|
 |
|
16-07-2008, 22:04
|
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 0
|
Fødeloftet - Stavanger, noen som har vert der?
|
|
Hei jenter
Unse her.. Har sneket meg inn litt før tiden. Er gravid og har termin 23 november, noe som betyr at jeg er ca 22 uker gravid.
Jeg prøver å få fatt i noen erfaringer fra fødeloftet - Stavanger.
Ønsker vel egentlig å høre både de positive og negative..
Og hvor er den rette plassen å gå da? Jo her selvfølgerlig
Så dere nybagte mammaer fra Rogalandsdistriktet og som har født på fødeloftet, hvordan er deres erfaringer fra stedet?
Hilsen Unse
|
|
|
16-07-2008, 22:21
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Tau(nær stavanger..)
Meldinger: 2,628
|
Sv: Fødeloftet - Stavanger, noen som har vert der?
|
|
Jeg gjorde det da Annika kom til verden for 2 år siden.Jeg kommer til å gjøre det igjen med en evt nr 2
Var egentlig helt vanlig rom med seng og badekar.Hun jeg fikk som jordmor var jeg ikke kjempefornøyd med da...utrolig lite engasjert og gav meg null og niks tilbakemeldinger-men jeg har fått vite i etterkant at hun hører til på den vanlige føden da..
Ellers valgte vi fødeloftet pga at jeg har litt sykehusangst og dette føltes litt mer hjemme ut+ vi bor en ferjetur unna og da kunne vi være sammen hele tiden etterpå uten at mannen måtte reise hjem.(men dette var jo før hotellet var ferdig da)
Som sagt det blir nok der neste gang også selv om jeg lå å jamra etter keisersnitt,epidural,lystgass og sugepropp i slutten
Lykke til!!
|
16-07-2008, 22:37
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 508
|
|
|
Jeg var der i fjor da vi fikk frøken Spinnvill. Og det var helt perfekt i mine øyne.
Ingen fotbøyler å se, lite sykehuspreg, vanlig seng og stort badekar.
Mannen får overnatte i dobbeltsenga
Eneste minuset er at man bare får være en natt på fødeloftet. Men, for oss var dette også positivt. Vi satt bare på rommet og kjedet oss allikevel, vi ville hjem til storebror og slappe av hjemme.
Jeg har ingen problemer med å anbefale fødeloftet.
|
|
16-07-2008, 22:39
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kleppe (Stavanger)
Meldinger: 5,623
|
|
|
Lillebror ble født på fødeloftet og jeg er kjempe godt fornøyd. Kjempe trivelige folk som jobber der, stilt og fredelig.
Å pappa får være med hele tiden.
Blir det flere barn kommer jeg til å føde der da og, om jeg i det hele tatt rekker frem da
|
|
16-07-2008, 23:32
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 365
|
|
|
Jeg fødte på fødeloftet i 2006, og det var helt FANTASTISK! Anbefaler det virkelig. Grunnen til at jeg valgte fødeloftet var fordi min første fødsel var skikkelig stressfull, så det tok lang tid. På fødeloftet var alt veldig rolig og avslappet og jeg fikk en kjempeherlig jordmor, hun heter forresten Åshild Berg  Eneste minus er jo at du bare får overnatte 1 natt, veldig dumt hvis du har behov for litt mer hjelp. Men vet ikke om du evt. kan bli flyttet til pasienthotellet?? Kommer til å velge det igjen hvis det skulle bli en til :-D
Fødeloftet ligger i 7. etasje, hvis jeg ikke husker helt feil, hvor barselavdelingen er. Nå er det barselavdeling for dem som trenger ekstra pleie og fødeloft.
|
17-07-2008, 09:21
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Må bare nevne at dersom du har behov for å være der mer enn en natt etterpå så får du lov å komme over på barsel Eller evt hotellet da.
Men for vår del satt vi nesten bare å venta på å komme hjem.I og med at fødselen forløp normalt og amminga var igang var det ikke noe poeng å være der liksom
|
17-07-2008, 09:26
|
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 0
|
|
|
Tusen takk for tilbakemeldinger damer!
Dette ser jo veldig fristende ut, spesielt det at du slipper å sende darlingen hjem etterpå  , det syns jeg er pyton.
