Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-02-2005, 15:59   #1
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
MP Rating: 0% (0)
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.
Nesesprayavhengig

Er det fler enn meg som er det? Har brukt Rhinox nesespray hver dag i over 17 år, ca. 4 ganger hver dag. Nå prøver jeg å venne meg av dem igjen, men jeg går rundt og smugsprayer som en annen avhengig..... Noen som har gode råd? Har klart å holde opp i en måned før, men så blir jeg forkjølet, og jeg er hekta igjen. Ikke noe morsomt.
Gammel 16-02-2005, 16:07   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,431
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Nesesprayavhengig

Ta en tur til legen, få Rinexin på resept. Denne tabletten virker normalt etter et par timer, men vil nok ta noen dager for deg.

Du bør også kjøpe neseolje på apoteket for å smøre slimhinnene dine som nok har blitt ganske så tørre nå. Det gjør at du føler at nesa er tett. Nozoil heter min olje-nesespray.

Jeg har samme problem, kan ikke bruke nesespray uten å bli avhengig, selv om det bare er for en dag. Og Rinexin har løst problemet for meg.

Om ikke det hjelper, må du få deg en henvisning til en øre/nese/hals spesialist for hjelp. Og huske på å ALDRI igjen bruke vanlig nesespray (selv om fristelsen er stor, jeg vet...). Men Rinexin tabletter når nesa blir tett.

Slike nesesprayer burde aldri ha blitt solgt uten resept, det er virkelig så alt for mange som sliter med dette og avhengighet Og dermed totalt ødelagte slimhinner
Gammel 16-02-2005, 16:16   #3
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har hatt det problemet. Da jeg var 13-14 år tok mamma meg med til legen og jeg fikk noe greier jeg skulle inhalere 2 ganger daglig i 14 dager. Funka bra det. Men jeg måtte ALDRI mer bruke nesespray. Har måttet brukt det likevel, men kjenner jeg blir avhengig etter bare ett spray, så jeg kutter ut etter 3-4 dager (kanskje litt lenger hvis jeg virkelig er forskjølet, men aldri mer enn 10 dager!!) og har da fryktelige abstinenser! Men det går over.
For deg som har brukt det så lenge er vel det beste å komme seg til legen ja!
Lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 16:20   #4
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.

Gikk til legen og fikk en nesespray som skulle hjelpe. Det gjorde den ikke, og jeg var tilbake der jeg begynte. Snakker jeg med legen, så sier hun bare at da er det bare å stoppe. Hører at hun ikke har vært avhengig av dette sølet, ja..... Men Rhinexin har jeg, så da skulle jeg kanskje ha prøvd det? Trodde det var bare for rennende nese.
Gammel 16-02-2005, 16:26   #5
Medlem

Nicegirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Troms
Meldinger: 53
MP Rating: 100% (3)
Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.Nicegirl er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Har vært og er avhengig av nesespray. Var hos øre/nese/hals og fikk medisin mot det. Prednisolon og en annen spray (husker ikke hva den het) Iallfall så var jeg på bedringen vei, men måtte slutte med tabl da jeg ble gravid.
Ble så forkjølet, og fram med nesesprayen igjen.
Skal iallfall på samme kur igjen i mars/april.
Gammel 16-02-2005, 16:52   #6
VIP-Medlem

bella76 sin avatar

Meldinger: 5,329
bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har samme problemet...

Fikk en geng en kortison-nesespray, sånn pulver, men det hjalp ingenting
bella76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 17:06   #7
Seniormedlem

mayba sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,511
mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.mayba har en strålende fremtid.

Har samme problemet jeg også......så du er ikke aleine....

Har jeg ikke nesespray i huset får jeg nesten annfall.....
Det er lettere å lære andre,verre å lære seg selv.
mayba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 17:17   #8
Supermedlem

Thea sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nær Bergen
Meldinger: 935
Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.Thea har mye å være stolt av.

Har også samme problem. Har tette bihuler også, så nå skal jeg til røntgen med bihulene mine. Fikk en kortison-nesespray så lenge, og den er til LITT hjelp. Prøver å bruke barnenesespray og innbiller meg at det er mindre skadelig...?? Er spent på hva de finner ut på røntgen, når jeg var mindre var det nemlig meningen at jeg skulle operere. I mellomtiden sitter jeg å bekymrer meg over mine nesten ikke tilstedeværende slimhinner

Lykke til videre!
Gammel 16-02-2005, 17:18   #9
Veteranmedlem

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Nordaførr
Meldinger: 3,203
D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.

Jeg er nok der jeg også. :sparker:

D'Arcy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2005, 17:23   #10
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mayba
Har samme problemet jeg også......så du er ikke aleine....

Har jeg ikke nesespray i huset får jeg nesten annfall.....
Jeg blir totalt hysterisk, dersom jeg har glemt nesesprayen hjemme, og vi skal ut. Forlanger bilen snudd øyeblikkelig. Bryr meg døyten om vi kommer for sent da.....Er så lykkelig for at de selger spray både på bensinstasjoner og butikker. Jeg kaster ikke noen av dem som er tom heller Dersom jeg ikke har noe tilgjenngelig en dag, så henter jeg verktøy og demonterer flaskene. Alltid noen dråper igjen!!!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:09.