Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-04-2008, 21:26   #1
Juniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 40
MP Rating: 0% (0)
Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.
Mat til premature

..ja, ikke melk altså, men grøt, middagsglass osv...

Er det noen som vet om jeg skal følge fødselsdato(den faktiske alderen) eller termindato(korrigert alder) i forhold til oppstart med mer fast føde ??

Marina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 21:28   #2
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 931
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Sv: Mat til premature

Vi fikk beskjed om at tarmene har fungert siden fødsel, ergo kunne vi følge fødselsalder. Men vi valgte selv å drøye til vi var midt mellom korrigert og fødsel. Men ulike eksperter sier ulike ting, så det vikitgste tror jeg er å ikke begynne før fødselsalder, og ta det litt med ro i starten og følge med p om det går bra.

Født 7 uker for tidlig.
Gammel 30-04-2008, 22:02   #3
Juniormedlem

Marina sin avatar

Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.Marina er fantastisk mot andre.

Tusen takk for svar Pelle

Jenta mi er også født i uke 33 og nærmer seg fem måneder nå, så da kan jeg vel forsøke å drøye noen uker til før jeg starter med grøt

Marina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 22:16   #4
Supermedlem

ceanna sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 689
MP Rating: 100% (1)
ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.

Vi fikk beskjed om å starte med fast føde etter fylte 6 mnd, og innen 6 mnd korrigert alder. Dette (som så mye annet) praktiseres jo litt ulikt rundt på de ulike sykehusene.
Fullammet til han var litt over 6 mnd korrigert.
Gammel 30-04-2008, 22:19   #5
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 931
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Min fikk kun mme, så det kan jo også ha noe å si.
Gammel 04-05-2008, 15:48   #6
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,528
nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.

Fikk beskjed om å følge fødselsdato

Han er født 5 uker før termin

nadine26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 16:06   #7
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 195
MP Rating: 100% (2)
Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.

Vi fikk beskjed om at premature ofte har behov for mer mat tidligere enn fullborne. Vi startet når hun var 4 mnd gammel.
Gammel 04-05-2008, 16:40   #8
Medlem

Jenta83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 293
Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.Jenta83 har mye å være stolt av.

Vi spurte om dette på helsestasjonen på fredag, og fikk til svar at vi skulle følge kronologisk alder (dvs fra fødselsdag) når det gjelder mat. Men at vi ikke skulle begynne med fast føde før de var seks måneder. Hun helsesøsteren vi var hos var ikke vår faste, og jeg stoler IKKE på henne (hun presterte å gi tvillingene mine feil vaksine blant annet) så jeg skal ringe nyfødt på Ullevål i morgen og høre med dem hva de sier.

En annen ting jeg lurer på: Skal man gå over til NAN 2 (fra 4mnd) når de har nådd fire måneder i kronologsik alder? Jentene mine ble nemlig fire måneder i går, og det slo meg plutselig i går at vi kanskje skal gå over til den andre typen MME...
Gammel 12-05-2008, 21:30   #9
Aix
Medlem

Aix sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 264
Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.

jeg fikk beskjed om å begynne med grøt da hun var 6mnd i alder fra fødselsdato. Da trengte hun vist mat med jern i. Hun er 4 uker prematur.
Aix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 17:57   #10
Juniormedlem

Marina sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Jenta83 Vis post
En annen ting jeg lurer på: Skal man gå over til NAN 2 (fra 4mnd) når de har nådd fire måneder i kronologsik alder? Jentene mine ble nemlig fire måneder i går, og det slo meg plutselig i går at vi kanskje skal gå over til den andre typen MME...
Lurer litt på dette jeg også. Lillemor er fem måneder nå, og når hun får erstatning gir jeg fremdeles NAN 1.. burde kanskje gå over til 2 ?

Noen som vet ?

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:30.