Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 00:42   #1
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 828
MP Rating: 0% (0)
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.
Hormonspiral og håravfall?

Noen som har opplevd håravfall som en bivirkning til hormonspiral?

Jeg mister så mye hår. Hver gang jeg dusjer ligger det igjen masse hår i sluken + at jeg kan dra ut mer løst hår mens jeg tørker/føner håret. Har alltid hatt veldig tykt hår, men nå ser jeg at hårmanken er betydelig tynnere, fremme i hårfestet ved pannen kan jeg se hodebunnen mye mye mer enn før.. det er rett og slett litt skummelt, ser for meg at jeg kan bli skallet hvis dette fortsetter i samme tempo.

Leser i felleskatalogen at håravfall kan være en (sjelden?) bivirkning. Noen andre som har opplevd dette? Har hatt hormonspiral siden april 2007 og har ingen andre bivirkninger, så jeg har egentlig ikke lyst å ta den ut, men ikke lyst å bli skallet heller...

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 13:55   #2
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,281
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hormonspiral og håravfall?

Hm, jeg mister også veldig mye hår. Tenkte faktisk ista på at jeg skulle lage et innlegg på hvor lenge etter fødsel man mister hår, for jeg kan ikke huske at jeg mistet så mye hår og så lenge etterpå etter første fødsel.

Men så fikk jeg jo satt inn h-spiral på 6-ukers-kontroll denne gang. Kanskje jeg også mister (mer) hår pga den?

Skal til legen med eldste på mandag. Skal jaggu meg spørre han.

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2008, 22:32   #3
Supermedlem

Rosin sin avatar

Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.

Takk for svar silkepels Jeg har mistet mye hår etter alle fødslene, i ammeperioden, men denne gangen har det liksom ikke avtatt slik som de andre gangene. Har ikke tenkt så mye over det før nå, men nå begynner jeg jo alvorlig å merke at håret er tynnere og hodebunnen mer synlig, og det er jo ganske lenge siden fødsel og snart ett år siden jeg sluttet å amme. Skal bestille time til gynekologen og høre om spiralen kan være årsak til håravfallet, og om det evt vil gå over og håret komme tilbake.. vil helst slippe å ta den ut da, er jo ellers kjempefornøyd med den som prev.middel.

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 00:22   #4
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,619
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har håravfall og har også mistanke om at det er spiralen,
har flere bivirkning som gjør at jeg nå skal ta den ut.
Jeg mister hår, dårllig libido, humørsvingninger, små deppa til tider(ikke den
positive jeg var før jeg begynte med den...selv om jeg prøver), gikk opp i
vekt og får det ikke av meg (virker som det hemmer vektnedgang, noe jeg
har lest at stemmer)enda jeg trener annenhver dag og spiser sunt,
brystspenninger, kviser, økt utflod etc. need I say more

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 01:18   #5
Supermedlem

Rosin sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Nikonius Vis post
Jeg har håravfall og har også mistanke om at det er spiralen,
har flere bivirkning som gjør at jeg nå skal ta den ut.
Jeg mister hår, dårllig libido, humørsvingninger, små deppa til tider(ikke den
positive jeg var før jeg begynte med den...selv om jeg prøver), gikk opp i
vekt og får det ikke av meg (virker som det hemmer vektnedgang, noe jeg
har lest at stemmer)enda jeg trener annenhver dag og spiser sunt,
brystspenninger, kviser, økt utflod etc. need I say more
Takk for svar, hvor lenge har du hatt spiralen da? Har plagene økt eller vært lik hele tiden?

Når du sier det så kjenner jeg meg igjen i flere av bivirkningene du nevner, men har egentlig ikke koblet det med spiralen før du nevnte det nå... dårlig libido ja (det er sexlyst sant?) og litt smådeppa/ustabil (ikke så alvorlig da, men likevel)

Synd om spiralen må ut, da vet jeg ikke hva jeg skulle brukt..

+ + des -06
Gammel 12-10-2008, 10:22   #6
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,619
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosin Vis post
Takk for svar, hvor lenge har du hatt spiralen da? Har plagene økt eller vært lik hele tiden?

Når du sier det så kjenner jeg meg igjen i flere av bivirkningene du nevner, men har egentlig ikke koblet det med spiralen før du nevnte det nå... dårlig libido ja (det er sexlyst sant?) og litt smådeppa/ustabil (ikke så alvorlig da, men likevel)

Synd om spiralen må ut, da vet jeg ikke hva jeg skulle brukt..
Jeg har hatt spiralen i snart 4 år.
Libido = sexlyst

Jeg begynte å søke litt på hormonspiral og bivirkninger så fant jeg ut mye av hva
det "har vært med meg" de siste årene.....
Jeg har tenkt å prøve Ladycomp eller Pearly...og etterhvert prøve å få mannen til
å sterilisere seg, vi kan tåle et barn til, men det er ikke noe vi planlegger!
Skulle jeg bli gravid så steriliserer jeg meg garantert etter det,
for da vil jeg ikke ha flere barn uansett.

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:18.