Glemte å nevne at jeg har født 2 barn før, da nede på føden.
1 mann var en pyton fødsel, nr 2 var "a walk in the park"..
Men jeg er litt "hekta" på lystgass, og dermed litt engstlig til hvordan det vil gå..
Tenkte jeg skulle ringe inn og spør om en liten omvisning til høsten..
Så får vi se
Håper jeg ser dere igjen her inne rundt nov/des da  , og takk igjen.
Ha en riktig god sommer
|
|
|
17-07-2008, 09:28
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Ja lystgass burde de hatt på fødeloftet....Kunne trengt en liten snurr
|
17-07-2008, 11:01
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,700
|
|
|
Jeg fødte sistemann der nå i mars. Kjempefornøyd! Det eneste er at de jo er veldig VELDIG strenge på reglene der oppe (man må føde der etter uke 37 og ikke mer enn 10 dager over tiden, fostervannet må være rent osv), og da hjertelyden til minsten var noen hakk høyere enn vanlig, ville de trille meg ned. Heldigvis rakk de ikke det, for da jeg la meg over på trillesenga og skulle trilles ned, kom pressriene for fullt, og bare få minutter senere var knerten ute.
Jeg fikk jo ikke den drømmefødselen jeg hadde sett for meg på loftet, da alt gikk så fort at jeg så syner og ikke engang rakk å få sitte i badekaret. Men folkene var supre, og alt var kjempefint der oppe. Rene hotellrommene, ikke noe sykehuspreg sånn som på den vanlige føden.
Jeg sov alene på rommet i dobbeltsengen den natten (hadde babyen i senga med meg halve natten) siden mannen min måtte være hjemme med vår eldste, og det var litt kjipt. Men vi reiste hjem dagen etterpå (fikk ham 17.30 og reiste hjem kl 12 dagen etterpå).
Kommer til å føde der igjen om det blir en neste gang, selv om jeg angret litt mens det stod på som verst og jeg jo ikke kunne få epidural der oppe.
|
17-07-2008, 11:37
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 96
|
|
|
Jeg fødte også sistemann på Fødeloftet, og jeg syns det var helt supert.  Veldig rolig og lite stress opplevde jeg. Spesielt etter fødselen; de hadde noen ting de skulle sjekke (f.eks at poden sugde riktig fra puppen), ellers var stort sett jeg og mannen alene på rommet. Vi begynte faktisk også å kjede oss mens vi ventet på å få dra hjem. Men i motsetning til Iset, så måtte vi være der i ett døgn, ifølge det vi forstod iallfall. Lillebror ble født kl 15, så da kunne og måtte vi dra hjem etter kl 15 dagen etter.
Storesøster fikk jeg på fødeavdelingen, og brukte da lystgass. Jeg merket ikke noe savn etter det denne gangen. Men så var dette en mye lettere fødsel også. Var ikke utslitt etterpå, som med nr èn. Akkurat det tror jeg har litt å si for følelsen man sitter igjen med etter å føde på fødeloftet. Er man veldig sliten etterpå, vil det føles fælt å måtte reise hjem etter en dag tror jeg.
Ei venninne av meg fikk nr èn der. Hun hadde en tøff fødsel, og sier hun ikke hadde valgt det igjen, hvis hun visste hvordan det skulle bli. Man kan jo bli overflyttet til vanlig føde underveis, dersom man likevel vil ha smertestillende. Men for min venninne (sta som et esel) satt det for langt inne og be om det... Førstegangsfødende får bli der to døgn. Min venninne fikk kranglet seg til å bli der tre døgn (fødte kl 24), for å få tatt følling prøven før de reiste hjem.
Minuset på Fødeloftet syns jeg er plasseringen. At det er i innerst i gangen på barselavdelingen. Jeg syns det burde vært mer adskilt. Man må fremdeles ut i gangen for å gå på do. Og ikke klarer jeg å føde lydløst... Det er vel ikke akkurat morsomt å høre på for dem som ligger der
Man må forresten skrive seg inn på Fødeloftet. Da får man omvisning i samme sleng.
Dette ble utrolig langt, men jeg ville altså valgt Fødeloftet om igjen!
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:02.
|