Jeg har bare positiv erfaring med ketolysekuren, har nå holdt på i 13 uker og har gått ned 10,5 kg (vekta sto stille i noen uker, noe som er helt normalt). Og jeg har tatt av på de riktige plassene, vises godt at det er fett som forsvinner
Har fremdeles 9,5 kg igjen til jeg når målet mitt, men fortsetter med godt mot. Synes ikke at det er vanskelig å kombinere med resten av familiens mat; frokosten har bestått av egg og bacon + litt salat, eller omelett el l., resten av fam liker også dette men spiser brød i tillegg, etter en stund går faktisk sulthetsfølelesen over, så nå spiser jeg ikke frokost på hverdager (blir for tidlig på morgenen). Lunsjen har stortsett bestått av div salater, med rømmedressing eller oljedressing. Middag; her kan man jo spise fisk, kjøtt, kylling, kjøttdeig og grønnsaker og resten av fam spiser potet, pasta eller ris i tillegg.
Fett og vann er viktig på denne kuren, så til å begynne med syntes jeg det var veldig vanskelig å skulle spise så mye fett, var jo livredd for at det ikke skulle funke og heller går gal veg på vekta, men vekt tapet kom fort og både jeg og andre så reslutater fort. Anbefaler å lese boka, og der står det jo at dette er en kur for de som har litt å ta av, de som skal ned 5kg er ikke akkurat målgruppen til denne dietten...
Ellers vil jeg tilføye at en kollega av meg, bare kutta ut brød, potet, pasta og ris i 3 uker uten å følge kuren ellers (dvs med alt fettet),og gikk ned 5 kg og fikk både løsere bukser og mindre pupper...
Og dette har ikke kommet på igjen, nå 2mnd etter