Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2006, 16:28   #1
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,390
MP Rating: 0% (0)
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Jeg lurer på noe...

Da dere lå inne etter fødselen, og før barnet klarte å ta puppen (hvis h*n klarte å ta puppen i det hele tatt...). Hvordan fikk babyen mm eller mme? På flaske, kopp, sonde eller noe annet?

Marita fikk først sonde, så litt på kopp og sonde, og siste natta hun ikke sov på rommet mitt fikk hun av kopp fordi de ikke ville vekke meg om natta! Hun tok puppen på torsdagskveld, søndag reiste vi hjem.

Sist endret av Ritamor; 02-08-2006 kl 01:35.
Ritamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2006, 17:09   #2
VIP-Medlem

Ninapia sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,589
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg lurer på noe...

Hun fikk bankmelk og litt mm fra meg på sonde. Fikk aldri til å ta puppen og jeg fikk heller ikke noe melk å snakke om. Så vi ble utskrevet fra sykehuset med flaske og mme.

2003 frøken
2001 bonusgutten

Sist endret av Ninapia; 01-08-2006 kl 17:30.
Ninapia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2006, 17:16   #3
Veteranmedlem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.

Benedikte fikk min mm, på sonde. Måtte få bankmelk de første 3 dagene, men så kom melka mi. Hun fikk stort sett bare på sonde, helt til hun klarte å ta puppen, med unntak av et par ganger, hvor hun fikk på kopp.
Gammel 01-08-2006, 20:32   #4
Supermedlem

Jalapeno sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 524
Blogginnlegg: 4
Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.Jalapeno har en strålende fremtid.

Mine fikk bankmelk på sonde i 3 dager. Etter det var det min melk. Begynte med flaske og pupp. Sandra ville ikke amme så her ble det pumpet og gitt på flaske i nesten 2 måneder etter jeg kom hjem. Fikk min frosen melk til nesten alle måltider i 2 måneder etter det. (Jepp jeg var rene melkekua he he ) Nå har jo Sandra sonde igjen, blr sondet det hun nekter og spise.
Gammel 01-08-2006, 21:31   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,324
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Tvillingene fikk bankmelk og etterhvert min mm først kun på sonde, deretter med kopp i tillegg, samtidig som vi trente på ammingen. Vi reiste hjem når de greide å få i seg tilfredsstillende måltider begge to, og hadde stabil vektoppgang.

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2006, 10:14   #6
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,446
Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.Marian har en strålende fremtid.

Bankmelk i et døgn deretter mm, begge deler på sonde. Deretter intravensøt kombinert med flaske med mm, så intravenøst og spesialmme på flaske og til slutt spesialmme på sonde (peg).

Amming ble det aldri noe av.
Marian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2006, 12:29   #7
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,943
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Først intravenøst og min mm på sonde. De første dagene fikk hun bare 1mm pr måltid så jeg hadde nok i begynnelsen. Etterhvert ble det mm blandet med bankmelk, så bare bankmelk når jeg gav opp pumpingen etter 2-3 mnd. (jeg er enda lykkelig for at jeg tok valget om å gi opp) Sondet i nesten 4 mnd, så tok hun litt på flaske. Ingen amming. Begynte med mme da hun var nesten 4 mnd. Nan 1. Gikk fort over på Enfamil AR mme. Det får hun enda litt av ved leggetider.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2006, 20:02   #8
Supermedlem

Solen sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 844
Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.Solen har en strålende fremtid.

Sonde i 5 uker blanding av bankmelk og min melk. Jeg puppet meg til trym klarte å ta pupp, han fikset det akkurat på dagen da han skulle vært uke 37 av svangerskapet.
Solen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2006, 19:28   #9
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,528
nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.

Han fikk mm på sonde det første døgnet,etter det ammet jeg han.

nadine26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2006, 20:37   #10
Veteranmedlem

Trulta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 3,093
Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.

Lillemann fikk bankmelk første døgnet på sonde.
Etter det fikk han MM på sonde.

Etter 3 uker var han klar til å ta ut sonden, og drakk fra pupp.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:59.