Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-06-2008, 17:34   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 792
MP Rating: 0% (0)
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.
hm Hormonspiral vs Kobberspiral.

Har noen erfaringer å dele med meg?


Jeg har brukt cerazette piller.. men pga det er fort å glemme, og jeg blir litt ustabil humør og vekta nekter å gå ned når jeg bruker dem så håper jeg å finne noe mer permanent prevensjon. Ønsker absolutt ikke å bli gravid med det første.

Hvordan hormon er det i hormonspiral?
Og er det virkelig så mye blødninger med kobberspiral som det står beskrevet ellers på nett?

hva ville du anbefalt?
__________________

oktober
2005.


nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 18:16   #2
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hormonspiral vs Kobberspiral.

Hormonspiral helt klart. Fordi en får ingen eller sparsomme bløsninger og fordi det er "bombesikert"

Hadde aldri turd å bruke kobberspiral fordi det er kobber i den (tenk å ha kobber i kroppen!), fordi en ofte får større blødninger og fordi så mange som 6 av 100 kvinner per år blir gravide med den.

Det er ekstremt lite hormoner i hormonspiral og kun et type (som ved miniipiller)

Sitat:
INTRAUTERINT INNLEGG 20 μg/24 timer: Hvert intrauterint innlegg inneh.: Levonorgestrel 52 mg, jernoksid (E 172), hjelpestoffer

Til sammenligning kan du se på minipillen Conludag som inneholder samme hormon:
Sitat:
TABLETTER 0,35 mg: Hver tablett inneh.: Noretisteron. 0,35 mg, lactos., const.

Cerazette:
Sitat:
TABLETTER, filmdrasjerte: Hver tablett inneh.: Desogestrel 75 μg, laktosemonohydrat, hjelpestoffer
Jadelle implantat (p-stav)
Sitat:
Frigjøringshastigheten til levonorgestrel er omtrent 100 μg/dag



Minipiller har 35 mg per døgn med hormoner, Cerazette 75 mikrogram mens hormonspiralen har 20 mikrogram hormoner per døgn. Det er ikke 100% det samme hormonet, men gir allikevel en viss pekepinn.

P-stav og hormonspiral har samme hormon, hvor spiralen har 25 mikrogram og p-staven 100 mirkogram. Det er en viss forskjell!
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 18:37   #3
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 792
MP Rating: 0% (0)
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.
Sv: Hormonspiral vs Kobberspiral.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Hormonspiral helt klart. Fordi en får ingen eller sparsomme bløsninger og fordi det er "bombesikert"

Hadde aldri turd å bruke kobberspiral fordi det er kobber i den (tenk å ha kobber i kroppen!), fordi en ofte får større blødninger og fordi så mange som 6 av 100 kvinner per år blir gravide med den.

Det er ekstremt lite hormoner i hormonspiral og kun et type (som ved miniipiller)




Til sammenligning kan du se på minipillen Conludag som inneholder samme hormon:



Cerazette:


Jadelle implantat (p-stav)





Minipiller har 35 mg per døgn med hormoner, Cerazette 75 mikrogram mens hormonspiralen har 20 mikrogram hormoner per døgn. Det er ikke 100% det samme hormonet, men gir allikevel en viss pekepinn.

P-stav og hormonspiral har samme hormon, hvor spiralen har 25 mikrogram og p-staven 100 mirkogram. Det er en viss forskjell!
takk for utfyllende svar..
jeg vil si det er en vesentlig forskjell!!! og kanskje jeg ikke reagerer like negativet på h.spiral som cerazette...og det er jo to forskjellige hormon også.. får vel høre hva legen sier om det.. han har frarådet meg spiral før.. men kjenner jeg ikke orker usikkerheten omkring graviditet eller ikke. Og langt mindre humørsvigningene.. og endelig er vekta på tur ned. . .
__________________

oktober
2005.


nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com