Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-12-2007, 20:34   #1
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,528
MP Rating: 0% (0)
nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.
hm Til dere som har flere enn ett barn

Jeg fødte førstemann i uke 35 og er nå gravid igjen.Siden pos test har jeg bare gått rundt og tenkt mye på om nestemann også kommer for tidlig.Legen på sykehuset der jeg fødte sa at hvis jeg ble gravid igjen skulle de følge med siden de ikke fant noen grunn til at han kom i uke 35.Jeg ringte til JM denne gangen og hun kunne fortelle meg at medisinsk sett var ikke 5 uker mye,og at jeg ikke trengte oppfølging.Jeg blir så lei meg,greit nok at 5 uker ikke er så mye,men hva med mine følelser,angsten jeg sliter med osv.Kan de ikke høre på meg i det hele tatt.Hva om nestemann kommer leeenge før uke 35Heldigvis skal jeg til samtale på det sykehuset jeg skal føde på(samme som sist),håper de er villige til å høre på meg.

Det jeg lurer på er om dere andre som fødte for tidlig med førstemann,fødte også for tidlig med andre og evt tredjemann?Og om dere visste hva grunnen var etter første fødsel.

Takker for svar

nadine26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-12-2007, 22:09   #2
Medlem

Papiriam sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 323
Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.Papiriam er et navn alle kjenner.
Sv: Til dere som har flere enn ett barn

Heisann! Kjenner meg litt igjen i det du skriver...

Førstefødte poden her kom i uke 33+4...2500 gr og 45 cm. Han slet med puste apne og lå med cpap ganske lenge...Vi måtte bli på sykehuset i 1 mnd.

Andre pode kom i uke 35+4 og var kjempe dårlig...knirka og holdt på. Fikk infeksjon og klarte ikke puste selv. Lå med cpap ++++ men vi klarte oss da med 1 uke på sykehuset.

Vi vet desverre ikke grunnen til at de kom fortidlig..Første fødsel så bare gikk vannet uten noe forvarsel og vips var han ute....

Jeg fikk oppfølging hele veien i svangerskap nr 2. Fikk nemlig fødselsangst og trengte få bekreftet at barnet mitt hadde det bra til en hver tid. Grusom tid om jeg får si det selv. Alle sa til meg at hva er oddsen for at du føder to ganger for tidlig liksom...yeah right.
Gammel 04-12-2007, 11:41   #3
Medlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 168
Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.

Jeg fødte i uke 35 med førstemann.Ingen spesiell grunn til at hun kom så tidlig.

Andre gangen har jeg ikke fått noen spesiell oppfølging bortsett fra en sjekk av livmorhalsen i uke 35 for å se om det var noen tegn til modning/avflating da. Det var det ikke og babyen kom i uke 37.

Lykke til
(05 og 07)

Raskesara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2007, 18:00   #4
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 178
silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.silva er et navn alle kjenner.

Fikk alle 3 barn for tidlig, uke 29, 32 og 33. Uklart grunn. Hadde "super" oppfølging 2 og 3 gangen, som innebar bare.... måling av livmorhals... som selvsagt ble raskt forkortet etter uke 32 med tredjemann, fikk lungemodningssprøyte og ble sendt hjem ... for å vente at fødselen skal komme i gang. Er derfor meget usikker hva nytte gjør oppfølgingen, der man ikke forsøker en gang å stanse fødsel etter uke 33.. Heldigvis har alle 3 klart seg utrolig fint, er friske og raske og selvsagt verdens nydeligste barn.

men... jeg vet at mange som får for tidlig, føder til temin senere. Dette ble ikke med da.
Gammel 04-12-2007, 18:15   #5
Supermedlem

Dings sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,033
Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.Dings har en strålende fremtid.

Jeg fikk nr 1 i uke 28 pga svangerskapsforgiftning.

Med nr 2 fikk jeg kjempegod oppfølging, med kontroller hver 14 dag fra uke 20. Var også fullt sykemeldt fra uke 24 (ca) Han ble født 2 dager etter termin.

Med nr 3 var jeg 40% sykemeldt hele svangerskapet. Først pga kvalme, siden pga "risikosvangerskap" Var ingen direkte risiko, men pga den premature fødselen første gang. Ble 100% sykemeldt 3 uker før permisjonstart. Denne gang fødte jeg 1 dag etter termin.
Morten ( 10/09/07) Kjører bakovervendt i DuoLogic og TWE.
Galleri
Dings er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2007, 19:24   #6
Supermedlem

Therese78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hordaland
Meldinger: 1,095
Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.Therese78 har mye å være stolt av.

Jeg fikk nr 1 i uke 28,6 grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning og nr 2 i uke 27,0 også grunnet alvorlig svangerskapforgiftning med morkakeløsning. Jeg følte at jeg måtte mase meg til ekstra oppfølging i siste svangerskap. Hadde det ikke vært for at jeg selv var meget obs på en eventuell ny forgiftning tør jeg ikke tenke på hva konsekvensene ville ha vært.
Bare mas og tyt på legene du!! Du Har RETT på ekstra oppfølging!!
Gammel 04-12-2007, 19:44   #7
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.nadine26 har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar alle sammen.Jeg vet at de ikke stanser fødsel etter uke 33,og det er ikke derfor jeg vil ha oppfølging heller.Men det er mer den redselen for at nestemann kan komme mye før.Det er mer for å få bekreftelse på at alt er bra.Hadde vi visst grunnen til at nr 1 kommer tidlig så hadde det vært greit,da hadde legen visst hva han skulle følge med på,men nå vet vi jo ikke grunnen til det og det gjør meg utrolig redd og nervos.Det i tillegg til at mamma aldri gikk til termin.Hun fikk meg i uke 36,den ene broren min i uke 32 og den yngste i uke 36.Vet ikke om det har noe å si da men...Mye man bekymrer seg for når man går gravid gitt

nadine26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2007, 13:38   #8
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 195
MP Rating: 100% (2)
Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.

Vil tro det har en viss arvelig effekt, så du kommer nok ikke til å gå til termin, men krev å få oftere kontroller! Det er jo noe de ikke skal nekte deg, da det er vi som er gravide og ikke legene/jordmødrene Det er jo viktig at du føler deg trygg. Nå vet ikke jeg hvor du går til kontroll, men det beste er å bli fulgt opp poliklinisk vil jeg tro.
Karisma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 22:43   #9
Seniormedlem

nadine26 sin avatar

Jeg går til kontroll hos fastlegen min og privat JM siden JM i bydelen ikke hadde mulighet til det før jeg var 24-25 uker.Skal heldigvis ha samtale med sykehuset om litt over en uke,håper vi klarer å komme til en løsning som både vi og dem kan leve med

Gammel 10-12-2007, 17:54   #10
Aix
Medlem

Aix sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 264
Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.

det kan kanskje være litt arvlig det å føde for tidlig.
det var i allefall den eneste grunnen de kunne gi til meg (fant ingen annen årsak).. moren min fikk første barnet 5 uker for termin.. og ingen av kusinene mine har gått til termin med sine barn (1-4 uker før termin har de født).

Håper dere finner en løsning sammen på sykehuset
Aix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:33.