Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-11-2007, 12:13   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,281
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Blødning ved bruk av spiral?

Etter dette svangerskapet vurderer jeg å sterilisere meg, og fastlegen må i såfall snart sende henvisning om dette. Inntil jeg bestemmer meg, ønsker jeg å finne ut alternative muligheter.

P-piller blir ikke aktuelt, og jeg har hørt mye negativt i form av utidige blødninger ved bruk av spiral. Hva er dine erfaringer ved bruk av spiral?

Håper noen kan hjelpe meg å dytte denne opp av og til, slik at jeg får flest mulige svar.

.........................

Sist endret av silkepels; 28-11-2007 kl 12:24.
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 12:50   #2
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,581
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blødning ved bruk av spiral?

Nå har jeg hatt hormonspiral i nesten 3 mnd.
Første mnd blødde jeg konstant.. etter det stoppet har det vært litt spotting en dag eller to i ny og ne.. ikke noe fast. Det står jo at det kan ta t par mnd før det stabiliserer seg, så håper det har stabilisert seg her
Gammel 28-11-2007, 13:03   #3
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,023
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Signerer Tinwin!
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 13:07   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg hadde hormonspiral i nesten 9 mnd, og jeg blødde i alle mnd

Mamma har også hormonspiral, hadde sterk mensblødning og vondt før hu satte inn den.. Nå har hun ikke mensen lengre, og alt er bare velstand for hennes del
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 13:37   #5
Supermedlem

wims sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo
Meldinger: 1,162
Blogginnlegg: 2
wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels
Etter dette svangerskapet vurderer jeg å sterilisere meg, og fastlegen må i såfall snart sende henvisning om dette. Inntil jeg bestemmer meg, ønsker jeg å finne ut alternative muligheter.

P-piller blir ikke aktuelt, og jeg har hørt mye negativt i form av utidige blødninger ved bruk av spiral. Hva er dine erfaringer ved bruk av spiral?

Håper noen kan hjelpe meg å dytte denne opp av og til, slik at jeg får flest mulige svar.

jeg signerer mye av det tinwin sier, bortsett fra at jeg ikke blødde hele første mnd. nå har jeg ikke blødd noe som helst på veldig lenge, men jeg er rimelig sikker på at syklusen min er i gang. så jeg håper jeg er en av dem som blør lite...

ellers - når det gjelder sterilisering - er det ikke noe alternativ at mannen gjør det? det er jo et svært lite inngrep hos menn - og til og med reversibelt.
Gammel 28-11-2007, 14:54   #6
Supermedlem

Helenmor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 996
Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.

Jeg har hatt hormonspiral i 2 år nå og er kjempefornøyd. Blødde den første mnd og har kun hatt en liten blødning etterpå. Himmelsk. Anbefales.

Helenmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 15:49   #7
Seniormedlem

Carmenzita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sandefjord
Meldinger: 1,510
MP Rating: 100% (9)
Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.

Fikk satt inn hormonspiral i mai,jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med 6 mnd med småblødninger. Det har jeg hatt,og har fortsatt,er blitt så vant til det at jeg tenker ikke over det lengre.
Gammel 28-11-2007, 15:54   #8
Supermedlem

Ninen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,044
MP Rating: 100% (11)
Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.Ninen har en strålende fremtid.

Har hatt det en mnd nå, og blødd frem til nå... men nå har blødningene begynt å avta noe, så jeg håper de forsvinner helt etterhvert.

Ninen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 21:22   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,281
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

wims, nei mannen min sier at "siden han har så dårlig kvalitet på svømmerne, vil han ta vare på de han har....."

hva nå HAN skal ta vare på de for.... hvem skal han bruke dem på, liksom?

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 21:57   #10
Supermedlem

Sommerfugl25 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,335
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.

satt inn hormonspiral og har blødd nesten hver dag i 6 mnd hatt mye mensvondt i tillegg og fått masse ekle kviser er nå på 8 mnd og har regelmessig mens uten blødninger imellom,men har flere mensdager enn før,da jeg gikk på p piller,så jeg er vel den som har vært uheldig der......

Vurderer ta den ut,men skal forsøke holde ut litt til,den er jo tross alt ganske dyr og jeg takler p piller dårlig. Dessuten trenger man ikke tenke på å huske å ta prevensjonen.

Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:18.