Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-10-2007, 20:55   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Hva i all verden skal jeg prøve NÅ?

Jeg begynte på trionetta som 16 åring, byttet til Trinordiol etter ca 1 år.
Dette fordi målet var å bli KVITT menssmertene jeg har, som er aaaalt for sterke til å holde ut.
Ingen av de hjalp.

Så byttet jeg til microgynon...heller ikke dette hjalp.
Jeg forsøkte hoppe over mens ved å blåse i sukkerpillene, men mensen kom like fordømt på alle tre pille slagene.

Etter jeg fikk nr 2, begynte jeg på p-sprøyten...og denne funket slik jeg vil den skal funke.
MEEEN, så kom bivirkningene da... Irritasjon, 100% fraværende sexlyst, vektoppgang... Alt man ikke vil ha.

Så satte jeg inn hormonspiral for ganske nøyaktig 1 år siden, og etter å ha gått fra mens i 3 døgn HELE mitt mens-aktive liv, til mens i 14 dager-3 uker i ett strekk siden den ble satt inn...så orker jeg ikke mer.
Greit, jeg blør mindre...men smertene er der enda, og den varer alt for lenge.
Jeg har jo knappe 2 uker blødningsfri tid jo, og det er alt for lite.
Kjenner det tærer skikkelig på humøret, mer enn jeg noen gang hadde trodd.

22 oktober har jeg time for å fjerne den igjen, men jeg har over hodet ikke peiling på hva jeg skal prøve nå.

Veldig fristende å ta sprøyten igjen, fordi den fjerner både mens og smerter...men jeg vil ikke for alt i verden miste sexlysten min igjen... ALDRI!!

Noen forslag???
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 22:30   #2
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,316
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva i all verden skal jeg prøve NÅ?

Jeg tror det er slik at de som har vært fornøyd med trionetta/trinordiol ofte blir fornøyd med p-pillen som heter Loette. du kan jo kanskje prøve den??

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2007, 12:58   #3
T&M
Veteranmedlem

T&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,914
T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.

Jeg var ikke fornøyd med Loette, møkka pille

Men hva med p-stav da, kanskje det hadde vært noe?
Gammel 09-10-2007, 13:30   #4
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,466
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var heller ikke fornøyd med loette.

Nå går jeg på Yasmin, super pille så lenge man ikke får blodpropp
Mensen varer i 3 dager og jeg blør knapt. Har aldri opplved å ha mensen i mindre enn 6 dager før så dette er jo luksus
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2007, 15:21   #5
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,316
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mariosmamma
Jeg var ikke fornøyd med Loette, møkka pille

Men hva med p-stav da, kanskje det hadde vært noe?

Hvis man skal bruke p-stav bør man først prøve Cerazette (piller) for å se om man er komfortabel med de, de inneholder samme hormon. -men det sier sikkert legen din noe om
Dersom du ikke føler at du får god nok veiledning av legen din, vil jeg anbefale deg å høre om du kan få snakke med jordmor i kommunen din. De har ofte vel så god peiling på prevensjon som de legene.

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:50.