Er det flere her som har småspiste barn?
Hun får i seg litt, men kan ikke kalle det måltid. Blid og fornøyd, så jeg stresser ikke med dette.
Lurer likevel på om det er flere i samme situasjon. Er det noe mat som fenger mer enn annet?
Prøver å finne "den tingen" som er det store så hun får i seg mer.
Nå er snuippa vår forholdsvis glad i mat, men det som fenger mest av middagsmat er pannekaker, fiskeboller, kjøttkaker og avocado. Og det er viktig at hun får spise maten selv. merker at hun ofte kan nekte og spise fordi hun ikke vil at vi skal mate henne. Da er trikset å gi henne noe hun kan spise selv, men mate litt innimellom sånn at hun faktisk får i seg nok mat.
Her er medisterkaker med most potet og kålrabistappe overøst med brunsaus og herlig blanda den store tingen om dagen. Jeg tør vedde på at ungen kunne spist det døgnet rundt om hu fikk. Lapskaus er heller ikke gæli, og tomatsuppe.
Brødskive med leverpostei og et tynt lag majones var stor suksess nå når hun ikke ville spise mens hu var sjuk. Banos, philadelphia-ost og sånt funker godt.
Jeg plages mer med at hun "hele tiden" vil ha melk jeg. Det kan jo neppe være bra for ungen å drikke oppimot en liter melk om dagen?