Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-02-2008, 10:52   #1
Medlem

Rosen sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Molde
Meldinger: 461
MP Rating: 100% (1)
Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.
Reborn dukker

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe 2 reborn dukker i Leni og June sin identiske størrelse da de ble født.
Det er altså babydukker som blir malt og fikset på en spesiell måte slik at de ser veldig ekte ut.
Når man bestiller, får en velge den vekt, lengde, øyenfarge, hårfarge/mengde osv

Hva syns dere helt ærlig om det? Koslig eller creepy??

Her er noen bilder av reborn dukker:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Stolte storesøksken er født 96 & 98 & 00 & 04 (+ 2x 90)
Rosen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2008, 11:06   #2
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,972
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reborn dukker

Jeg hadde syntes det var creepy om turbo eller snoopy fikk en sånn dukke.Ingen av de er prematur.
Men tror og tante som har 3 prematur unger hadde syntes det var creepy med en sånn dukke hehe

Men er vel smak og behag

Jeg synnes det er creepy pga at de ser så eke ut

Sist endret av Marianne; 06-02-2008 kl 21:39.
Marianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2008, 20:52   #3
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,163
MP Rating: 0% (0)
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hm, litt både og engentlig. Hadde på en måte vært et lite minne om hvor små de har vært, samtidig som de var litt creepy. Hm...
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2008, 20:57   #4
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,616
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det creepy pga. at barna var premature? Det skjønar eg ikkje heilt ettersom andre, vanlege dokker, feks. Babyborn, er omtrent som ein baby fødd til termin.

Eller er det pga. at dei ser meir ekte ut enn vanlege dokker?

I utgangspunktet tykte eg det var ein koseleg idé, men det er muleg eg har misforstått eitt eller anna.
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 22:50   #5
Medlem

Rosen sin avatar

Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensis Vis post
Er det creepy pga. at barna var premature? Det skjønar eg ikkje heilt ettersom andre, vanlege dokker, feks. Babyborn, er omtrent som ein baby fødd til termin.

Eller er det pga. at dei ser meir ekte ut enn vanlege dokker?

I utgangspunktet tykte eg det var ein koseleg idé, men det er muleg eg har misforstått eitt eller anna.

Jeg tror mange syns det er ekkelt fordi de ser så ekte ut.
Syns det hadde vært utrolig fint å ha et mer visuelt minne om hvor stor de var, hvor mye de faktisk veide da de var født.
Men jeg har jo ikke lyst til å bruke så mye penger på det hvis alle syns det er skikkelig ekkelt og nuts.

Rosen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 23:21   #6
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosen Vis post
Jeg tror mange syns det er ekkelt fordi de ser så ekte ut.
Syns det hadde vært utrolig fint å ha et mer visuelt minne om hvor stor de var, hvor mye de faktisk veide da de var født.
Men jeg har jo ikke lyst til å bruke så mye penger på det hvis alle syns det er skikkelig ekkelt og nuts.
Om jeg skulle kjøpt en slik, så måtte det vært av samme grunn. Og grunnen til at det er bittelitt creepy, er pga de er så naturtro. Men det er ikke slik at jeg absolutt ikke villle kjøpt en slik.
Har du link til nettsiden?
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 23:38   #7
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 195
MP Rating: 100% (2)
Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.

Det første jeg tenkte var: ååååå, det kan faktisk være mulig å vise henne hvor liten hun faktisk har vært! For vi har ingen gode bilder som viser at hun var så bitte liten. En super ide synest jeg og ikke creepy i det hele tatt!
Jeg vil også ha link
Gammel 07-02-2008, 23:57   #8
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,620
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

En fin tanke syns jeg. Dukkene ser usannsynlig ekte ut(min mann så ikke at det var en dukke en gang), men som et minne om hvor små, i dette tilfellet, jentene dine var, så syns jeg de er helt perfekte. Men jeg ville nok ikke hatt en slik dukke som leketøy til mine unger da..
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2008, 19:56   #9
Medlem

Rosen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Zemoc Vis post
En fin tanke syns jeg. Dukkene ser usannsynlig ekte ut(min mann så ikke at det var en dukke en gang), men som et minne om hvor små, i dette tilfellet, jentene dine var, så syns jeg de er helt perfekte. Men jeg ville nok ikke hatt en slik dukke som leketøy til mine unger da..

Jeg har 2 linker av de jeg har vært i kontakt med:

Dukkesiden

Den andre fant jeg på finn.no og har vært i mail kontakt med : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11988089

Gammel 08-02-2008, 23:24   #10
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Takk for linker!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:12.