Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2008, 21:24   #1
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,228
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjelp - når man har tatt piller for lenge

Jeg har gjort en p-pillefeil Lurer på hva jeg må gjøre nå?
Jeg skulle egentlig ta siste pille på dette brettet på fredag, men pga en reise i helgen så glemte jeg meg helt av. Istedetfor å ta den 7-dagerspausen så tok jeg pille både lørdag og søndag også Kom på dette i morrest, så tok ingenting i dag.
Og har vel ikke noe i mot og forsyve alt med to dager egentlig. Greit med nye brett på mandager da. MEN hvordan blir det til helgen nå da? Nå skal jeg ikke ta noe pille før neste mandag igjen. Må vi bruke annen prevensjon i helgen?
Det er vel ikke den mest sannsynlige tiden i mnd å bli gravid på, men kan ikke ta noen sjanser vi bruker stadig kondom også samtidig som p-piller så, det er ikke noe ille nei. Bare lurte på om vi MÅ det denne helgen for å være sikker.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 21:47   #2
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,496
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp - når man har tatt piller for lenge

Søta (intern humor - til kondomer og piller).

Skal vi seee..Jeg har bred efaring fra å gå brett etter brett etter brett i eningen, jeg stoppet aldri på en fast dag, bare når det passet seg (stoppet etter når jeg traff kjæresten som bodde noen timer unna ). Jeg tror ikke det er noe fare med når du stopper altså, jeg tror bare det er om du glemmer å ta noe som er "farlig". Men skjønner tanken, om man glemmer noen og starter på etter en dag eller to sier dem jo man skal bruke annen prevensjon også Har tenkt på det selv og..

*prøve å nøste opp i det for deg* slikt jeg finner intersant

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 21:50   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja for hvis jeg hadde fortsatt i samme spor som før, så skulle jeg jo tatt piller i helgen. Men blir nå ikke å gjøre det - ettersom jeg gjorde det sånn at ny start blir mandag da. Høres skummelt ut på å ikke ta noe i helga

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 22:06   #4
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg finner liksom ikke den problemstillinag du nevner noen plasser, eneste jeg klarer å finne er om du vil endre dagen, f.eks. fra å få mensen på Onsdager til mandager, da starter du tidligere på piller i den pillefrie uka. Og at man aldri må la det gå mer enn 7 dager med pillefri-tid (og da må man være etter et visst antall dager før man kan stoppe også). Eller at man kan utsette mensen ved å ta et nytt brett, det stod faktisk også at man skulle ta hele neste brett da, ikke bare deler av det - så det er kanskje noe?

Men det jeg skulle si var jo at du egentlig bare kan droppe "mensen" (er egentlig ikke mens, er ikke noe egg som støtes ut) denne måneden, og fortsette rett på det nye brettet du allerede har startet på i helga (?), og så stopper du til "vanlig" tid neste måned, da er du vertfall helt sikker

(evt. bare bruke kondom da, for å være 200 % sikker ;-))

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 22:08   #5
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Hvorfor er det "farligere" å ikke ta piller på Lørdag og Søndag jmf. Mandag-Fredag denne uka? *skjønner ikke tenkinga* Du kan jo starte igjen på pillene på Fredag om du vil ha samme dagen som før (du kan bare ikke forlenge den pillefrie perioden, logiskt nok). Eller du kan bare hive i deg en tablett nå og vente til neste måned

Gammel 29-09-2008, 22:12   #6
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,390
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan hoppe over 7 dagers pausen, men da får du ikke mensen. Det er slik noen forskyver mensen når det skal gjøre spesielle ting f.eks dra til syden...
Gammel 29-09-2008, 22:13   #7
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,656
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Hm. Hvorfor ikke bare fortsette på brettet du har begynt på, og hoppe over denne pausen. Sånn man gjør om man vil hoppe over mensen en gang..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2008, 22:27   #8
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Hvorfor er det "farligere" å ikke ta piller på Lørdag og Søndag jmf. Mandag-Fredag denne uka? *skjønner ikke tenkinga*
Jeg skjønner ikke helt pilleberegning, syklus og sånt Men det høres jo logisk ut at den pillefrie uken skal vare i 7 dager, ikke bare 5? Har jo alltid hatt 7. Er det like sikkert med bare 5 da?

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Hm. Hvorfor ikke bare fortsette på brettet du har begynt på, og hoppe over denne pausen. Sånn man gjør om man vil hoppe over mensen en gang..
Høres bare skummelt ut har alltid tatt pillen perfekt i alle år, og hatt mensen til nøyaktig samme tidspunkt i alle disse årene (minus gravid da). Å begynne å tulle med det høres skummelt ut.

(Scrappingen min)
Gammel 29-09-2008, 22:35   #9
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Men det står i pakningsvedlegg at man kan korte den pillefrie uka inn om man vil endre dag Så det er nok sikkert da! Så lenge du har tatt piller i de ukene du skal før, selvfølgelig

Men det aller sikreste er nok å ta det en måned til..Evt. bruke dong ogå

Gammel 30-09-2008, 09:40   #10
Medlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 300
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.

Hvis du vil gjøre som du alltis har gjort så tar du bare 7 dagers pause nå. (ser du har skrevet dette i går da..)

Jeg tar sjelden pause mellom bretta. De hindrer jo (som oftest) eggløsning, og ingen el= ingen mens, bare kroppen som blir forvirra som fører til en menslignende blødning.

Er vel litt forskjellig i forhold til merkene mtp hindring av el eller ikke.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:24.