Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-04-2007, 18:32   #1
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,119
MP Rating: 0% (0)
pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.
Mors helse og prematur fødsel.

Jeg skal delta i et forskningsprosjekt der de skal se på om prematur fødsel kan ha sammenheng med mors helse. Formålet med undersøkelsen er å forsøke å få mer kunnskap om mulige årsaker til at noen kvinner føder for tidlig. De mener at det er en mulighet for at komplikasjoner under svangerskap på en eller annen måte er assosiert med økt disposisjon for autoimmune sykdommer. Det dreier seg blant annet om sykdommer i skjoldbruskkjertelen.

Dette er veldig interessant, og jeg deltar med et håp om at mange premature fødsler kan forebygges. Jeg har selv lavt stoffskifte som har vært vanskelig å kontrollere, og en økt produksjon av prolactin. Mine to svangerskap var preget av fare for prematur fødsel fra uke 24 og utallige innleggelser og medisinering.

Nå er jeg selvsagt nysgjerring på om det er flere av dere som har født prematurt som har fått påvist noe lignende ? Det var lite innlegg her forresten, hvor skriver dere andre ?

Mvh abcde
pandamor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2007, 10:28   #2
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,163
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mors helse og prematur fødsel.

Min grunn til at jeg fødte prematur, var pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Dette er jo også noe man ikke vet hva kommer av, og som man ikke kan bli kvitt før etter at barnet er født.
Kjempeflott at du stille opp til slik forskning. Alt for at de små skal kunne bo lengst mulig i magen.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2007, 18:56   #3
Medlem

superbabe! sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: kongsvinger
Meldinger: 121
superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.superbabe! er som en lysfontene.

hei,

kjempe bra at det blir forsket på det, jeg har fått en ved termin, og nr 2 ble tatt med akutt keisersnitt i uke 33. det var oxo pga alvorlig svangerskaps forgifting
Gammel 14-04-2007, 20:21   #4
Supermedlem

pandamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,119
pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.

Så flott med svar. Tusen takk.
Jeg er spent på hva de kan finne ut, de sjekker mye. Dette er kun en brikke i et stort puslespill, men viktig likevel.
De vil blant annet ha en fotostatkopi av alle barnas hender, og mine. Det er mest fordi det er en ubekreftet teori om at fingerlengde og hormonelle forstyrrelser kan ha en sammenheng. Eventuelt om dette kan ses igjen hos barna. Jeg vil tro at det har noe med hvilken fingerlengde de ulike fingrene har i forhold til hverandre.

Spennende. Jeg skal spørre om noen er valgt ut pga. svangerskapsforgiftning, og eventuelt hvorfor.

Det er ingen av dere som har lavt/høyt stoffskifte, svangerskapsdiabetes e.l. ?

Mvh abcde
pandamor er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2007, 23:54   #5
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,163
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ingen sykdommer eller plager sånn ellers. Har en nyre, men det spiller nok ikke inn på det. Jeg fødte 10dager etter termin forrige gang, så dette kom som et sjokk på oss alle. De på sykehuset lurte på om det var samme far, og det er det jo.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2007, 08:19   #6
Seniormedlem

Sofie35 sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Hadeland
Meldinger: 1,549
Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.Sofie35 har en strålende fremtid.

Det er min skyld at ungene er født for tidlig for kroppen min er ikke spes glad i å være gravid, jeg får iallfall høyt bt tidlig i svangerkapet og det blir litt ustyrlig jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. Det er en form for svangerskapsforgiftning.
Sofie35 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2007, 19:30   #7
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 931
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Morkaken løsnet. Mulig det har sammenheng med mitt høye blodtrykk, men ikke sikkert.
Gammel 20-04-2007, 20:25   #8
Supermedlem

peanut-mamma sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,245
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.

Pga Hyperemesis. Er gravid i uke 13 med nr 2, og fikk beskjed av jordmor nå at det samme mest trolig kom til å skje denne gangen oxo. Kropepn min orker rett og slett ike være gravid lenger enn den må

Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:30.