Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-04-2007, 12:05   #1
Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 139
MP Rating: 0% (0)
bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.
For tidlig vannavgang

Jeg fødte to mnd for tidlig pga vannavgang - dette skjedde gradvis, det gikk flere dager før jeg skjønte at jeg lekket fostervann. Så, etter noen dager på sykehus, startet fødselen av seg selv - selv om jeg hadde mistet svært lite fostervann. Dere andre som har født pga tidlig vannavgang - hvordan artet det seg? Noen som i likhet med meg gikk flere dager hvor man lekket svært lite?

bigbang er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2007, 18:10   #2
Medlem

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 324
Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.
Sv: For tidlig vannavgang

Eg fødte 5 veker før termin pga tidlig vannavgang. I likheit med deg skjedde det gradvis, så eg skjønte ikkje heilt at det var fostervatn i begynnelsen. Men det gjekk ikkje fleire dagar.

Det starta med at det rant bittelitt i det eg snudde meg i senga om morningen 20.mars. Trudde først at det var urin og sprang på do mens det rant litt nedover beina. I det eg reiste meg frå do fortsatte det å renne litt, så eg måtte ta på meg bind. Fekk ein liten mistanke om at det var fostervatn då, men slo det fra meg. Utover dagen måtte eg bytte bind fleire gangar, men trudde at det berre var tynn utflod. Heldigvis la eg inn eit spørsmål på snartmamma.com for å høyre om det var andre som hadde tynn utflod. Viss ikkje ville eg nok blitt gåande i fleire dagar slik som deg.
Ca 7 timar etter at det begynte å lekke reiste eg på KK. Eg trudde fremdeles at det berre var utflod, men fant ut at det var best å sjekke for sikkerhets skyld. Men etter UL blei det konstatert vannavgang og eg blei lagt inn. Kroppen min fekk eit døgn på seg til å sette i gang fødselen sjølv, men ingenting skjedde. Så då fekk eg modnings-stikkpiller opp i skjeden kvar 6.time til eg fekk rier. Fem timar etter første rie kom det ei nydelig jente på 2570 gram og 49 cm.

Eg har ein liten mistanke om at akkurat det samme skjedde i forrige svangerskap uten at eg skjønte det, men då begynte det 2 veker før fødselen starta av seg sjølv. Eg syns nemlig eg kjente igjen lukta av "den tynne utfloden" då eg opplevde det denne gangen. Og då vatnet blei tatt under fødselen forrige gang kom det omtrent ingenting. Det lille som kom var sterkt misfarga.

Så dersom eg blir gravid igjen kjem eg nok til å vere litt meir obs på dette.
Gammel 20-04-2007, 08:33   #3
Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 139
bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.bigbang er bare skikkelig grei.

Takk for svar. I mitt tilfelle fikk jeg ridempende midler ettersom jeg var litt tidligere ute enn deg, men kroppen ville det ikke slik

Jeg lekket såpass lite at jeg kun trengte 1-2 truseinnlegg om dagen, jeg var litt usikker på hva dette var, men slo det fra meg igjen.

Det gikk også bra med min fødsel, bare så det er sagt Etter fødselen fikk jeg beskjed om at det er umulig å forklare hvorfor dette skjedde og at det ikke er noen større risiko for at det skal skje igjen. Fikk du samme beskjed?

bigbang er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-04-2007, 14:55   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 324
Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.Simone har mye å være stolt av.

Eg fekk vel omtrent samme beskjed som deg, ja.

Men sjølv om eg låg heilt rolig i senga då vatnet begynte å lekke, veit eg
at eg var veldig stressa i perioden før det skjedde. Eg hadde veldig mykje eg skulle gjere ferdig på jobben før permisjonen starta og begynte å komme i tidsnød. Eg var 25% sjukemeldt, men det gjorde meg berre endå meir stressa fordi eg plutselig måtte jobbe endå meir intenst dei timane eg var på jobb for å bli ferdig. Og kvelden før bar eg altfor tunge bæreposar heim frå butikken. Hugsar eg måtte ta pauser fleire gangar på vegen. Så litt sjølvforskyldt var det kanskje.
Gammel 21-04-2007, 21:53   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 11
Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.Muffin78 er som en lysfontene.

Vannet mitt gikk i slutten av uke 23. Jeg våknet midt på natta av at jeg var blitt bløt. Gikk på do og la meg igjen etterpå. Fikk ikke sove ante at noe var galt. Sto opp fem og da var det kommet mye mer. Kjente igjen den lyserosa fargen og da visste jeg at det var forstervann.

Dro på sykehuset og da sa det var veldig lite vann igjen. Men den natta på sykehuset gikk vannet mitt skikkelig, det kom masse og det gikk gjennom det store sykehusbindet og vi måtte skifte på sengen. Så de måtte tatt litt feil angående hvor mye som hvar igjen.

De sa de ikke kom til å gjøre noe om fødselen startet. Kom ikke til å få noe riedempende, p.g.a at det ofte var en infeksjon som startet fødselen og da var det det beste at det ble fødsel.

Jeg lå vel på sykehuset i litt over to uker før jeg ble sendt hjem. Lakk fostervann og blødde hele tiden. Ble lagt inn igjen i uke 28. Den første natten på sykehuset ble det katastrofesnitt p.g.a store blødninger og en unge som ikke reagerte inni magen.
Gammel 21-04-2007, 22:53   #6
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Re: Sv: For tidlig vannavgang

......

Sist endret av Tidl. bruker; 05-05-2007 kl 20:09.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 23:09   #7
Medlem

Skravle sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 63
Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.Skravle er som en lysfontene.

Da jeg skulle ha storesøster, gikk vannet i uke 25. ( P.g.a streptokokker) Lå på sykehuset til uke 34, da tok de snitt fordi det var stor fare for infeksjon i og med at jeg da hadde hatt vannavgang i to måneder. I de to siste svangerskap, har jeg gått på pencillin, for å forhindre at det skulle skje igjen. - Og det har gått bra

mars 00, juni 02 ( Jappelguri på SM...)

Skravle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:26.