Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-05-2009, 18:43   #1
Supermedlem

kAninen sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,315
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.
Stadig tilbakevendene øyekatarr

Siden desember så har det vært av og på med øyekatarr på meg. Jeg har tatt ALLE forhåndsregler. Skiftet ut sminke, byttet alle håndklær og sengetøy. Smurt meg med antibac på hender og gud vet hva. Og nå kom det tilbake igjen. Har enda dråper fra før påske. Er NØYE på å ikke være nær øyet med tuppen. Jeg har gjort ALT. Er på 3. typen medisin nå

Noen der ute som vet hva jeg kan gjøre?!? Jeg har en ungtufs av en uerfaren fastlege så kvier meg til å gå dit. Har vært inn og ut av legekontoret i flere mnd nå..

kAninen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 20:57   #2
Supermedlem

kAninen sin avatar

kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stadig tilbakevendene øyekatarr

Ingen

kAninen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2009, 21:30   #3
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 374
*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.

Har ikkje nokon gode råd, anna enn at det går over.... har sjølv vore plaga med øyekatarr i periodar sidan eg var lita. Blir det for ille så får eg pencillin salve til å ha på (synest det virker bedre enn dråper...)

God bedring.
Gammel 06-05-2009, 10:58   #4
Supermedlem

kAninen sin avatar

Hvor ofte får du det da? Jeg har vel hatt 4-5 runder siden desember...

Gammel 20-06-2009, 15:21   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 2
FRIKKEN er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av kAninen Vis post
Siden desember så har det vært av og på med øyekatarr på meg. Jeg har tatt ALLE forhåndsregler. Skiftet ut sminke, byttet alle håndklær og sengetøy. Smurt meg med antibac på hender og gud vet hva. Og nå kom det tilbake igjen. Har enda dråper fra før påske. Er NØYE på å ikke være nær øyet med tuppen. Jeg har gjort ALT. Er på 3. typen medisin nå

Noen der ute som vet hva jeg kan gjøre?!? Jeg har en ungtufs av en uerfaren fastlege så kvier meg til å gå dit. Har vært inn og ut av legekontoret i flere mnd nå..

Hei, sliter med det samme, har du funnet noen løsning??
FRIKKEN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2009, 16:12   #6
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,565
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Dråpene fra påske bør vel byttes? Max være åpnet i 4 uker.

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2009, 21:33   #7
Supermedlem

kAninen sin avatar

Frikken: Det har bare gått over.. Hadde en liten runde for et par uker siden, men ha lagt merke til at det blir svakere og svakere hver gang. Så jeg startet ikke på medisiner, men bare skylte øyet flere ganger daglig i 2-3 dager og det ble borte av seg selv. Pass på dette med sminke, håndklær, putetrekk osv

Gammel 04-07-2009, 21:39   #8
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 4,874
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Det funker bra å skylle med sterlit saltvann Og ikke behandle med krem/dråper før det er betent - altså rødt inne på selve øyet. Gult puss i seg selv er ikke automatisk øyekatarr.
I tillegg er det viktig at når man først starter behandlingen med krem/dråper, så skal man alltid fullføre to dager til siste tegn på betennelse er borte.

Snuppa hadde øyekatarr "hele tiden" første år i barnehage. Med disse tipsene så ble hun kvitt det og har ikke hatt det de siste to årene.
Gammel 04-07-2009, 22:34   #9
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,703
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje annerledes for barn, men begge mine har hatt stadig tilbakevendene øyekatarr.
Til slutt konkluderte legen med kronisk øyekatarr, da ingenting tok eldstesnuppas.

Nå bruker vi masse saltvann, må omtrent vaske øynene med saltvann hver dag.
Og det er nå ca 4 mnd siden de har hatt betennelse. Det er ganske lenge for å være dem.
Så saltvannsvask syns vi funker.
Gammel 05-07-2009, 13:47   #10
Supermedlem

kAninen sin avatar

Øyelegen jeg har snakket med sa at det ikke nødvendigvis måtte være sterilt saltvann. Vanlig vann gikk fint. Så klart er jo saltvann mer behagelig for barn.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:36.