|
 |
|
24-09-2008, 07:44
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,244
|
Skravletråd for ME mammaer
|
|
Da oppretter jeg en tråd for oss som er under utredning og for de som allerede har fått diagnosen ME.
Værsågod damer
|
|
|
24-09-2008, 07:49
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,244
|
Sv: Skravletråd for ME mammaer
|
|
Kan begynne jeg da
Har en skikkelig jæ.... dag i dag. Kroppen og føttene ville absolutt IKKE ut av senga. Men mannen drar på jobb halv sju, så her i huset er det jeg som må opp og få barna i barnehage. Var jo på gastroskopi i går, og det var helt pyton  Legen så ingen ting, men prøvene ble jo sendt inn, så det er bare å vente. fikk snakket masse med han, han var kjempe grei og lyttet-bare det er jo deilkig! Han sa at jeg absolutt burde holde meg unna gluten og melkeprodukter når jeg fikk slike reaksjoner som jeg fikk. Det er absolutt mulig å ha en intoleranse for dette UTEN at det gir utslag på slike prøver. Det eneste som var dumt da, var at han ikke hadde lov til å skrive en slik diagnose ifht grunnstønad. Men helt ærlig, jeg er bare glad han sier det slik jeg, så får penger være penger i denne saken
|
|
|
24-09-2008, 15:04
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,318
|
|
|
God idé, Peanut
Ja, da er ihvertfall den undersøkelsen overstått
Nå har jeg vært på fysio og blitt 'torturert', vært innom jobb for å hilse på (har vært leeenge siden sist pga dårlig form  ) samt hentet snuppa på SFO (dene ene dagen i uken jeg får gjort det siden hun skal på ballett)... Er det rart jeg er helt utslått  Så må bli sofaen resten av dagen... Er kjipt å ikke orke å hente på skole og SFO - det er jo bare 200 m til bhg og 500 m til skolen  Og når jeg henter på skolen så må jeg kjøre
Nok depping - solen skinner og snuppa mi sitter ved siden av meg og nå skal vi kose oss litt ekstra her i sofaen frem til hun skal på balletten med venninnen
|
|
|
24-09-2008, 16:21
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,028
|
|
|
Peanut: Får håpe at det bedrer seg nå. Jo mer jeg leser seg jeg jo at mange har fått bedret formen etter å ha kuttet gluten og laktosen. 
Susie: Det høres egentlig koselig ut! En kveld på sofaen ville jeg vært villig til å gi megsjøl for å kunne få gjøre sånt innimellom. 
Tok halv dose igår og idag er formen MYE bedre. Det kan jo derimot skyldes at jeg nettopp har sovet meg 5 timer da.. Så nå driver jeg og rydder litt her innimellom, samtidig som jeg leter opp klær til tuppa. Fotografering i barnehagen imorgen, og jeg gleder meg utrolig til å få bildene! Tenker det blir en yppelig julegave til folk, tenker jeg! 
Så driver jeg og hjelper mannen med litt planlegging.. Han sitter i styret til Mental Helse her oppe, og de forbereder Verdensdagen for Psykisk Helse (10.oktober), og jeg er jo PROPPFULL av gode ideer.. 
Mental Helse Ungdom skal samarbeide med Likestillingsutvalget i kommunen og ha stand.. Så jeg tenkte jeg skulle tilby meg å lage noen muffins hvertfall, så kan de dele ut det.. 
Må uansett lage en haug med muffins, siden tuppa har bursdag den 8. 
|
|
24-09-2008, 17:13
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Ja, muffins er jo ganske enkelt og greit å lage  Bare du orker da - ikke overanstreng deg - kun 70% av energien vet du
Du, jeg strever jo med vanvittig svimmelhet, ørhet og prikkinger når jeg har 90/65 - hvordan fikser du det med 80/50?!  Jeg hadde hvilepuls på 85 ved siste måling også
|
|
|
24-09-2008, 19:00
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Jeg er vant til lavt blodtrykk.. 
Jeg har hatt lavt stortsett i fem-seks år nå så jeg har blitt vant til det.. Jeg merker det stortsett på at jeg er susete i hodet.. 
Men, derimot.. Morfin og lavt blodtrykk er dårlig kombinasjon.. 
|
|
24-09-2008, 19:07
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Ok - så man kan venne seg til det altså?!  Ja, ja, vi får se her i gården - venner meg vel til det ja, hvis det ikke normaliserer seg - har jo ikke noe valg
|
|
|
24-09-2008, 19:29
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Du får derimot en yppelig grunn til å spise lakris! 
|
|
24-09-2008, 19:45
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Strwberri
Du får derimot en yppelig grunn til å spise lakris! 
|
Really!?!?!  Funker det altså??
|
|
|
24-09-2008, 19:47
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Det skal visstnok det.. 
Lakris og mye drikke/væske..
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:22.
|