Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-03-2009, 12:43   #1
Medlem

*Kit sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.
Sprø panering

Noen som vet hvordan jeg skal klare å lage skikkelig SPRØ panering på fisk- eller kyllingbiter?

Sliter med å få den skikkelig crispy og god.
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-03-2009, 12:55   #2
Supermedlem

Myria sin avatar

Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,397
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sprø panering

Vend først i hvetemel tilsatt salt og pepper, så i vispet egg og til slutt i enten loffsmuler (daggammel loff uten skorpe som du kjører til smuler i food processor) eller knust cornflakes, tortillachips e.l. og så steker eller friterer du bitene. Cprnflakes/tortillachips blir mest sprø, mens loffsmuler gir mer den type panering du får på f.eks. fiskepinner.

Min oppskriftsblogg
Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 17:33   #3
Medlem

*Kit sin avatar

Meldinger: 174
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Vend først i hvetemel tilsatt salt og pepper, så i vispet egg og til slutt i enten loffsmuler (daggammel loff uten skorpe som du kjører til smuler i food processor) eller knust cornflakes, tortillachips e.l. og så steker eller friterer du bitene. Cprnflakes/tortillachips blir mest sprø, mens loffsmuler gir mer den type panering du får på f.eks. fiskepinner.
Tusen takk for hjelpa! Dette skal testes ut!
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 18:49   #4
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,049
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.

Jeg bruker potetmel i stedet for hvetemel, og så bruker jeg griljermel til slutt. Synes jeg får en sprø og fin panering jeg.
Men det er jo og greit å bruke vanlig salt chips, det blir sprøtt og godt det også, men gjerne litt salt synes jeg.

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:23.