Temmelig utafor jeg nå. Har fremdeles ikke nett og telefon, vi. Tjuvlåner en eller annens nabos nett i ny og ne, men stort sett er det så dårlig signal at jeg mister det før jeg får postet noe innlegg.
Vi har funnet oss godt til rette her i huset vårt i Vedano al Lambro, 1km fra Monza-banen, 15 km fra Milano sentrum. Juleforberedelser finnes det masse av her også. Vi har brukt det meste av krefter på å få skrudd sammen møbler og fylle dem, men har nå fått bakt noen få slag, handlet inn litt, kjøpte juletre i går, kakehus er ferdig pyntet. Pinnekjøttet ble fraktet fra Norge for et par uker siden, sammen med litt annet julesnacks fra hjemlandet. Mammas delfiakake er fint pakket inn i kjøleskapet. Julestjernene står rundt omkring og minner oss om at julen snart er her. Gavene er pakket og klart. Alle Norges-pakkene er forhåpentligvis snart fremme hos mottaker. Mine 43 julekort er vel snart framme, mannens 35 ikke helt klare
.
I dag kommer svigers flygende - de blir til 28. Mannens søster, mann og barn kommer kjørende fra Tyskland i morgen og blir til mandag. Blir fullt hus her i helga, ja. Kjekt det! Når vi er alene igjen setter vi kursen opp mot Dolomittene for noen dager oppe i snøen. Har faktisk hatt litt snø her i lavlandet også, men ser det meldes helt opp mot 15 grader nå i helga
!
Kommer en Telecom-fyr for 3. gang i morgen - håper at vi har nettforbindelse når han går igjen denne gang. Uansett - tror det ikke før jeg ser det - ønsker derfor alle dere en riktig god og fredelig jul
og lover å være mer aktiv igjen på nyåret når alt flyter fint her i gården.