Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2007, 01:25   #1
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,290
MP Rating: 0% (0)
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen som har brukt magebelte, korsett eller lignende etter fødsel?

4 dager til termin og jeg skal shoppe de siste tingene til sykehusbagen senere i dag og tenker på stort og smått som kan bidra til økt velvære i barseltiden.

Har hørt at magebelte, korsett og lignende ble anbefalt å bruke etter fødsel i gamle dager. Vi blir jo anbefalt at det å ligge på magen etter fødsel er bra for å få livmora til og trekke seg raskere sammen, men det var ikke stort jeg orket av det sist på grunn av melkesprengte bryst. Derfor tenker jeg at kanskje et magebelte eller korsett kunne gjøre samme nytten, i tillegg til at en får trent magemusklene og får en generelt penere kroppsfasong. Men ikke vet jeg, har ikke hørt om noen som bruker noe slikt etter fødsel, hvor en får tak i det, eller om det i det hele tatt er å anbefale.

Noen som vet?
Gammel 03-01-2007, 17:14   #2
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 32
Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.
Sv: Noen som har brukt magebelte, korsett eller lignende etter fødsel?

Hei!

Jeg brukte magebelte etter fødselen, i håp om å få flatere mage og strammere hud. Tror det hjalp, ble i hvertfall raskt tynn (om enn litt annen fasong...)
Og så var det oppmuntrende å se slank ut sånn med en gang
(Ikke like festlig da jeg naken bøyde med ned foran det store speilet... )
Jeg leste et sted at det var vanlig før å binde inn magen, for at huden lettere skulle trekke seg sammen. Har lest at det samme gjelder brystene når man slutter å amme.
Brukte et elastisk magebelte med borrelås, som jeg fikk fra ei venninne på Filippinene. Det skulle visstnok virke slankende. Jeg er ganske sikker på at det hjalp. Hadde håpt det hjalp på magemusklene også...

Har ikke hørt om andre som har gjort det, forstår egentlig ikke hvorfor det ikke brukes mer.
Anne-S. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2007, 19:49   #3
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,038
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvor får man tak i det da?
Gammel 09-01-2007, 10:40   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 32
Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.Anne-S. er fantastisk mot andre.

Jeg ville sett på Medicus Plesner i Oslo. Vet ikke om de har magebelte, men de har ihvertfall alle mulig støttebandasjer og hjelpemidler, så jeg antar de har noe som kan brukes for å støtte både for rygg og mage.
Eventuelt går det ann å spørre på apoteket.
Anne-S. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2007, 14:10   #5
Seniormedlem

Bonnie sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,695
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.

Har aldri hørt om noen som har brukt sånt etter fødsel, jeg.
Nå anbefales det jo å ligge mye på magen for at livmoren skal trekke seg raskere sammen.

Vil anta at man får kjøpt sånn "body/korsett" hos bandasjist (eller åssen det nå skrives)

Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 00:43   #6
Supermedlem

Satinka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,050
Satinka har slått av rykte

undertøyskorsett finner man i spesialundertøysforetninger. Bare pass på at du får et ekte- og ikke pyntekorsett
Gammel 07-01-2007, 15:47   #7
Seniormedlem

trollpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,720
trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.trollpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Stemmer at de bandt inn magen før for at livmoren skulle trekke seg raskere sammen.
Jeg brukte etter andre fødsel men den hadde skinner i ryggen.Synes vel ikke det hjalp så mye på magen men.... (ryggprolaps)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:42.