Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-12-2005, 20:53   #1
Supermedlem

Engelina sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Gjerdrum
Meldinger: 669
MP Rating: 0% (0)
Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.Engelina har mye å være stolt av.
erfaring med p-ring?

Jeg blir drit sur av p-piller, livredd av spiral (dårlig erfaring) og det blir lite sengehygge med kondom.
Fikk et tips om p-ring, men lurer vel egentlig på hvordan dette funker
Positive og negative erfaring samt saklig info er kjærkomment.
har du eller bruker du p-ring vil jeg gjerne høre om dine erfaringer.
Gammel 04-12-2005, 21:26   #2
Seniormedlem

Aimee83 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 1,588
Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.Aimee83 har mye å være stolt av.
Sv: erfaring med p-ring?

Brukte Nuvaringen før vi begynte å prøve på nr 2 og er veldig fornøyd med den! Skal begynne på den igjen nå snart. Anbefaler den gjerne!

Jeg fikk litt økt utflod de 2 første månedene jeg brukte den, ellers så merket jeg ikke til noen bivirkninger. Noen syntes det er litt rart å ha sex med den inne, mens andre ikke merker at den er der i det hele tatt. Men dersom man ikke syntes noe om å ha sex med den inne så er det fult mulig å ta den ut (kan være ute i 3 timer) og sette den inn igjen. Den kommer i en aluminiums ziplock som den fint kan oppbevares i. Blir kanskje ikke fult så spontant på den måten, men..

Du kan også se på www.nuvaring.no for mer informasjon.
Gammel 14-12-2005, 19:59   #3
Supermedlem

alice83 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: På en øy i Nord.
Meldinger: 844
alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.alice83 har en strålende fremtid.

Jeg reagere likt på p-ring som jeg gjør med p-piller, blir sint og sur, trist og lei. Tror ikke det er noe i det de sier at det er mindre hormoner i p-ring.

alice83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2005, 20:18   #4
VIP-Medlem

VIANA sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: mjøsas høgre sie
Meldinger: 5,227
MP Rating: 100% (1)
VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.

Jeg har brukt p-ring lenge. Syns den ga fra seg mindre hormoner enn pilla. Jeg ble lettere til sinns,mere sex-lyst og følte meg faktisk mye bedre. Sambo merket forskjell han ja

Han merket ingenting til den under samleie,hvertfall ikke med tissetassen

Du setter den inn en fast dag,tar den ut etter 3 uker samme dag,og er uten en uke.Da får du blødning.Så setter du inn en ny en samme dag uka etter lissom..Gikk greit å dytte den inn syns jeg, og greit å ta den ut.

Kan anbefales fra min side..

EN GENSER ER ET PLAGG ET BARN BÆRER NÅR MOREN FRYSER
VIANA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2005, 20:30   #5
Medlem

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 485
MP Rating: 100% (1)
mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.mamaria har en strålende fremtid.

Beste prevensjonsmidelet jeg har prøvd til nå!
Jeg fungerte fint på P-piller også,da, men er redd for å glemme å ta dem.
Prøvde Plasteret først, men tålte ikke limet som er på dem.
Har brukt Nuvaring nå i ca 9 mnd, og er veldig fornøyd.
Kjenner den ikke, lett å sette inn og ta ut.
Vi merker den litt under sex, men går greit å ha sex med den inne og.

Det ER mindre hormoner i denne enn piller, f.eks, så jeg merker det ved at jeg har ørlite dårligere hud enn med piller. (jeg er en sånn hormonslave som får kjempedårlig hud om jeg IKKE går på prevensjonsmidler med hormoner )
Gammel 17-12-2005, 12:10   #6
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,752
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.

kan man bruke p-ring når man ammer

eller må jeg slutte å amme først?
Gammel 02-01-2006, 18:13   #7
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 874
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.

Jeg er veldig godt fornøyd med Nuvaring. Fikk veldig lite menstrasjonsblødning. Enkelt å huske på var det også. Det hente at mannen kjente den når vi hadde samleie, men det går bra å ta den ut og ha den inn igjen etterpå hvis det er ett problem.

Tror ikke den skal brukes mens man ammer.
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2006, 18:19   #8
Supermedlem

Angelina sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: I leiligheten min
Meldinger: 1,276
Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.Angelina har mye å være stolt av.

En genial oppfinnelse.
Gir litt stimulanse når man har sex synes nå jeg da..
ANBEFALES!
Min fastlege sa at jeg ikke kunne bruke den mens jeg ammet.
Gammel 24-01-2006, 14:58   #9
Supermedlem

Millemor sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 547
Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.Millemor er fantastisk mot andre.

Jeg har brukt den og den funket IKKE for meg.
Jeg gikk og kjente på den, synst det var ekkelt.
Kjente den når jeg hadde sex og alt var bare ekkelt med hele greien.

Og om ikke det var nok, så fant jeg den ikke når jeg skulle ta den ut etter 3 uker....måtte til legen, som måtte konstantere at den nok har fallt i do...jaja.
Gammel 26-01-2006, 12:06   #10
MTB
Seniormedlem

MTB sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,478
MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.

Både og...den var grei når den satt inni, men syntes den gled så lett ut. Satte den ordentlig på plass også, men den gled nedover liksom.
Ei venninne av meg gikk også på denne ringen, hun fikk kjempe vondt i magen av den, og STORE blødninger.

Jeg ble fort gravid med den etterpå. Hadde en mens og mnden etter ble jeg gravid

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:56.