at det var ett kjempeproblem altså. Det funka greit.

Men det som jeg syns var litt kjipt var at man mister all kraft i beina hvis man skal gå en bakke... jeg ble helt kraftløs i beina. Noe jeg skjønner hvis man ikke spiser karbohyderater.

Kan godt hende jeg kaster meg på den igjen senere. Det var jo helt grei kur da.

Lykke til. Anbefaler også det forumet lavkarbo.no.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:12.