Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-07-2006, 16:25   #1
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,443
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Er det mange her som har fått påvist GBS?

Etter at storebror ble født etter vannavgang i uke 34, ble jeg etter å ha "mast" om x-tra oppfølging i svangerskap nummer 2, testet for strept. B.

Prøven tatt i uke 30 viste moderat oppblomstring, og da vannet gikk denne gangen i uke 35+1, fikk jeg beskjed om å komme rett til sykehuset for antibiotika.

Er det andre her som har fått påvist GBS etter å ha født prematurt?
Gammel 28-07-2006, 22:16   #2
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,443
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det mange her som har fått påvist GBS?

Ingen?
Gammel 28-07-2006, 22:33   #3
Medlem

BettySG sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 359
BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.BettySG har en strålende fremtid.

Hei!

Jeg fødte i uke 36+0 og har fått påvist GBS og i tillegg hadde jeg forliggende morkake.
Ble innlagt i uke 30 pga blødning og masse kynnere, det var da de fant ut at jeg hadde GBS og en kraftig UVI forårsaket av den.. Kynnerne forsvant etter en antibiotikakur.
Uke 36 fikk jeg imidlertid rier og måtte ha hastesnitt. Regner med det var pga GBS jeg fikk disse riene.
Gammel 30-07-2006, 18:46   #4
Medlem

Cali sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 384
Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.Cali er et navn alle kjenner.

JA...

Etter tre premature jenter
Minstesøster 03
Cali er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2006, 08:27   #5
Medlem

Mirakeljenta sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 50
Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mirakeljenta er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Hva er GBS?
Mirakeljenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 12:42   #6
Veteranmedlem

Trulta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 3,093
Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirakeljenta
Hva er GBS?
Det lurer jeg også på...

Gammel 03-09-2006, 13:23   #7
Medlem

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 82
APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.APRIL er som en lysfontene.

Jepp,ant.var det en medvirkende årsak til at jeg fødte i uke 33 første gang.Ble innlagt på Ullevål i uke 30 med avflatet livmorhals,men oppdaget ikke Streptokokkene før tre dager før fødselen startet.Hadde da beg med antibiotika.Sønnen vår hadde forhøyet crp,men som alle premature ble han beh med antibiotika og alt stabiliserte seg.
Andre gang ble jeg fulgt tett opp siden jeg hadde født for tidlig,men ingen streptokokkprøver ble tatt før jeg i uke 18 ble innlagt på Riksen med premature rier og forkortet livmorhals.På litt over en uke hadde den forkortet seg fra 5cm til 2,5cm og de fant denne bakterien i livmorhalsen igjen.Ble sengeliggende på Riksen til uke sv.uke 34 med atibiotikabehandling hver 14 dag og skylling av skjeden med Klorhexidin hver tredje uke.Fødselen startet på termindagen og jeg ble satt på antibiotika intravenøst under hele fødselen.
På Rikshospitalet kan de ikke med 100% sikkerhet si om dette kan være årsaken til at livmorhalsen svikter,men mye mulig.
Skummel bakterie som alle burde bli sjekket jevnlig for i et svangerskap.Dette er visstnok en bakterie noen alltid har i kroppen som blomstrer opp med jevne mellomrom og spes.i et svangerskap.

APRIL,som er veldig glad for å ha fått to etterlengtede barn etter mye slit.
APRIL er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:28.