Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-11-2006, 15:02   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Sörumsand
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
Bentus er en ukjent størrelse akkurat nå.
Noen som vet??

Jeg har tvillinger som er födt 2 mnd for tidelig,i uke 32+2.Fikk vite på 5 mnd kontrollen i går at hodene dems hadde vokst litt vel fort.De trodde ikke det var noe alvorlig.Bare for at de er premature og da vokser de jo litt fortere enn de som er födt til termin men for og väre på den sikre siden skal vi undersöke dette närmere på A-Hus.Så nå sitter jeg bare og venter på brev derfra.Må jo inrömme at jeg ble bekymret selv om alt sikkert er i skjönneste orden.Noen som vet noe om dette eller har kansje har opplevd det med sine barn?Håper noen kan svare meg
Er helt ny her så jeg vet ikke om innlegget mitt kommer på rett plass heller
Bentus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 23:01   #2
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,941
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.
Sv: Noen som vet??

Mine premature barns hoder vokste fort.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2006, 08:13   #3
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Crimina*
Ingen av mine premature har hatt hoder som vokser for fort.....
På sykehuset sa legene at hodene vokste fort, men det gjelder alle unger egentlig.
Sarah var 25 cm rundt hodet da hun ble født og 10 uker senere, da vi dro hjem var det 33 cm, så det er jo en del, 8 cm på 10 uker.
De fulgte ekstra nøye med på hennes hode, siden hun hadde en hjerneblødning..
Vet du om dine tvillinger har hatt hjerneblødning under eller etter fødsel? Er jo noen premature som får det. Og mange ganger går det helt fint siden det er så mye hulerom i hjernen hos små babyer.
Men i noen tilfeller kan det skje at de utvikler vannhodet..... Derfor følger de alltid opp slike unger nøye om hjerneblødning er blitt påvist.
Hvor stort var hodene deres ved fødsel og hvor store er de nå?

Lykke til, jeg håper det er helt ufarlig.
Nei,de har ikke hatt noen hjerneblödning.Hvordan finner man ut at de har det da?De tok jo ul av hodet på sykehuset og ingenting var galt da.Hodeomkrets Tv1 ved födsel:30nå45.Tv2 ved födsel:31 nå 44.7.
Bentus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2006, 09:50   #4
Juniormedlem

Kevin&Robin er 6.5mnd på mandag de.Men de er 2 mnd for tidelig födt da.de ble födt 13 mai og jeg hadde termin 8 Juli.Vi finner ut av dette når vi skal på sykehuset.De tar sikkert ny ul av hodene der.Helt sikkert ingenting galt
Gammel 26-11-2006, 12:37   #5
Supermedlem

Apple sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 526
Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.Apple er fantastisk mot andre.

Vi har vært oppe i det samme, da han var omrent like gammel som deres gutt. Send meg gjerne en PM om du vil vite mer.

født 23.05.05 uke 33
Apple er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:41.