Sv: Er det mange her som har fått påvist GBS?
|
|
Jepp,ant.var det en medvirkende årsak til at jeg fødte i uke 33 første gang.Ble innlagt på Ullevål i uke 30 med avflatet livmorhals,men oppdaget ikke Streptokokkene før tre dager før fødselen startet.Hadde da beg med antibiotika.Sønnen vår hadde forhøyet crp,men som alle premature ble han beh med antibiotika og alt stabiliserte seg.
Andre gang ble jeg fulgt tett opp siden jeg hadde født for tidlig,men ingen streptokokkprøver ble tatt før jeg i uke 18 ble innlagt på Riksen med premature rier og forkortet livmorhals.På litt over en uke hadde den forkortet seg fra 5cm til 2,5cm og de fant denne bakterien i livmorhalsen igjen.Ble sengeliggende på Riksen til uke sv.uke 34 med atibiotikabehandling hver 14 dag og skylling av skjeden med Klorhexidin hver tredje uke.Fødselen startet på termindagen og jeg ble satt på antibiotika intravenøst under hele fødselen.
På Rikshospitalet kan de ikke med 100% sikkerhet si om dette kan være årsaken til at livmorhalsen svikter,men mye mulig.
Skummel bakterie som alle burde bli sjekket jevnlig for i et svangerskap.Dette er visstnok en bakterie noen alltid har i kroppen som blomstrer opp med jevne mellomrom og spes.i et svangerskap.
APRIL,som er veldig glad for å ha fått to etterlengtede barn etter mye slit.
|