Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2008, 18:12   #1
Seniormedlem

Nellemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,645
MP Rating: 0% (0)
Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nellemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva er din erfaring med minipillen?

Jeg har etter mange diskusjoner med legen kommet frem til at jeg skal begynne på minipillen. Han mener jeg burde, mens jeg er usikker. Jeg har så mye forskjellig om de som finnes på markedet - så tenkte jeg skulle høre her inne.

Hva er din erfaringer - både gode og dårlige ved bruk av minipiller?

I never said it would be easy - I said it would be worth it...
Nellemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 20:38   #2
Supermedlem

ceanna sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 689
MP Rating: 100% (1)
ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.
Sv: Hva er din erfaring med minipillen?

Har brukt Cerazette, men det var ikke for meg. Jeg blødde (nesten) hele tiden, ble trist og lei.
Har brukt Conludag for leeenge siden (etter første fødsel), husker ikke noe spesielt om dem, så det må jo ha vært helt greit? Lurer litt på om jeg skal be om resept på dem på nytt eller gå for annen type prevensjon.
Følger med i tråden her...
Gammel 06-09-2008, 20:40   #3
VIP-Medlem

bella76 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,298
bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.

At man blir gravid på dem.

Gikk på cerazette. Sånn bortsett fra det over fungerte det greit.
Fikk blødning med lengre mellomrom enn en mnd. Ble ikke så hormonell av dem.
bella76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2008, 20:45   #4
Supermedlem

Aischa sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,473
MP Rating: 100% (2)
Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.Aischa har en strålende fremtid.

Erfaringen min blir 2 år på mandag

Aischa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:42   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,183
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har brukt Conludag og til tross for at jeg blir gravid bare jeg lufter undertøyet mitt, har jeg ikke blitt gravid på dem.

Det eneste negative med dem for meg, var til tider uregelmessig mens og at det tok 3 mnd å gå mensen igjen da jeg slutta.

Cerazette ville jeg vært veldig forsiktig med å bruke etter erfaringene jeg har fått med meg fra mange andre.
Gammel 08-09-2008, 20:58   #6
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,669
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Brukte cerazette fra januar til mai i år, og hadde ingen bivirkninger, ei heller blødninger.
Gammel 08-09-2008, 21:08   #7
Supermedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,424
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har brukt cerazette i over et år, og er veldig fornøyd med dem. Ingen bivirkninger bortsett fra manglende mens. Pleier å ha en liten blødning hver 3. måned sånn ca. Jeg skal nå snart gå over til p-stav, ikke fordi jeg er misfornøyd men fordi jeg sliter så mye med magen at jeg er redd for å bli gravid. Kaster opp ofte, og har i tillegg diare 2-3 ganger i måneden. Det har gått bra foreløpig, men plutselig en dag kan det jo hende pillen forsvinner når jeg spyr.

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
cerazette, mini-pille

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:24.