Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-06-2008, 08:06   #1
Seniormedlem
 
Cathy78 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,840
MP Rating: 0% (0)
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.
P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

...................
__________________
05 & 08

Sist endret av Cathy78; 29-09-2008 kl 21:28.
Cathy78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 08:30   #2
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Eg synest H-spiral er heilt fantastisk.

Det var ikkje vondt å sette den inn. Eg hadde litt vondt i magen etterpå, akkurat som mens-smerter. Desse varte et par timer, så var desse også borte.
Min mens forsvinner heilt når eg har h-spiral. Dette synest eg er et stort +.
Synest også det veldig greit å slippe å tenke prev. Spiralen bare er der, og gjør jobben sin (forhåpentligvis )...
Eg kjenner ikkje at den er der. Den merkes heller ikkje under sengekos, verken av meg eller mannen.
__________________
'97, '00, Tuppeline juni '05 og Tøffeliten aug. '06.
........................... PM
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 08:54   #3
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,730
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina Vis post
Eg synest H-spiral er heilt fantastisk.

Det var ikkje vondt å sette den inn. Eg hadde litt vondt i magen etterpå, akkurat som mens-smerter. Desse varte et par timer, så var desse også borte.
Min mens forsvinner heilt når eg har h-spiral. Dette synest eg er et stort +.
Synest også det veldig greit å slippe å tenke prev. Spiralen bare er der, og gjør jobben sin (forhåpentligvis )...
Eg kjenner ikkje at den er der. Den merkes heller ikkje under sengekos, verken av meg eller mannen.
signerer.
__________________


Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 09:07   #4
Seniormedlem
 
Cathy78 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,840
MP Rating: 0% (0)
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Men hvor tidlig etter fødselen satte dere den inn? Er enig i at det må være deilig å slippe å tenke på prevansjon.
__________________
05 & 08
Cathy78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 09:38   #5
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathy78 Vis post
Men hvor tidlig etter fødselen satte dere den inn? Er enig i at det må være deilig å slippe å tenke på prevansjon.
Min blei satt inn ca 3 mnd etter fødsel


Eg hadde h-spiral mellom og Tuppeline også. Tok den ut i juni '04, og Tuppeline er født i juni '05.
__________________
'97, '00, Tuppeline juni '05 og Tøffeliten aug. '06.
........................... PM
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 09:46   #6
Seniormedlem
 
Cathy78 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,840
MP Rating: 0% (0)
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Var det ikke noe vondt å sette den inn 3 mnd etter?
__________________
05 & 08
Cathy78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 09:52   #7
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathy78 Vis post
Var det ikke noe vondt å sette den inn 3 mnd etter?

Nei, eg synest ikkje det. Det verste er å "sitte" i GU-stolen
Legen min sa at det ofte er mindre vondt kort tid etter fødsel enn lang tid etter fødsel. Grunnen til dette er at livmora ikkje har trekt seg 100% sammen
Vist du er redd for at det skal gjøre vondt, kan du ta en Ibux eller 2 før legetimen.

Du har jo født, å sette inn spiral er ikkje vondere enn det
__________________
'97, '00, Tuppeline juni '05 og Tøffeliten aug. '06.
........................... PM
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 10:36   #8
Seniormedlem
 
Cathy78 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,840
MP Rating: 0% (0)
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Jeg har jo også tenkt at det ikke kan være vondere enn å føde , men jeg håper ikke det er så vondt.
Det går vel rimelig kjapt å få den på plass, også, så jeg må vel overleve det

Har ikke tenkt på at jeg kan bestille time hos gyn..De er jo mye mer drevne i dette enn fastlegen.
__________________
05 & 08
Cathy78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 10:47   #9
Seniormedlem
 
Rhiina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,459
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Har H-spiral, men skal ta den ut nå på fredagen. For jeg håper den skal hjelpe sånn at jeg blir bedre i bekkenet mitt igjen.

Men gyn som jeg fikk satt den inn hos, anbefalte å ta ibux også parasett, for det skal hjelpe best. Å en gyn tar bestandig UL før og etter man har satt inn spiralen. For å sjekke at alt er i orden og at den sitter ordentlig på plass! Jeg merket ikke noe når hun satt den inn, men ble dårlig etterpå. Svimmel å greier, men det var vist ganske vanlig at man fikk en reaksjon etterpå. Men det hun sa det går an å få en lokal smertestillende før man får satt inn spiralen.

Å her fikk jeg høre at man ikke fikk sett den inn før det hadde gått 12 uker etter fødselen, det hadde noe med at det var mye mindre sannsynlig for at den skal dette ut da.
__________________
Lucas René 05 ~ Benjamin Cornel 07
Rhiina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2008, 11:39   #10
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: P-ring og hormonspiral- et par spørsmål

Spiral kan settes inn 6 uker etter fødselen om alt er gått noemalt tilbake da.
Jeg har satt den inn hos gynekolog, og 6 uker etter fødsel er helt normalt.

At noen velger 12 uker isteden, har jeg sjelden vært borti.

P-ring bør ikke brukes av ammende.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:06.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com