Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-03-2007, 22:17   #1
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 931
MP Rating: 0% (0)
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Når så dere hva slags helse de hadde?

Dere som har hatt premature med mye sykdom i ettertid; når begynte dette?

Vår gutt (33+1) er visst veldig sterk sier de på sykehuset, nå er han 7 uker. Ikke vært noe syk, bortsett fra en runde med rs-virus. Dette gjør han jo mer utsatt for astma.

Foreløpig skjermes han ganske bra fra andre, omgås ikke andre barn over 10 mnd i det hele tatt, er ikke på cafe osv.

Når var det dere skjønte at barnet deres slet mer med sykdom enn andre?
Gammel 28-03-2007, 23:13   #2
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,943
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.
Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Ane har det jo aldri vært noen tvil om da, så der er svaret fra fhun ble født. (uke 23)
Robin (uke 30) var bare ekstra syk de første barnehageår. Nå i ettertid som jeg kan mere om alt dette, så ser jeg at han hadde barneastma de første årene. Infeksjonsutløst. I den tiden (han er ti år nå) så het det seg at han "var jo bare litt svakelig".
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 15:15   #3
Medlem

indi sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Moss
Meldinger: 244
indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.indi er som en lysfontene.

Begge mine begynte med en gang de var født. Astmaen kom også veldig tidlig. Omtrent med en gang den også.
Sept 2004 (1699g 44cm) (uke 32)
indi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 19:45   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Re: Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Snuppa var egentlig "frisk" når vi dro hjem fra intensiven.
Men det var hun jo ikke, hun har slitt med spisingen hele sitt liv.
Også kom lungeproblemene for fullt når hun var 8 mnd. og etter det har det bare balla på seg og blitt verre og verre for hvert år
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 22:31   #5
Supermedlem

Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Sv: Re: Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Sitat:
Opprinnelig postet av lil' c
Også kom lungeproblemene for fullt når hun var 8 mnd.
Uff kan det dukke opp så sent?
Gammel 30-03-2007, 22:43   #6
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Re: Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Sitat:
Opprinnelig postet av Pelle
Uff kan det dukke opp så sent?
Ja, det er jo aldri en forsikring på noe.
Det siste hun har fått har jo dukket opp nå når hun ble 3.
Men, altså, hun har hatt spesielle behov hele veien, og hun hadde en tøff start og komplisert forløp sånn med en gang, så ikke ta alle sorgene på forskudd.
Jeg skrev det over her med et hint av at jeg er drittlei sykehus nå etter eks antall dager og netter på intensiven de siste mnd. sjø.
Så, jeg ville heller bare tatt det med ro, og nytt dagene og prøvd å ikke bekymre meg.
Så kan du alltids ha det i bakhodet at han er prematur, men småbarnstida flyr så fort, og det kan gå helt bra!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 22:51   #7
Supermedlem

Du har helt rett. Er mer det at jeg ikke ønsker å "lure" meg selv. han er joså frisk og fin nå, men så er han jo også skjermet fra mye. Så hvem vet hvordan det blir den dagen "han skal ut i den virkelige verden", som barnehage...
Gammel 30-03-2007, 22:58   #8
Medlem

Turbomamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Drammen
Meldinger: 337
Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.Turbomamma har en strålende fremtid.
Sv: Re: Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Sitat:
Opprinnelig postet av lil' c
Også kom lungeproblemene for fullt når hun var 8 mnd. og etter det har det bare balla på seg og blitt verre og verre for hvert år
Hva slags lungeproblemer da?

Jeg har en tass med BPD. Han har fremdeles oksygen, to måneder etter utskriving fra sykehuset, men er snart kvitt det antar jeg. Jeg tar meg selv i å tenke at han klarer seg så bra og er så fin. Klarer ikke forestille meg at han kan bli veldig syk når han får en luftveisinfeksjon en eller annen gang... Men det er det vel bare å belage seg på at han vil bli....?
Opplevde nok nedturer i starten, så vi nyter fremgangen nå!
Var med i "Jordmødrene" på nrk1
Turbomamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2007, 23:03   #9
Tidl. bruker
Gjest

Re: Sv: Re: Sv: Når så dere hva slags helse de hadde?

Sist endret av Tidl. bruker; 02-04-2007 kl 12:19.
Gammel 02-04-2007, 10:05   #10
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 11
Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.

Sønnen min er født i uke 28 etter fortidlig vannavgang i slutten av uke 23.

Han hadde vel vært hjemme i noen uker før han ble syk første gang. Storebror hadde akkurat begynt i barnehage da og han var syk hele tiden. Så han ble smittet mye av han. Nå skal han på utredning for astma siden han blir skikkelig tungpustet hver gang han blir forkjølet. Han blir ofte forkjølet og han er syk lenge. Hoster mye og har tydelig astmalyd når han puster.

Nå har han vært sammenhengende dårlig i 4 uker. Har gitt han Ventoline men det hjelper ikke. Var til legevakten i helgen, så nå får han Bricanyl miksture, men fortsatt ikke helt bra. Men nå når de vet han har astma og han får komme til barnelege håper jeg det blir bedre. Må vel bare finne noen medisiner som virker på han.

Han er ti mnd nå og vi har kun vært innlagt en gang på intensiven etter at vi kom hjem fra sykehuset.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:07.