Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2008, 13:58   #1
Medlem
 
07baby83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 283
MP Rating: 0% (0)
07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.
Question Hva bruker dere?

Hvilke ppiller er å anbefale?
Hva bruker dere? Og er dere fornøyd?
Hvorfor eller hvorfor ikke?

Ja det lurer jeg på
__________________
f. 18. februar 2007
07baby83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 17:16   #2
Seniormedlem
 
Imiles sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,375
MP Rating: 0% (0)
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Jeg har bare brukt 2 typer p-piller.

Trinordiol i mange år helt frem til den gikk ut av produksjon. Kjempefornøyd med denne.

Nå bruker jeg Yasmin og er like fornøyd med den også. Og en bivirkning som jeg liker : matlysten er blitt mindre og jeg har gått ned 8 kg siden jeg begynte på den
Liker ikke helt det jeg har lest i avisene i det siste da ang.blodpropp og Yasmin. Jeg slutter på dem snart og når jeg har fått mitt siste barn skal jeg enten sterilisere meg eller sette inn spiral.
__________________
Klem fra Linn som er stolt mamma til

født september`04 og
født februar `07
med termin i April `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 17:46   #3
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,730
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Sitat:
Opprinnelig postet av Imiles Vis post
Jeg har bare brukt 2 typer p-piller.

Trinordiol i mange år helt frem til den gikk ut av produksjon. Kjempefornøyd med denne.

Nå bruker jeg Yasmin og er like fornøyd med den også. Og en bivirkning som jeg liker : matlysten er blitt mindre og jeg har gått ned 8 kg siden jeg begynte på den
Liker ikke helt det jeg har lest i avisene i det siste da ang.blodpropp og Yasmin. Jeg slutter på dem snart og når jeg har fått mitt siste barn skal jeg enten sterilisere meg eller sette inn spiral.
Litt på siden av spm til hi, men hvorfor vente med spiral?

Jeg har hatt spiral i mange år, og har vært kjempefornøyd. I høst byttet jeg til hormonspiral, nydelig å slippe mensen.
__________________


Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 18:03   #4
Seniormedlem
 
Imiles sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,375
MP Rating: 0% (0)
Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.Imiles har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiara_pus Vis post
Litt på siden av spm til hi, men hvorfor vente med spiral?
Fordi jeg begynte med Yasmin ikke så lenge siden etter siste fødsel. Og så har vi tenkt å prøve på neste barn til sommeren. Gidder altså ikke sette inn spiral bare for en 3 -måneders tid
__________________
Klem fra Linn som er stolt mamma til

født september`04 og
født februar `07
med termin i April `09
Imiles er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 10:25   #5
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.CillaBerg har mye å være stolt av.
Sv: Hva bruker dere?

Begynte på trionetta da jeg var 19år (fordi jeg fikk kjæreste)
Da jeg var 20år ble jeg gravid, selv om jeg tok pilla til samme tid hver eneste dag.
Da jeg hadde fått nr en satte jeg inn spiral. Fødte i aug, i april året etter var jeg igjen gravid. Etter en rekke Ul kunne de konstantere at mest trolig hadde spiralen falt ut under en eller annen mens.(kan ikke påstå å ha merket det, men blødde som en gris i 8-10dager under hver mens med spiral)

Så etter at nr to kom, prøvde jeg først p-sprøyta, men ble sur som bare det og sluttet etter 3 sprøyter. Da prøvde jeg p-ring, som egentlig var helt ok, men, jeg begynte å klø og fikk masse utflod. Da begynte jeg igjen på trionetta pilla. Tenkte at det skjer jo ikke to ganger å bli gravid på den
3mnd etterpå= gravid

Så da tredjemann kom steriliserte jeg meg. Det er nå snart 3år siden og ser it til å virke bra!!!
__________________
Ammetbakoverventienmeitai.
Men naa er barna store
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 10:28   #6
Veteranmedlem
 
*Linda* sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,466
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Bruker Yasmin og er fornøyd med dem. Eneste var da jeg glemte en p-pille så fikk jeg mensen og hadde det en 1 mnd.
Så jeg husker hver pille nå for å blø en mnd gidder jeg ikke igjen
__________________
Storesøster 02.02.05
Lillebror 15.05.07
Og mor ble lykkelig gift 15.09.07
*Linda* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 11:30   #7
Medlem
 
07baby83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 283
MP Rating: 0% (0)
07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.
Sv: Hva bruker dere?

Ja her var det mye å velge mellom takker for svar!
Har fått Yasminelle av legen min, så kommer til å prøve de. Hadde Yasmin før, hva er forskjellen? Er de mildere?
__________________
f. 18. februar 2007
07baby83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 11:31   #8
Medlem
 
07baby83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 283
MP Rating: 0% (0)
07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.07baby83 har mye å være stolt av.
Sv: Hva bruker dere?

Sitat:
Opprinnelig postet av *Linda* Vis post
Bruker Yasmin og er fornøyd med dem. Eneste var da jeg glemte en p-pille så fikk jeg mensen og hadde det en 1 mnd.
Så jeg husker hver pille nå for å blø en mnd gidder jeg ikke igjen
Det forstår jeg godt
__________________
f. 18. februar 2007
07baby83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 00:35   #9
Supermedlem
 
MammaAne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 607
Blogginnlegg: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Hei! Gått på yasmin siden jeg var 16, å ikke hatt noen plager med bivirkninger eller noe, men nå har jeg gått uten noe i tre mnd.. (*lang historie*) må jeg vente til mens for å begynne igjen?
Å er det ikke et sånn "billig" merke med p-piller?
__________________

Prinsesse Sara 16.05.07
MammaAne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 00:58   #10
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,023
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva bruker dere?

Yasminelle har litt mindre hormoner enn Yasmin. Har fått dem nå, jeg også, fordi jeg har vært mye plaget av bivirkninger

CillaBerg: Her har jeg gått fast på Yasmin i flere år. 4 ganger har jeg hatt oppkast el. diare, så pilla ikke har fått absorbert nok i magen, og 4 ganger har jeg blitt gravid

Har også hatt hormonspiral, men taklet ikke å ikke ha mensen og fikk en haug med bivirkninger (til tross for at dette skal være lokale hormoner )

Nå venter jeg bare på mensen så jeg får begynt på Yasminelle
__________________
Alene med Thea født 09.01.06
Thea sitt fotoalbum (oppdatert 29/10) Meo`s verden (Oppdatert 01/12)
Habituell abort (1 sa + 3 ma)
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com