Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2005, 17:20   #1
inord
Gjest

Meldinger: n/a
Minipiller

I dag fikk jeg resept på Conludag minipiller. Legen sa at de ikke er sikre før 14 dager etter pillestart siden jeg starter uavhengig av mens. (Jeg har ikke fått tilbake mensen etter fødsel) Stemmer dette? Jeg mener jeg har hørt 7 dager jeg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2005, 17:31   #2
Tidligere bruker
Gjest

Sv: Minipiller

Det varierer fra merke til merke. Sånn er det med p-piller også. Men du kan bare se i bruksanvisninga eller kanskej det står noe på www.felleskatalogen.no
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2005, 17:33   #3
Tidligere bruker
Gjest

Fra felleskatalogen:
Sitat:
Pasienter som starter behandlingen fra menstruasjonsblødningens 1. dag oppnår full beskyttelse fra første tablett. Pasienter som unnlater å ta tabletten inntil dag 5 vil ikke oppnå full beskyttelse med det samme og en anbefaler at en bruker en annen antikonsepsjonsmetode i de første 7 dager av behandlingen.
Så da er det 7 dager
Gammel 20-07-2005, 12:25   #4
Supermedlem

jentemamma sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Ved Oslofjorden
Meldinger: 1,215
MP Rating: 0% (0)
jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.

Hvis du starter med piller for ikke å bli gravid. Er det vel bedre å vente de 14 dagene til ubeskyttet sex om legen sier det.

Ble selv gravid da jeg brukte minipiller (tok dem antagelig ikke tett nok) Det skal veldig lite til hadde litt over 26 timers forskjell.
Gammel 20-07-2005, 12:45   #5
inord
Gjest

Kanskje best å vente da! Ikke det at er kommet igang uansett
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:49.