Sitat:
Opprinnelig postet av nektar
Trenger vel ikke nødvendigvis være at han er født for tidlig.. noen unger er bare sene i utviklinga.
|
Det er sant, bare lærern min som kom innpå det.
Var ikke sikkert han var sen engang, fant jo ut etterpå at han var 4, ikke 5 som jeg trodde. Kan jo hende han ikke var fylt 4 engang da. Så det gikk nok litt på hva jeg forventet at han skulle klare utifra at han var 5 år.
+ at ei av de yngste jentene (3 år) var utrolig flink til å kle på seg, finne frem klær selv, smøre på brødskiva osv. Og når man da sammenligner henne med andre så blir alle andre dårlige
Men altså. Hvor langt etter de ligger varierer veldig og det er i tilfelle snakk om månder. + at de ofte tar igjen gjevnaldrene barn og til og med ligger forran dem.
Men 2 spørsmål til da.
Hvorfor ligger de forran? Er det fordi foreldre/barnehageansatte har trent ekstra mye med dem med sånne motoriske ting?
Nektar: du sier han er liten av størrelse? Er han da liten i forhold til de barna som er født samtidig som han, men normal i forhold til de som er født når han skulle blitt født? (dere andre må gjerne svare dere også).