Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2008, 07:44   #1
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,244
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Skravletråd for ME mammaer

Da oppretter jeg en tråd for oss som er under utredning og for de som allerede har fått diagnosen ME.

Værsågod damer

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 07:49   #2
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,244
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Skravletråd for ME mammaer

Kan begynne jeg da

Har en skikkelig jæ.... dag i dag. Kroppen og føttene ville absolutt IKKE ut av senga. Men mannen drar på jobb halv sju, så her i huset er det jeg som må opp og få barna i barnehage. Var jo på gastroskopi i går, og det var helt pyton Legen så ingen ting, men prøvene ble jo sendt inn, så det er bare å vente. fikk snakket masse med han, han var kjempe grei og lyttet-bare det er jo deilkig! Han sa at jeg absolutt burde holde meg unna gluten og melkeprodukter når jeg fikk slike reaksjoner som jeg fikk. Det er absolutt mulig å ha en intoleranse for dette UTEN at det gir utslag på slike prøver. Det eneste som var dumt da, var at han ikke hadde lov til å skrive en slik diagnose ifht grunnstønad. Men helt ærlig, jeg er bare glad han sier det slik jeg, så får penger være penger i denne saken

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 15:04   #3
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,318
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

God idé, Peanut

Ja, da er ihvertfall den undersøkelsen overstått

Nå har jeg vært på fysio og blitt 'torturert', vært innom jobb for å hilse på (har vært leeenge siden sist pga dårlig form ) samt hentet snuppa på SFO (dene ene dagen i uken jeg får gjort det siden hun skal på ballett)... Er det rart jeg er helt utslått Så må bli sofaen resten av dagen... Er kjipt å ikke orke å hente på skole og SFO - det er jo bare 200 m til bhg og 500 m til skolen Og når jeg henter på skolen så må jeg kjøre

Nok depping - solen skinner og snuppa mi sitter ved siden av meg og nå skal vi kose oss litt ekstra her i sofaen frem til hun skal på balletten med venninnen
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 16:21   #4
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,028
Blogginnlegg: 32
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Peanut: Får håpe at det bedrer seg nå. Jo mer jeg leser seg jeg jo at mange har fått bedret formen etter å ha kuttet gluten og laktosen.

Susie: Det høres egentlig koselig ut! En kveld på sofaen ville jeg vært villig til å gi megsjøl for å kunne få gjøre sånt innimellom.

Jeg har tilbrakt store deler av dagen i senga, jeg.

Susie vet det jo alt, men var hos legen igår og fikk målt blodtrykk og sånt småtteri. 80/50 og puls på 48. Rart jeg har vært i dårlig form etter jeg tok blodtrykksmedisinen?
Tok halv dose igår og idag er formen MYE bedre. Det kan jo derimot skyldes at jeg nettopp har sovet meg 5 timer da.. Så nå driver jeg og rydder litt her innimellom, samtidig som jeg leter opp klær til tuppa. Fotografering i barnehagen imorgen, og jeg gleder meg utrolig til å få bildene! Tenker det blir en yppelig julegave til folk, tenker jeg!
Så driver jeg og hjelper mannen med litt planlegging.. Han sitter i styret til Mental Helse her oppe, og de forbereder Verdensdagen for Psykisk Helse (10.oktober), og jeg er jo PROPPFULL av gode ideer..
Mental Helse Ungdom skal samarbeide med Likestillingsutvalget i kommunen og ha stand.. Så jeg tenkte jeg skulle tilby meg å lage noen muffins hvertfall, så kan de dele ut det..

Må uansett lage en haug med muffins, siden tuppa har bursdag den 8.

Aurora Linnea f. 8.oktober.2007

Strwberri er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 17:13   #5
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, muffins er jo ganske enkelt og greit å lage Bare du orker da - ikke overanstreng deg - kun 70% av energien vet du

Du, jeg strever jo med vanvittig svimmelhet, ørhet og prikkinger når jeg har 90/65 - hvordan fikser du det med 80/50?! Jeg hadde hvilepuls på 85 ved siste måling også
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 19:00   #6
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er vant til lavt blodtrykk..
Jeg har hatt lavt stortsett i fem-seks år nå så jeg har blitt vant til det.. Jeg merker det stortsett på at jeg er susete i hodet..

Men, derimot.. Morfin og lavt blodtrykk er dårlig kombinasjon..

Strwberri er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 19:07   #7
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Strwberri Vis post
Jeg er vant til lavt blodtrykk..
Jeg har hatt lavt stortsett i fem-seks år nå så jeg har blitt vant til det.. Jeg merker det stortsett på at jeg er susete i hodet..

Men, derimot.. Morfin og lavt blodtrykk er dårlig kombinasjon..
Ok - så man kan venne seg til det altså?! Ja, ja, vi får se her i gården - venner meg vel til det ja, hvis det ikke normaliserer seg - har jo ikke noe valg
Gammel 24-09-2008, 19:29   #8
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Du får derimot en yppelig grunn til å spise lakris!

Gammel 24-09-2008, 19:45   #9
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Strwberri Vis post
Du får derimot en yppelig grunn til å spise lakris!
Really!?!?! Funker det altså??
Gammel 24-09-2008, 19:47   #10
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Det skal visstnok det..

Lakris og mye drikke/væske..

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:22.