Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-06-2008, 19:31   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 904
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

det skjedde med meg i dag.. Han sa det ikke var åpning(?) så han fikk satt den inn, han prøvde litt, men det var rimelig vondt. Så da sa han at han heller ville en gynekolog skulle sette den inn, de kunne faget bedre.
Det er jo helt greit, men nå gruer jo jeg meg som en hund..
Noe som har vørt borti det samme?
Hva er sjangsen for at gynekologen klarer det bedre?

Ser for meg bedøvelsessprøyte oppi der, og fikling og tukling i timesvis..
I verste fall narkose.. Det blir IKKE aktuelt.. Huff.
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 19:58   #2
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 168
MP Rating: 0% (0)
Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.Raskesara er fantastisk mot andre.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Ville slappet av for det jeg.
Tror det er stor sjans for at gynekologen fikser det greit. De er spesialistene på den prosedyren.
Lykke til , håper du slipper å vente for lenge på time
__________________
Raskesara,
Lano og lillegullet
:
(05 og 07)

Raskesara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 20:07   #3
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,267
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Det går nok VELDIG bra.
Som sagt, så kan gyn. jobben sin (De aller fleste gangene )
Husk, slapp godt av når den blir satt inn.
Jeg fikk beskjed om å ta to paracet (vet det det ) en time før innsetting.
For at jeg skulle være mere avslappet. Kanskje det hadde vært noe for deG?
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 20:07   #4
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,267
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Forresten, lykke til
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 20:19   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 904
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Takk for oppmuntrende svar!
Får håpe alt går greit, men har "skrekkhistorien" til søsteren min i hodet hele tiden.. På henne måtte de bare gi opp, hun må i narkose om hun skal.

Menmen, får bite tenna sammen, slappe av så godt det lar seg gjøre i "skrævestilling"..

Tok forresten en Ibux 400mg og en paracet før timen i dag, så kjører nok på med dobbeldobbel dose til neste time..
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 20:47   #6
Medlem
 
prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 216
MP Rating: 0% (0)
prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.prinsessa har en strålende fremtid.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Jeg har vært til 6 ukers ktr etter fødsel hos fastlegen min og hos en gynekolog. Det kan ikke sammenlignes. Det gjorde så vondt hos fastlegen. Hos gynekologen kjente jeg det ikke engang. Den var vel inne på 20 sek tenker jeg. Lønner seg så absolutt å gå til gynekolog å sette inn spiral. De har UL og kan se at det sitter riktig.
prinsessa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 21:26   #7
Veteranmedlem
 
Lailaras sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,281
MP Rating: 0% (0)
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Legen min ba meg komme igjen en uke før mens, da var man mykere i livmorhalsen, sa han.
__________________
Laila
Storebror -92 Lillesøster -98

Lailaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 21:46   #8
Supermedlem
 
Juni-72 sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 674
MP Rating: 0% (0)
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Jeg fikk satt inn spiral på 6-ukers kontrollen etter andremann. Syntes ikke det var vondt.
Men, det var kanskje fordi den ikke satt ordentlig! Da jeg skulle ta den ut når vi skulle begynne å prøve på tredjemann, sa gynekologen at den ikke satt skikkelig. Han syntes det var rart at jeg ikke allerede var gravid!!
Og jeg hadde ikke merket noe.
__________________
Juni og

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 23:01   #9
Supermedlem
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 730
MP Rating: 0% (0)
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Milea: det samme skjedde meg. Jeg fikk henvisning til sykehuset, der en gynekolog fikk satt den inn. Det er en grunn til at det finnes spesialister, og det fikk jeg virkelig erfart Hun som gjorde det var så behagelig, forklarte hele tiden hva hun gjorde, og sa mange ting om reakjsoner man kunne få, snakket om blødninger osv. I tillegg sjekket hun med UL at spiralen satt riktig. Jeg har en kjempegod erfaring med dette

lykke til
__________________
P-96, A-05, M-07
Kreps-77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2008, 13:16   #10
Medlem
 
Kaiza sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 274
MP Rating: 0% (0)
Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.Kaiza har mye å være stolt av.
Sv: Når fastlegen ikke klarer å sette inn spiralen...

Fastlegen min sa også at hun kunne sette den inn, men at hun anbefalte og gå til volvat, siden de kunne det mye bedre.. så jeg dro rett ditt jeg, ville ikke ta sjansen på at det gjorde vondt eller at hun satt den feil inn.
Kjente nesten ikke noen ting når den ble satt inn hos volvat i alle fall!
Det går nok så bra så!
__________________
I am so poor, I can´t even pay attention!

2005 2008
Kaiza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:49.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com