Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2008, 15:18   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,521
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
operere ut visdoms tann?

Jeg har vært hos tannlegen for andre gang på kort tid, og han skal nå sende henvisning til spesialist, hvor de skal operere ut visdomstanna... Men så kom jeg plutselig til å lure på.... Hvor mye ca. koster det egentlig å operere ut visdomstann?? Koster det over 1000 kr??

Håper ikke det blir så dyrt, + lang reisevei med ferje og busser...

Hvordan blir formen etterpå??? Tenker på at jeg mest sannsynlig skal reise alene, og har ikke lappen så jeg må evt. ta buss. Klarer jeg å snakke skikkelig, blir jeg veldig hoven i siden eller noe???
Gammel 27-08-2008, 15:47   #2
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 891
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: operere ut visdoms tann?

Prisen husker jeg ikke noe om.
Men jeg skulle ta toget hjem, og det var helt JÆ*****!!!!
Jeg fikk tre bedøvelser på hver side, som jeg fortsatt hadde på toget. Pluss at jeg måtte bite på noen slike dotter som skulle stoppe blødningen. Men det blødde likevel MYE! Ikke kunne jeg drikke på en stund heller.
Så der satt jeg, med tenna bitende på en dott, kunne ikke snakke, munnen full av blod og hadde sykt vondt.
Håper det går bedre for deg. Lykke til!
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 17:51   #3
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,521
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Milea Vis post
Prisen husker jeg ikke noe om.
Men jeg skulle ta toget hjem, og det var helt JÆ*****!!!!
Jeg fikk tre bedøvelser på hver side, som jeg fortsatt hadde på toget. Pluss at jeg måtte bite på noen slike dotter som skulle stoppe blødningen. Men det blødde likevel MYE! Ikke kunne jeg drikke på en stund heller.
Så der satt jeg, med tenna bitende på en dott, kunne ikke snakke, munnen full av blod og hadde sykt vondt.
Håper det går bedre for deg. Lykke til!
Høres ikke godt ut nei... Tror jeg skal få noen til å være med meg, så jeg har noen til å kjøre.
Gammel 27-08-2008, 17:54   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,743
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du henvises til tannlegespesialist med privat praksis, så ryker det fort noen tusenlapper, men dersom du henvises til sykehuset for operasjon, så betaler du bare en liten egenandel. Mener jeg...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 18:00   #5
Supermedlem

strax sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.

jeg betalte under 500 i egenandel på sykhuset.... følte meg ikke så lekker den første timen med en stor tampong i kjeften gla jeg kunne kjøre hjem. men selve opperasjonen er fort gjort i en feil
Gammel 27-08-2008, 18:05   #6
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 399
Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.

Sambo var på privatklinikk til oralkirurg(tannlegen ville ikke trekke pga noen nerver hun var redd for å ødelegge) på mandag og betalte en egenandel på 2000 kr.
Han hadde veldig vondt utpå kvelden, fikk resept på pinex forte og kombinerte det med ibux. Har litt vondt idag og, men klarer seg med paracet og ibux.

Ingen problemer med å snakke eller synlig hoven(som jeg merket ihvertfall), men spyttet litt blod da. Sydde masse sting så såret lukket seg nok fort.

Jeg har verdens vakreste barn

Tante Pose er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 18:07   #7
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 282
Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.

Jeg opererte den vekk på colosseum i stavanger. betalte ca 2000kr men fikk igjen 1200 kr fra trygdekontoret.

Og helt ærlig, det var helt forfærdelig. Tok en time å få tanna ut, og føltes ut som hele kjeven skulle brekke underveis.. MEEN det var godt å få den vekk da.
Jeg ble hentet av mannen etterpå, hadde ikke orka å styre med bussen hjem (selv om det bare tar 10min) så anbefaler å ha noen med

LYKKE TIL!
Gammel 27-08-2008, 18:12   #8
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,478
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Både jeg og mannen har fjernet visdomstenner på kjevekirurgisk pol. på sykehuset, og betalt en egenadel på 250-300 kr.

Ja, det kan gjøre forferdelig vondt etterpå, men ikke nødvendigvis, ei heller umiddelbart. Mannen har en fysisk krevende jobb, og har fått ei og to ukers sykemelding. Siste gangen var det smertefullt så lenge at han faktisk gikk for å få lenger sykemelding, og det skjer ikke ofte, for å si det slik.
Gammel 27-08-2008, 18:19   #9
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,988
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Har operert ut to visdomstenner hos oralkirurg
- første betalte jeg 1800 kr for, og den andre 1300 kr.

Første som skulle ut gikk kjapt og greit, var bare et PLOPP så var den ute.
Men jeg blødde veldig mye i 12 timer etterpå.
Ble hoven og blå og kjeven stivnet helt, så jeg måtte gape og gaaape for å få munnen ordentlig opp
Andre tanna var litt vanskeligere så den måtte de dele opp i biter for å få ut, men denne gangen blødde jeg ikke noe særlig etterpå.
Jeg kjente ingenting når de tok tennene ihvertfall, jeg var så bedøvd at hele tunga og halve øret var borte...

Begge gangene klarte jeg meg med smertestillende i 2 dager etterpå, så det var ikke så mye smerter.
Gammel 27-08-2008, 18:47   #10
Seniormedlem

Zephyr sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,745
Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.

Og jeg har måtte få alle mine skjært ut (hos vanlig tannlege - dette var ute i distriktene og de er ikke så nøye på å sende henvisning til sykehus tror jeg ) og har ikke hatt smerter omtrent i det hele tatt etterpå. Litt ømt ja, men absolutt ikke noe jeg trengte å ta smertestillende for. Så det er nok veldig individuelt.
Zephyr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:55.