Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2008, 12:00   #1
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,496
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Erfaringer med p-pillen Diane?

Søker folk som har prøvd Diane! Bivirkninger? Er redd for å gå opp i vekt i slike "gammeldagse" ppiller

Skal bruke dem hovedsakelig for å få regelmessig eggløsning og fordi jeg er mye plaget med kviser - noen som har erfaringer på det planet?

Ellers tar jeg i mot alt dere vil si om det

Er det slik "trefase" piller? Eller lik dose hormoner i alle pillene (enfase)? *sjekke felleskatalogen*

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 12:12   #2
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,884
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Erfaringer med p-pillen Diane?

Har gått på Diane i 6 år og det funka forsåvidt greit.
Brukte de for å få bukt med kviser. Funka i starten, men på slutten så syns jeg de kom tilbake igjen. I tillegg la jeg litt på meg både når jeg starta og når jeg slutta
Jeg kommer ikke til å begynne på de igjen (5 år siden jeg slutta med de) siden jeg ikke syns de virka så godt mot kviser som jeg hadde håpet.
Gammel 29-09-2008, 12:23   #3
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Uffda, det var kjedelig å høre. Når jeg leser inne på felleskatalogen.no står det forresten at det ikke skal brukes som p-piller. Det er andre ting det er for, og prevensjonsdelen er egentlig bare en "bivirkning" Det står også at om det ikke virker innen 12 måneder vil det neppe virke, og at det skal brukes som en kur (altså stoppe når en er bra, og så start om det kommer tilbake).

Sitat:
Opprinnelig postet av felleskatalogen.no
Det anbefales at behandlingen seponeres (stoppes) tre til fire sykluser etter at de indiserte tilstandene er leget. Diane skal ikke benyttes videre som prevensjonsmiddel alene. Gjentatte behandlingsrunder kan gis hvis de androgenavhengige tilstandene kommer tilbake.

Noen som vet ang. amming forresten? Vet jo de sier man ikke skal bruke p-piller når man ammer, men trodde det var fordi de hemmet melkemengden? Nå er ikke det et problem her, vi bare kose ammer - men er det noe fare for at hun blir proppet full av hormoner hun ikke bør ha? Er snakk om ca. to koseamminger i løpet av natta..

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 12:44   #4
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,143
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Du får jo ikke eggløsning av p-piller da...!?

Legen min anbefalte meg Diane pga PCOS, men leste om dem selv, og avslo. De er jo først og fremst for dem med mange mannlige hormoner, og plager som økt hårvekst, kviser o.l. Heldigivs har jeg ikke så kraftige plager med min PCOS, hos meg går det mest på vekt og ureglemessig syklus, derfor tror jeg ikke disse hadde hjulpet meg noe.
Jeg tar Metformin pga PCOS, og det fungerer!

Man skal ikke ta Diane når man ammer, fordi det går over i melken og hormonene påvirker barnet.

okt-98, nov-01 og april-07
Lenemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 13:56   #5
Seniormedlem

saki78 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 2,947
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har gått på Diane i 8 år og var kjempefornøyd! De er enfase piller, og du kan spise de kontinuerlig (du trenger ikke å ha opphold, så du kan kutte ut "mensen"). Jeg fikk det fordi jeg fikk så masse kviser av Trionetta osv..
Du skal ikke amme med de.
La på meg da jeg begynte på Trionetta, men merket ikke noe mer vektøkning da jeg begynte på Diane. De er mye dyrere enn vanlig p-piller, siden det ikke er regnet som et prevensjonsmiddel, det er bare en kjekk "bivirkning"
Gammel 29-09-2008, 14:26   #6
Supermedlem

Brudulja sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 533
Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.

Jeg gikk på Diane i 4 år. La på meg en del i denne perioden, men trodde det bare var pga endring i kosthold og mindre trening. Men når jeg sluttet på dem gikk jeg ned 6-7 kg uten å endre kost/treningsvaner. Begynte på dem fordi jeg var redd for et stort kviseutbrudd. Det fikk jeg ikke, men om det skyldes Diane eller ei vet jeg ikke.

Hadde regelmessig mens før jeg startet, men fikk ikke mensen før det var gått 1 år etter jeg sluttet på dem. Fikk konstantert PCOS etter det da, men syns det hele virker litt merkelig.
Gammel 29-09-2008, 15:17   #7
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Legen min mente det ville stabilisere hormonene med akkurat disse pillene.. Derfor for EL (selvfølgelig vil jeg jo bare merke om det funket ETTER at jeg slutter med dem ). Hun mente også jeg hadde PCO, men siden vi ikke skulle lage barn nå er det jo en grei plass å starte.. (slik jeg tolket det på henne).

Jaja, får se hva jeg gjør..Om det blir nada prevensjon, nada eggløsning og masse kviser så vi får ammet lengre, eller

Gammel 29-09-2008, 15:36   #8
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,392
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

jeg har tenkt på disse, men veldig usikker

har pcos men ikke så kraftig, så jeg tror jeg skal vurdere andre ting også.
Når nr 3 kommer nå, er vi helt ferdig. Overlykkelig vi har greid å få til 3, men så uregemessige sykluser som jeg har hatt siste årene.

TattyTeddy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 21:39   #9
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Noen som blir humørsyke av disse da?

Jeg har akkurat fått forbud mot Cerazette (for 2. gang) - jeg er ikke værende i huset med

Gammel 29-09-2008, 21:57   #10
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,884
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan ikke huske at jeg ble det nei, men er jo som sagt en stund siden

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:13.